• Jemima

luska i datum för möhippa

Är det ok att hinta/fråga om sin egen möhippa tro? Jag gifter mig om mindre än 3 veckor och dagarna fram tills dess börjar bli rätt uppbokade (det är ju midsommar emellan också). Hade trott/hoppats att jag och sambon skulle få nån inbjudan till nåt som kunde vara en "ursäkt" för hippa, men inget sånt har kommit... :( kan man höra sig för lite försiktigt om det är nån speciell dag man ska hålla ledig tro? Jag vet att min sambos kompisar har planerat nåt för de frågade efter vilka som var bjudna. Men som det känns nu finns det risk att hippa/sexa hamnar på en dag som vi inte kan, och det blir ju dumt.

• Svar på tråden luska i datum för möhippa
  • Jemima

musslan: nej det var ju just det jag tänkte hinta om. Alltså inte säga typ: när blir det hippa? utan mer antyda att det börjar bli väldigt fullt i kalendern

bella notte: jo jag tänker som du att de borde försäkra sig om det men det var ju just grejen att de inte hade hört sig för överhuvudtaget.

Jag misstänkte lite att de hade planerat att ha det precis dagarna innan, men då vi har tänkt laga all mat själva till 70 pers (vilket de vet om) skulle det bli vansinnigt stressigt. Men nu tror jag det blir på lördag faktiskt :D fast då har vi egentligen annat inbokat (som jag är 100% säker på att de inte ligger bakom) men kanske har de lyckas avstyra det utan att vi vet om det... nåja det märker vi.

tack för alla svar, och jag hade som sagt inte tänkt fråga rakt ut utan mer bara hinta om att det faktiskt börjar ganska fullt i kalendern... lite skillnad tycker jag :)

• Jemima

ha ja ni har nog rätt. Jag blev lite osäker där ett tag om det fanns någon oskriven regel typ att jag inte borde boka in för mycket annat viktigt sista veckan för då "ska" man kunna vara tillgänglig... o det blev lite jobbigt när man inte ens vet ifall det blir nån hippa eller när :)

• Jemima

musslan: nej självklart vill jag inte strunta i hippan! Hintandet handlade mer om att jag själv skulle kunna avstyra saker i min kalender om jag visste att jag borde (t ex att jag och sambon är bjudna hem till min chef på middag - har inte lust att ringa bara ett par timmar innan och säga "tyvärr vi kan inte komma trots allt").

• Jemima

ja ni har säkert rätt! jag får släppa på kontrollbehovet av min kalender ett litet tag och låta det bli som det blir.

• Jemima

jo det som stressar är ju när man själv har planerat/bokat in saker som man VET att inte tärnor och andra har nån koll på, och är orolig att de tar för givet att man är ledig då....

men kanske har de bättre koll än man tror :) Jag trodde t ex att min m2b inte hade en tanke på att han skulle kunna få en svensexa men häromdagen började han prata om det (apropå en av hans kollegor som ska gifta sig) och sa att han hoppades slippa nåt sånt. Då frågade jag lite försiktigt "men tror du inte att X och Y (bästa vännerna) kan ha kokat ihop nåt?" Nä det trodde han inte. Men jag vet att "X" och "Y" har det, för de har bett mig om gästlistan. Haha!

Om jag får en möhippa så blir nästan det roligaste av allt att få reda på hur de lyckats med allt smygande

Svar på tråden luska i datum för möhippa