Inlägg från: Tvillingdöttrar |Visa alla inlägg
  • Tvillingdöttrar

Är det möjligt att hålla ceremonin på kvällen?

När vi har föreställt oss ceremonin så tänker vi automatiskt oss att det är mörkt ute, tända ljus osv. Vi ska eventuellt gifta oss på hösten så då mörknar det ju lite tidigare, men när? Är det möjligt att hålla ceremonin så sent? Då blir det väl galet med festen?

• Svar på tråden Är det möjligt att hålla ceremonin på kvällen?
  • Tvillingdöttrar

Vi har, som det kanske framgår av mitt namn, tvillingdöttrar som blir 2 år i höst. Så det kanske finns en poäng där:) Jag vill gärna att de ska vara med på cermonin och middagen, men om det blir alkohol inblandat senare vill jag inte att de ska vara med.

• Tvillingdöttrar
    Linum skrev 2009-06-12 21:50:08 följande:
    Hur blir det om man tar ceremonin som en del av middagen? Middag först, ceremoni efter middag fast innan tårta och sedan brakfest på det?Om man håller igen med drickat till middagen blir det ju inte så knasigt kanske? Har aldrig hört någon som har gjort så, men det hade varit mysigt!
    Det är en tanke som tål att funderas på.. Känns lite bakvänt, men säkert inte fel.
  • Tvillingdöttrar
    Linum skrev 2009-06-12 21:58:06 följande:
    Det blir ju helt klart annorlunda och inte alls fel egentligen. Då är alla mätta och glada, har lärt känna någon ny person under middagen och alla kan se fram emot vigseln.Se till att inte spilla på er bara... Tänk vad vackert med facklor, lyktor eller tända ljus. Kanske kan ni släppa upp en sådan där thailändsk rislykta direkt efter ceremonin.Nu ska jag sluta. Lycka till!
    Det låter fint det där:) Haha, att inte spilla på oss var det första jag tänkte på. Känns dock som om det kan vara svårt att få i sig någon mat om man är nervös och så. Just nu känns det inte som om jag skulle bli nervös, men jag antar att jag kommer bli det ändå. Det är kanske svårt att tänka på maten när ceremonin väntar?
Svar på tråden Är det möjligt att hålla ceremonin på kvällen?