Inlägg från: Fröken Sassa |Visa alla inlägg
  • Fröken Sassa

DaniDos, ringar

Puffar!

• Fröken Sassa
    11juni2011 skrev 2011-10-08 21:07:04 följande:
    Jag har  två ringar från Danidos! Älskar dom Kvaliten är kanon, bra diamanter och bra arbete förövrigt på ringarna! Dessutom är dom värderade långt över vad jag fick betala för dom (gjorde värdering på Smycka)
    Vet inte riktigt vad mer jag kan säga
    Hedens guld har superbra service och jag handlar bara smycken därifrån numera!
    Fråga gärna om du vill veta mer, kanske kan svara
    Låter ju bra det! Vilka är det du har? Bild att dela med dig av kanske? ;)
    Jag & min skatt är inne på Diora:n.... Så petite och fin!
  • Fröken Sassa

Vitt guld. Är mer vitguldstjejen. Eller ja, mitt enda smycke (äkta) är förlovningsringen som är vitguld så jag är nog inne på att ha samma till vigselringen.  Jäklar vilket bling du måste ha på ringfingret hörredu! Riktigt läckra ringar!

Diora ja... vääääldigt fin. Tunn men glittrig, precis om jag önskar.  Har velat så sjukt länge på vad jag ska ha för vigselring men har hela tiden vetat att jag önskat  en blandning av solitär och allians fast tunn tunn skena med små små diamanter (och en större då;)) Sen finns det ju en allians som "hör till" och som man nästan måååste ha. Eller? ;)

Haha från inga smycken någonsin typ, till värsta diamant-habegäret!

• Fröken Sassa

Haha julgran! Bra liknelse ;) Ja alltså, jag har blivit helt absurt insatt i diamanter och ädelstenar den senaste tiden. För jäkla illa egentligen för jag vetifan om jag sett någon skillnad med blotta ögat på den ena eller den andra (inom rimliga specifikationer vill säga).

Vi gifter oss 10 december så det dags att beställa nu för att få en ring öht.  Men nu är det bestämt iallafall - det blir en Diora Princess och jag är så lättad efter 6 mdrs sökande!

Hjäälp snart dags! Några tips från en nybliven fruga? Är så sjukt nyfiken på allas bröllop! Hur var ert bröllop?

• Fröken Sassa
    11juni2011 skrev 2011-10-12 20:03:31 följande:
    HEhe samma här, vet allt om diamanter som är helt onödigt att veta :-P
    Åh vad kul att ni/du har bestämt er för den ringen. Det känns så mycket mer verkligt då när man vet vad man kommer ha på fingret efter den stora dagen (tycker iaf jag, Mrs. Diamant-missbrukare....)

Åh tips! Typ bara saker som du säkert aldrig har hört:
    * Njut av dagen!
    * Berätta hellre en gång för mycket hur du vill ha saker å ting än en gång för lite! Så du slipper säga till på den stora dagen. Inte för man bryr sig så mycket då ändå hehe, man e i en bubbla hela dagen!
    * Blir inte allt som du vill, så lovar jag att du kommer vara överlycklig hela dagen ändå, och skratta åt det eventuella missödet i efterhand.
    * Framförallt LITA på att allt kommer bli fantastiskt bra, oroa dig inte i onödan tiden innan bröllopet. Det löser sig alltid. (Väldigt lätt att säga, men svårt att efterleva, JA VET )
    Hur många vill bara glömma sin bröllopsdag liksom, de flesta minns den med glädje och gör man inte de är de antagligen för att man har skiljt sig från karl-skrället!
    Iiiiih så har vi beställt ring nu! Det blev en Danidos Diroa Princess - är så väldigt glad och lättad över att äntligen kommit till skott :) Är helt tårögd över min fina skatt som ville att jag skulle ha den även om den eg. var lite för dyr för vad vi tänkt oss...

Tack för dina tips och råd, är helt övertygad om att det kommer bli fantastiskt roligt och fint oavsett, jag menar vi har ju varandra och en hindersprövning, det är ju egentligen allt som behövs? ;)  Hallå kan du inte dela med dig av lite pics? Är så nyfiken på ditt bröllop nu ju! :)
Svar på tråden DaniDos, ringar