Inlägg från: Jämtbrud |Visa alla inlägg
  • Jämtbrud

Vi som gifter oss 4 JULI!!

Hej, här är en till!

Börjar få lätt panik nu... Imorgon ska vi åka med dottern och öva solosångerna med pianisten, och på söndag ska vi träffa prästen.

Vigsel på landet, inte i kyrkan utan på logen, och egengjord buffe för 80 gäster.

Almanackan är fullspäckad med klänningsfix, hårfix, nagelfix och så lite tandfix!

Har inte gjort bordsplacering, vigsel/festprogram m.m. än.... Kommer väl sitta uppe natten innan och skriva i vild förtvivlan!

• Jämtbrud

Vi tog kontakt med honom själv eftersom han aldrig hörde av sig.... :( Han hade sagt att vi borde ses ca 3 veckor innan.

De har väl högsäsong i kyrkan just nu!

• Jämtbrud

Just hemkommen från möhipppa! Var hos vän/kollega o övade sång med bonusdottern - inga misstankar, tyckte bara att sambon var lite stressad...- på väg hem föreslog JAG att vi skulle kolla lite grejer på DollarStore. Väl där gick jag i godan ro o kikade (7 mil hemifrån) o plötsligt hoppade hela ligan fram bakom en hylla....!? :)

Sedan blev det jogging efter stora länsvägen, stavgång samt rullskidor... Mitt straff för att inte ha tränat som jag sagt antar jag! Därefter ut sockerchockschokladpnickick vid sjön och sedan ut i skog o mark på islandshästar över en timme - fantastiskt!! - och avslutningsvis tunnbrödsrullar/vin/likör/chipsodip i en mysig lappkåta + massor med tjejsnack...! Helt underbart, hade inte heller förväntat mig något alls ju - trodde att alla inkl mig var så upptagna innan bröllopet! Ev stavfel nu skyller jag på dem! Gonatt.... imorrn väntar prästen o jg ska försöka vara någorlunda pigg!

• Jämtbrud

Träffade prästen i söndags på "brottsplatsen" - han tyckte att det var jättefint vid logen! Skönt att ha tågordningen för vigseln klar nu. Han hade en teologie studerande med sig, en trevlig tjej som kommer att hålla i vigseltalet.

Annars så har jag mest ångest över att vi inte har något festprogram.... Herregud, det är ju bara 2,5 veckor kvar - hur ska jag hinna???? MÅSTE man ha det?

Visst kan jag sno ihop ett häfte med lite sånger o ordningsregler etc, men det är gästpresentationen som skrämmer livet ur mig.... Det är omöjligt att göra en kort, fyndig beskrivning av 75 personer! Samtidigt så vet jag ju att det är kul att se vilka de övriga gästerna är.

Finns det någon annan variant av gästpresentation? Hjäälp...

• Jämtbrud

Är stolt över mig själv! Igår köpte jag en skrivare och fint papper, sedan satt jag på kammaren hela kvällen o lyckades snickra till ett hyfsat festhäfte i A5-format!

Skrev ut 80 stycken, vek o häftade, medans jag sippade på en GT. Hade tänkt skippa det helt pga stress o ett hastigt påkommet husköp mitt i bröllopsbestyren, men hade ändå sån "ångest" över det uteblivna festhäftet - men nu är det gjort!!

Idag ska jag bekämpa förkylningsymtomen som börjar kännas... sedan ska jag fira min födelsedag idag med lite småärenden, för att sedan tillbringa natten hos min kusin/bästa vän!

Alla andra i släkten, inkl m2b, är på landet och pyntar tältet o logen o slåss mot miljarders mygg... :(
    Men vi får SOL imorgon!

Är inte nervös än men det kommer nog.... :)

Sist men inte minst - LYCKA TILL ALLA 4 JULI-BRUDAR!!!!

• Jämtbrud

Vår dag kunde INTE ha blivit bättre!!

Vädret var perfekt hela dagen/kvällen/natten (särskilt viktigt eftersom vi hade utomhusbröllop...), vigseln var som en dröm, bandet spelade superbra musik i vår loge och alla dansade, drack och hade kanontrevligt!
    När solen gick upp satt vi vid brasan och sjöng och spelade gitarr...

Maken(har inte vant mig än) överraskade mig under middagen med att spela gitarr och sjunga Winnerbäcks "För dig".... Åh, så extra kär man är i en sådan stund! Hans dotter hotar honom med att lägga upp det på YouTube så håll ögonen öppna...;)

Känns vemodigt att det är över, eller det är ju nu det börjar..., men vi lever lääänge på minnena!

Grattis alla ni andra FjärdeJuliBrudar!!!!!!!!

Svar på tråden Vi som gifter oss 4 JULI!!