• ElinK

Dubbelvikt kort, sidan två?

Om man räknar framsidan som sidan 1, och när man öppnar kortet är den vänstra sidan 2. Vad har man där om man inte ska ha med ett foto? Hade ett långt samtal med en vän igår om den sidan, den verkar vara just utfyllnad? Ganska konstigt egentligen eftersom man alltid läser från vänster till höger.

• Svar på tråden Dubbelvikt kort, sidan två?
  • novemberbrud2009

Ja det har du rätt i men så är det på tackkort och div trycksaker.
    Den är oftast blank.

• ElinK

Ja, ingen text..jag petar nog in något enkelt där som går ton i ton och hoppas på att det blir snyggt

• novemberbrud2009

Ingen regel utan undantag. :)

Jag kommer också att ha lite där på min inbjudan.
    Man får lita på ögat så att det känns harmoniskt och att det ändå blir luftigt :)

• ElinK

Så vi är inne på samma spår med enkelt, stilfullt och informativ?
    Jag vill skriva så lite som möjligt på inbjudan. På framsidan är det lite dekorationer och enbart våra namn. Får man bolla lite med dig?

• konstigabaralillajag

Jag hade formatet a5 (delar ett a4 på längden och viker det, tror det heter a5).
    På utsidan, sida 1 var själva motivet. När man öppnade kortet, på vänster sidan placerade vi en illustrerad karta till festen (nära vän är illustratör) och på höger sida hade vi själva inbjudan.

• ElinK

Hade ni något på den sidan bak?

konstigabaralillajag skrev 2009-06-12 11:13:07 följande:
    Jag hade formatet a5 (delar ett a4 på längden och viker det, tror det heter a5).På utsidan, sida 1 var själva motivet. När man öppnade kortet, på vänster sidan placerade vi en illustrerad karta till festen (nära vän är illustratör) och på höger sida hade vi själva inbjudan.
  • konstigabaralillajag

Själva utsidan var ett motiv som en vän till mig målade till oss (hon gjorde även kartan till inbjudan). Lade in en bild i bildgalleriet, det är det liggande kortet till höger jag använde sedan. Utsidan, fram och bak är blanka...

ElinK skrev 2009-06-12 16:40:49 följande:
    Hade ni något på den sidan bak?
  • ElinK

Ok nu såg jag, det passar ju jätte bra på era kort, våra har vit botten och ser tråkiga ut. Mannen vill ha en vägbeskrivning på sidan 4 så det får väl blir det.

Svar på tråden Dubbelvikt kort, sidan två?