• Fröken Norok

Hur skriva på tallrik?

Vi tänkte köpa billiga tallrikar på ikea och sedan skriva gästernas namn på dem så de blir som bordsplacering. Men hur och med vad jag skriva så att de fortfarande kan äta från dem?

• Svar på tråden Hur skriva på tallrik?
  • Imma

Det finns jättebra glas- och porslinsfärg att köpa i hobbyaffären. Efter att du skrivit med färgen kan du bränna i ugnen, så går det till och med att maskindiska porslinet.

Kul idé!

• Panzerfaust

Låter som det är betydligt mer jobb än det är värt.

Du måste ha "rätt" färg, penslar samt att utrymmet för att göra fel inte är jättestort.

• Imma

Jag håller inte med!

Visst är det mycket jobb (och jag skulle inte orka), men har man rätt färg fungerar det jättebra. Jag har målat många glas i mina dagar. Jag tror förresten att det även finns speciella färgpennor med glasfärg, så man inte ens behöver använda sig av en pensel. Har för mig att jag sett dessa på Panduro.

Skriver man fel är det bara att torka av det lite försiktigt. Innan färgen har torkat går det jättebra att torka av den.

TS, kom bara ihåg att ha ordentligt rena tallrikar, dvs inga fingeravtryck.

Panzerfaust skrev 2009-06-11 13:10:34 följande:
    Låter som det är betydligt mer jobb än det är värt.Du måste ha "rätt" färg, penslar samt att utrymmet för att göra fel inte är jättestort.
  • Lady o Lufsen

Jag hade valt en spritpenna (permanent marker) att skriva med.

När du vill ta bort namnen, eller om du skrivit fel, så gör du det med sprit.

Hade du tänkt att skriva mitt på tallriken eller på kanten?

• Fröken Norok

Vi tänkte skriva vid den nedre kanten så att servetten kan stå på tallriken utan att skymma namnet.

Ska kolla på panduro! Vi blir inte så jätte många så jag ska ge det ett försök iaf =)

Svar på tråden Hur skriva på tallrik?