Inlägg från: Ne11ie |Visa alla inlägg
  • Ne11ie

Vi som gifter oss 4 JULI!!

Än så länge så känns det som att man håller på att "knyta ihop påsen" med allt som skall göras, vilket känns jätteskönt :) Börjar få kontroll över det mesta, hur ligger ni i planeringen?

Har inte börjat känna av någon nervositet ännu, tror tom att min sambo har börjat känna av mer då han pratar om att det ska bli nervöst i kyrkan :)

• Ne11ie

Kan förstå att det kommer upp en del känslor när man kommer till kyrkan som man skall vara i :)

Det kommer att bli en del gäster, 102 stycken personer har anmält sig. Hur många har ni?
    Vi kommer också att använda oss av buffé med hjälp av catering, men vi kommer att sköta dekorering av lokalen själva. Har hyrt lokal fre-sön så finns bra möjligheter för förberedelse under fredagen.

Mysigt med trädgårdsfest :)

Ska se över eventuella justeringar för min klänning på lördag så möjligtvis att verkligheten slår till då :)

• Ne11ie

Min klänning är av märket allure bridals nr 8407, färgen vit.
    www.allurebridals.org/bridal.html

Behöver eventuellt justera längden på den, har ni någon länk till era eller är det specialbeställningar? :)

• Ne11ie

Vi hade problem med att boka präst först då de skulle planera inför semestern osv, men nu har vi fått träffat vår.

Får ni "öva" i kyrkan, någon genomgång innan?

• Ne11ie

Härligt :)

Visserligen så är det inte mer komplicerat än att man går genom gången, vi kommer inte ha någon genomgång.

Var i kyrkan och pratade med kantorn som tog upp bra saker att tänka på i kyrkan som man inte funderat över.
    En sådan sak som var man ska göra av brudbuketten när man är där framme.

Något mer som ni känner till som är bra att veta som man kanske inte tänkt på?

• Ne11ie

Inga överraskningsmoment för mig, min skall vara den 27e. :)
    De har planerat in en tjejdag/kväll med fotografering, spa, middag och utekväll så det ser jag verkligen fram emot :)

Sambon har blivit lite orolig inför sin då han inget vet :P

• Ne11ie

Det blev även kanon för oss i lördags, allt kändes lyckat så det känns verkligen bra :)

Vigseln i kyrkan kändes kanon, vädret var bra och festen kändes lyckad så kan inte kännas bättre :D

Blev en lång dag, vi var kvar till runt 01.00 och de sista gästerna verkar ha lämnat festen vid 04.00-04.30 och gästerna verkar ha haft det trevligt :)

Överraskning från maken (kändes ovanligt att skriva ;) ) var att han hade bokat en svit på ett hotell i närheten med blomblad, champagne och morgongåvan kom inrullandes med frukostvagnen :) Blev pricken över i´et :)

Så nu är det dags att "jaga" in bilder från de som ska ha tagit kort, och hoppas att det finns några fina :D

Hur var eran dag? :)

• Ne11ie

Har också lagt ut bilder i mitt galleri :)

Plummis83, fina bilder, måste även ha varit mysigt med säckpipa?! :)

• Ne11ie
    Vintra skrev 2009-07-09 15:20:08 följande:
    Till att börja med måste jag säga stort grattis till er alla nya fruar. Själv har jag ett tag kvar, jag gifter mig i januari nästa år. Därför är jag inne och läser en massa tips här på BT. Var inne och läste lite på er tråd och fick se ett inlägg från Ne11ie om hennes klännning. Den var jätte fin och när jag var inne på den webbadressen så fick jag se en massa andra fina bröllopsklännningar. Så jag måste fråga dig Ne11ie var köpte du din klänning? Vilka är återförsäljare för dem? Skulle var jätte tacksam om jag fick svar på min fråga, hoppas du är kvar Ne11lie.
    Tackar, och får gratulera, förstår att det är roligt med planeringen :)
    Dessvärre känner jag ej till någon återförsäljare av Allure bridal-klänningar i Sverige och min klänning kommer från England. (Bifogar en länk:saundersimports.com/uk/contact.html ).

Mitt tips är att du kanske kan höra med någon återförsäljare av brudklänningar, om de har möjlighet att importera en klänning åt dig? Då blir ju även mått och sådant rätt :)

Annars så kan du ju kika efter en begagnad klänning? :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 4 JULI!!