Blommor till Ivory klänning?
Jag har en ivory klänning och ivory skor, vilka blommor tycker ni passar bra till?
Bröllop i slutet av augusti, lite sommar och lite höst....
Jag har en ivory klänning och ivory skor, vilka blommor tycker ni passar bra till?
Bröllop i slutet av augusti, lite sommar och lite höst....
du kan ha precis vad du vill :) Vilken är din favvo färg? Ska ni ha något färgtema? inbjudningskort osv..
Vi har grönt på inbjudningskorten, och kommer nog duka med grönt också. Tänkte såklart ha något grönt i buketten men inte gröna blommor
Funderar på rosa gerbera, eller ranunkel om man kan få tag på det. Funkar grönt och rosa?
Låter jättefint! Jag hade en väldigt färgstark bukett.
Puffar, behöver lite smakråd i frågan.
Och om ni har bilder vill jag gärna se :) Jag vill ha en enkel liten bukett :)
Grönt och rosa blir jättefint ihop, och det finns flera gröna blommor. Du kan tex ha gröna nejlikor och rosa rosor i en tät rund bukett. Enstaka orkidéklockor fästa utanpå är vackert och orkidéer finna i både gröna och rosa toner.
Vad gäller bilder så föreslår jag att du tar en stund och kikar i galleriet här på bt, välj brudbuketter i listan så ser du bara de bilderna. Där bör du kunna hitta inspiration att utgå ifrån.
Kom också ihåg att det ingår i floristens jobb att ta fram bra idéer och förslag. Det är lättast om man ser dig, gärna bilder på klänningen och exempel på färgnyanser.
Du måste inte ha en färdig idé när du går dit. Tvärtom. Det blir ofta väldigt bra när florsten får vara mer kreativ än helt styrd.
Du, det där var väl en aning felplacerat till någon som vill ha en litn enkel bukett?
Blommor med tryckt text på? Hur hjälper de henne och varför?
Lite reklamlukt blev det härinne nu...
passionsblomman
Jo jag har tittat i galleriet, det finns ju så många buketter bara :)
Ska träffa floristen nästa vecka och då vill jag ha några idéer iallafall, och gänra bilder på fina blommor och så får hon ju såklart säga vad som går ihop eller inte. I am the novis :)
mojo79
ojdå, det var var nog alldeles för mycket för min del.
Jag hade röda stora rosor, bild finns i galleriet
Jättefin bukett, gillade formen på den. Men just rött är inte min favvofärg.
Sillen och Mojo, jag börjar känna mig rätt säker på att ni kör en marknadsföringsdrive här för "det alldeles nystartade företaget" Du startade alldeles själv en tråd med tipset om dett FANTASTISKA med de tryckta rosorna igår Sillen, så varför behöver du idag tacka Mojo för tipset? Reklamlukten växer sig starkare....
Nu har jag träffat min florist, och hade några bilder med mig. Det blir en mindre bukett som går i färgerna lime/vitt. Jag berättade lite om mina tankar, visade en bild på klänningen, och så plockade hon ihop en liten bukett som för att visa på ett exempel, och den blev alldeles perfekt. Precis en sån vill jag ha Så himla enkelt det kan gå ibland, jag känner mig supernöjd och supertrygg att hon kommer göra en kanonfin bukett!