• MW 090829

Vad önskar ni er i present (ej pengar)?

Ni som önskar er saker (ej enbart pengabidrag), vad önskar ni er?

• Svar på tråden Vad önskar ni er i present (ej pengar)?
  • mindag2009

Vi har satt ut våra önskelistor på olika butiker.
    Men vi önskar oss också upplevelser!
    Men pga av att vi snart kommer att ha 2 hem, ett i Thailand och ett här i sthlm så behövs det av det mesta i porslins/husgeråd.

• Hedebris

kollade på deras hemsida... trodde inte min faster skulle ge mig presenter för 950kr.. det är ju tokigt :D

• jönsson

(Vi har ju önskat oss just pengar till vår bröllopsresa..)
    Men om vi inte hade gjort det, hade jag helt klart önskat mig en Stelton kaffetermos! HIHI

• Lakritsbåten

Jodå vi har det mesta av det mesta men jag älskar köksgrejer av alla de slag så det gör inget om skåpen bågnar!!

jönsson - Steltonkannan är super. Köp en själv i orginalet: rostfritt!

MW 090829 skrev 2009-06-15 12:23:11 följande:

Ah bra lista Lakritsbåten.Vi har Riedel röd/vit/champagneglas, globalknivar och andra köksgrejer som Anders Petter stekpanna, Le Creuset gryta, Le Creuset fonduegryta, salladsslunga, Gastromax verktyg, Eva Solo salladssdressingshaker. Önskar oss också alla sorters upplevelser och presentkort på konst.
  • jönsson

Lakritsbåten - Jepp det blir nog så

• BM2009

Vi önskar oss att få bli barnlediga en helg och få åka på någon minisemester någonstans (i Sverige) och bara får rå om varandra.

• Hemlig2009

Vi hade en lista på Cervera då vi behövde nytt porslin (blev Swedish Grace) och nya glas (blev Intermezzo Satin). Kort lista men vi behövde verkligen detta så vi fick nästan fullt av det vi önskade oss.

Sedan hade vi även sagt presentkort på Ikea då vi bygger hus och det alltid kommer att gå åt.

• HåKa

Vi bad våra älskade gäster att lägga ihop och köpa en flaggstång, vilket de gjorde Vi har tillräckligt med porslin och allehanda pynt till hemmet så det passade oss perfekt!!! Vi fick lite annat också av de som inte var med på flaggstången, bland annat tavlor (oljemålningar) som vi uppskattar väldigt. Bra sak att önska sig som man kanske inte har råd med "till vardags..."

• paakabaka

Haha, ja en flaggstång kan ju alltid vara bra att ha.

Vi tröttnade lite på Cervera, så vi letade upp ett ställe där man kunde lägga upp en lista på nätet (www.varbrollopslista.se).

Det har hittills funkat rätt bra, även om bröllopet inte är i mål än

/P

• anne på grönkulla

Förslag (antingen som enskilda presenter eller som mål för presentkort/insamling:
    saker till kök/hushåll (porslin, glas, bestick, grytor, skålar, fat)
    tavla
    utemöbler
    fåtölj
    vin
    upplevelser (resa, teaterbiljetter, picknick eller annan gemensam aktivitet, spa, etc)
    fina lakan
    kamera

• Dristig

Vi ska flytta till hus snart (från lägenhet) så vi önskade oss presentkort på IKEA samt trädgårdssaker för det har vi ju inget av. Behöver ju både gräsklippare och spador, korgar, krattor mm. Kanske man tom får något växtligt=) och IKEA kommer vi besöka för inköp av ny möbler och annat som behövs för att fylla ut huset med grejjer=)

• Mulken

Jag önskar mig en trevlig bröllopsdag! :D Och choklad i massvis!!! :D

• Nicossambo

Vi kommer önska oss presentkort hos en resebyrå till vår bröllopsresa.

• sandie87

vi kommer nog önska oss presentkort på Duka el. Cervera då vi gärna vill samla på oss en särskilld serie köksknivar och även kastruller..

• Kashve

Upplevelse och unik present = UnikMusik.se

Fast det är ju inte något man ska önska sig utan FÅ! Missar ju överraskningsmomentet lite med att få en låt som handlar om en själv annars...

Svar på tråden Vad önskar ni er i present (ej pengar)?