• delirious

bröllopsresa till sol och strand men bo i lyx?

vi har i inbjudningarna skrivit att OM gästerna vill ge oss något så vill vi ha ett bidrag till vår bröllopsresa...vi funderar på å ta en sista minuten just efter bröllopet för att på så sätt komma under lite billigare. Men det jag nu funderar på är att man eller vi i alla fal, vill bo lite finare, då vi kommer tillbringa en del av tiden i rummet. Men då blir det ju genast lite knivigare med en sista minuten som ofta är ospecat boende...hm, finns det några förslag på vars man kan åka, vem man kan boka med? Vi vill gärna ha strand, värme och lite smålyx..om det nu skulle gå å få ihop...Inte Thailand....

• Svar på tråden bröllopsresa till sol och strand men bo i lyx?
  • b2b09

Det finns många sista minuten som inte är ospecat.
    Om man bara är lite flexibel till var man vill åka.
    Kanske Västindien/Karibien eller Florida?!

• delirious

åhh Karibien låter sååå bröllopsresigt :) det vore verkligen underbart...Det som känns jobbigast egentligen med en sista minuten är ju att vänta på å boka..man vill ju veta nuuu så man kan längta...men men tror vi kommer oss längre på en sista minuten...

Tack b2b09 för tipset!!!

• Snäckan4

Ja, jag har också åkt sista minuten men valt specificerat hotell, dock blir det lite dyrare då än vid ospecat. Hur långt bort vill ni åka? Jag har rest rätt mycket i Europa och älskar både Italien och Kroatien. Nu har vi valt Malta som bröllopsresa och där valt 4-stjärnigt hotell.

• Snäckan4

Malaysia har jättefina öar om ni vill åt det hållet men ändå inte till Thailand. Bra prisnivå också!

• delirious

ja för oss spelar det inte så stor roll hur långt bort det är...men vi kommer gifta oss i slutet av september så vi vill helst åka i anslutning till det, så oktober lär det väl bli av...hoppas jag :)

Malta låter ju jätteintressant resmål, men när är det säsong där?

• Lisen92

Vi har varit på Bahamas två gånger om bott på Atlantis: www.atlantis.com/

Rekommenderar detta varmt! Resan kan även kombineras med några dagar i Miami. Atlantis är ett otroligt ställe som har ALLT!

• delirious

tack tack...malta låter definitivt som ett alternativ :)

Snäckan4 skrev 2009-06-11 11:07:08 följande:
    Högsäsongen på Malta sträcker sig tydligen mellan juli och september. Jag hittade denna sida med lite information:www.sista-minuten.info/medelhavet/malta.html
  • delirious

åh Bahamas...det ska jag kolla upp, tack för rådet :)

Lisen92 skrev 2009-06-11 11:03:19 följande:
    Vi har varit på Bahamas två gånger om bott på Atlantis: www.atlantis.com/ Rekommenderar detta varmt! Resan kan även kombineras med några dagar i Miami. Atlantis är ett otroligt ställe som har ALLT!
  • drömland

Har hört både bra och dåligt om kap verde. Det beror på vad man r ute efter lixom...

• miamedknuff

Kryssning i Karibien kan kanske vara ett alternativ för er - hög komfort, god mat och ni får se mycket. Kan kombineras att man ligger still några dagar före eller efter kryssningen.

Var på Kap Verde i februari - ser det inte som en honeymoon destination och bodde vi på det finaste hotellet i hela ögruppen.

Annars kan alternativet vara att ni kanske åker iväg på något kortare efter bröllopet, tex spaweekende eller likande - vi åker till Warsawa efter bröllopet -2500 kr för flyg, 4*hotell med frukost och limousin för oss båda. Den stora resan tar vi i Mars 2010

• delirious

hm...warsawa det låter som ett vettigt förslag...grejen är väl den att vi är ute efter lite lyxigare boende, men har inte råd att både ha lyxigt boende och lyxig destinatioin så ska kolla närmare på det...men vilket tid på året åker ni till Warsawa?

miamedknuff skrev 2009-06-13 13:13:53 följande:
    Kryssning i Karibien kan kanske vara ett alternativ för er - hög komfort, god mat och ni får se mycket. Kan kombineras att man ligger still några dagar före eller efter kryssningen. Var på Kap Verde i februari - ser det inte som en honeymoon destination och bodde vi på det finaste hotellet i hela ögruppen. Annars kan alternativet vara att ni kanske åker iväg på något kortare efter bröllopet, tex spaweekende eller likande - vi åker till Warsawa efter bröllopet -2500 kr för flyg, 4*hotell med frukost och limousin för oss båda. Den stora resan tar vi i Mars 2010
Svar på tråden bröllopsresa till sol och strand men bo i lyx?