Inlägg från: Plummis83 |Visa alla inlägg
  • Plummis83

Vi som gifter oss 4 JULI!!

Här har vi en till!!

Hämtade klänningen från kemtvätten (köpte begagnad klänning som jag la ner fler cm så för att få bort vecket så lämnade jag in den) idag så den hänger i klädkammaren.
    Nästa vecka hoppas vi på att få hämta ringarna.
    Festprogrammet har vi skickat på tryck
    På tisdag ska jag till frisören å prova håruppsättning å smink!!

Är så gott som klara med det mesta nu iaf... får hoppas på bättre väder oxå!!!

• Plummis83

Vi mailade våran präst idag då vi ville ha lite koll på vigselprogrammet!! Tog kanske 20 min å så hade vi fått svar med många bra tips om några ändringar vi kunde göra och så tyckte han att vi kunde träffas om vi ville och gå igenom det!! Så vi ringer honom på måndag tror jag och bokar in möte!!

• Plummis83

Snabba puckar här! Ska träffa prästen på tisdag fm! 11:45 ska vi vara där och sedan ska jag vara hos frisören kl. 13!! Stressande?? Inte ett dugg men min sambo verkar vara det å tyckte vi skulle byta dag men prästen vet om att jag ska vara i Malmö kl. 13 så det är lugnt sa han!! Varför stressa upp sig då?

I em kommer solisten å kompnisse hit å ska träna! Första gången vi båda hör solisten så ska bli spännande! Det är min bäste väns ex som ska sjunga men jag har inte hört henne tidigare!!

Imorgon ska jag på 1,5 timmes hawiianskt massage! Ska bli så skönt då jag har börjat känna av min onda nacke igen!!

• Plummis83

Jag känner lite panik nu!!

Skulle på provuppsättningen igår, men när jag kommer hem till tjejen som skulle fixa det så var hon sjuk! Hmm, hon hade varken ringt lr skickat mail å sagt det så jag åkte hem till henne helt i onödan!
    Å så ville hon att jag skulle kontakta henne via mail å boka ny tid!! Gifter mig om 2,5 vecka... mailade henne direkt när jag kom hem för jag kan bara nästa vecka vissa dagar då jag troligtvis har fullt upp dagarna innan bröllopet!

Byta frisör å lägga ut mer pengar som jag egentligen inte har råd med lr hoppas att hon hör av sig å kan nästa vecka??

En bra sak igår iaf var att vi var och träffade prästen och det känns kanon!! Riktigt trevlig och rolig filur det där och han tyckte det var så bra att vi var väl förbereda och visste hur vi ville ha det!!

En annan tråkig sak är att en av mina gäster ringde idag å sa att hon kommer utan sin sambo då det inte var så bra mellan de. Visst skönt att slippa han då men måste ändra festprogrammet IGEN! Men han var långt ner i gästpres så det är inte mkt jobb iaf...

• Plummis83

Vi är nästan klara!! Det enda är frisör, men förhoppningsvis kan hon! Hon trodde det men skulle kolla upp för säkerhetsskull så jag får besked i em *håller tummarna*

Igår fick vi hem vigselprogram, festprogram och bordsplaceringskorten!! Riktigt nöjda med de!! Känns kanon!!

Idag är jag ledig så ska passa på att fixa lite saker som att åka å betala tårtan, åka till floristen å kolla så det är klart med blommorna (har bara beställt blommor då min kusin ska göra buketterna) och såna saker!!
    jobbar helgen sen har jag semester i 2 veckor *skönt* Har längre semester i nov/dec istället då min m2b inte kan vara ledig i sommar mer än i samband med bröllopet!

• Plummis83

jippie, även frisör klart!!
    Ska på provuppsättning på tisdag... hoppas verkligen det går vägen nu annars blir jag galen!!

• Plummis83

Klar med allting!! Kändes kanon med frisören igår!!

imorgon ska vi fixa med lokalen, ska göra så mkt som möjligt!!

Fredag kväll är det välkomstfest och jag vet absolut ingenting om vad som händer då!!

Imorgonkväll kommer de flesta av mina släktingar!!

• Plummis83

Haha, jag som hade ställt in mig på en lugn dag imorgon kunde glömma det iaf!!
    Rätt lugnt på fm men sen smäller det på med det ena efter det andra på em!

Först ska jag träffa kusinen och kolla igenom blommorna till buketterna, sen ska vi vara i lokalen å fixa det sista plus gå igenom vad de ska göra på lördagen med blommor, sen ska jag träffa min gudmor som ville provsminka mig inför lördagen, efter det ska vi vidare dit där vi ska byta om på lördag och lämna alla kläder å sedan kl. 18 börjar välkomstfesten som mina föräldrar står för!!
    Men ska se till att ha roligt på kvällen och bara njuta av allting!!

Har precis kommit hem från där alla långresande gäster ska bo efter en kanonkväll med grillat och de gäster som hade kommit!
    Kommer fler inatt plus imorgon droppar en del in...

• Plummis83

Samma här!! Vi är så nöjda med allting!! Det var verkligen en dag jag aldrig kommer glömma!!

Fast vi har haft festligheter för oss tors-sön men den största och bästa var i lördags självklart!!

Kajsalisan skrev 2009-07-05 17:03:13 följande:
    Hade ni det bra igår?Jag kan ärligt säga att det var nog bästa dagen i mitt liv.. Bästa dygnet t om.. Sitter och äter resterna av tårtan nu hihi
  • Plummis83

Nu finns det några bilder i mitt galleri!!

Kan inte få nog av att sitta å titta på alla bilder!!

• Plummis83

Ja, det var riktigt häftigt, maffigt och magiskt med säckpipan!
    Han spelade även en hel del vid festlokalen så det var roligt! En vän till min man så han var ju bjuden till bröllopet! En äkta skotte!!

Ne11ie skrev 2009-07-07 22:30:16 följande:
    Har också lagt ut bilder i mitt galleri :) Plummis83, fina bilder, måste även ha varit mysigt med säckpipa?! :)
  • Plummis83

Samma här så sitter vi å väntar på fotografens bilder men läste på bloggen att han skulle fixa bröllopsbilder å få iväg de idag så jag hoppas det är våra för då borde vi få de snart!!

Kajsalisan skrev 2009-07-08 17:51:58 följande:
    Idag fick jag två av skivorna vi lämnade ut i adresserade kuvert på festen!! Jätteroliga bilder, bla på mig och mannen när vi shakar till vår låt och avslutar med ett "lets dance"-lyft! + lite roliga fest kort framåt småtimmarna. Men väntar otåligt på fotografens bilder.. Gaahh vill ha NU!! Så man får ut tackkorten i tid.
Svar på tråden Vi som gifter oss 4 JULI!!