• baybee80

    shit...skrev fel osa-datum!!

    Fattar verkligen inte hur vi lyckats med detta, har korrläst korten hur många ggr som helst, men vi har ett jättekort osa-datum, bara två veckor innan bröllopet! måste skrivit fel månad och missat detta. Vad göra, vill ju inte trycka om korten!

  • Svar på tråden shit...skrev fel osa-datum!!
  • Panzerfaust

    Lägg med en lapp med inbjudningarna och skyll på tryckfels-nisse.

  • Lakritsbåten

    du är inte värst... jag missade tid för vigseln men det klarade jag galant genom att säga att det inte var 100%-igt och att det står på webben! Fattar inte att felen smyger sig in oavsett hur man gör

  • Hubba

    Jag hade skrivit vårt eget hemnummer istället för svärföräldrarnas... dit folk skulle ringa och osa... så vi tryckte om våra... hade oxå läst korrekturet många gånger innan men inte upptäckt det...

  • Linum

    Korrekturläsningstips från en som korrar mycket:

    Läs alla meningar bakifrån (fast orden rättvända). Då ser ni ordet i sig istället för hela meningen.

    Om du inte skickat ut korten är det bara att lägga i en lapp, precis som Panzerfaust sa. Har ni en hemsida kan ni alltid skriva det där. Sista utvägen är ju att ringa, och det kan ni ju låta toastmastrarna eller värdparet göra. Då får de samtidigt en chans att prata med all inbjudna gäster och kolla om de har några funderingar inför bröllopet.

  • Lakritsbåten

    jag fattar inte att man gör fel på de egna korten... för på jobbet blir det sällan fel och jag korrläser en del där. Tror det är bridezillanerverna!

  • PetraHjärtaDavid

    Hahaha... Jag kan inte mer än att hålla med, vi skrev fel telefonnummer till MIN mamma, som är värdina för bröllopet och är den som alla ska ringa och ge besked om dom kommer eller ej.... vi skrev 0735----- men de skulle vara 0705------ alltså en enda liten siffra som vart fel.... Och ja, vi läste igenom kortet ett hundratals gånger  
    Så NEJ du är verkligen inte den ända!

  • Bonnbrud

    Ja du, det är inte lätt med alla dessa datum....själva har vi fel datum i ringarna! Råkade visst säga fel när jag beställde

  • Pinocchio

    Lite vid sidan av ämnet men ändå - vi skulle fixa pass till vår dotter och min man rabblar tvärsäkert hennes födelsedatum till damen i luckan. TOTALT fel. FEL år. FEL månad. FEL dag. Och jag bara tittar på honom, som han kom från en annan planet. Och själv fattar han inte vad som hände :) Så, absolut inget konstigt att det blir fel - lägg i extra lapp, tryck om eller låtsas som det regnar och låt värdparet kontakta de som släpar med osa:andet...Hoppas det löser sig smidigt!

  • Sommarpar

    Vi skrev fel nr till en av våra toastmasters (min lillebror), bara en siffra fel.. missade oxå detta varje gång vi läste igenom så att allt stämde.
    Gästerna skulle svara till mina föräldrar och när de gjorde det så mailade/sms:ade eller berättade att det va fel nr och gav ut det rätta...

Svar på tråden shit...skrev fel osa-datum!!