• Elle82

    Vad gjorde de för er på er möhippa?

    Hejsan Alla!

    Vad gjordes det för er på er möhippa?

    Vi ska ordna en möhippa för en kompis som ska gifta sig utomlands. Vi kommer bara vara 3-4 st som ska med på bröllopet så vi tänkte fixa nått litet åt henne.

    Har ni några bra förslag som ni har "utsatt" någon för eller blivit "utsatta" för?

    Vi tänkte hålla det "litet", inte för att vi ska snåla på något sätt, men det ska ju ändå finnas pengar till resan, sen är det inget traditionellt bröllop.

    Vi har bollat lite ideer som typ laserdoome eller vin o chokladprovning.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vad gjorde de för er på er möhippa?
  • Hubba

    Spela in en skiva... det är hur kul som helst att spela upp på bröllopet...

  • Jojjo82

    Jag fick testa på polefitness! Ofantligt roligt och fruktansvärt jobbigt

  • Prinsessa K

    Jag (vi) åkte gokart, sen var vi på Sturebadets turkiska badet(det är en separat våning där vi fick vara själva), efter det åkte vi limousine och drack champagne, och avslutade kvällen med middag och party på golden hits. Det var hur roligt som helst, är såååå lycklig

  • Leksi

    Jag fick blåsa glas! Det hade jag aldrig gjort tidigare och det var jättekul! Höll på en hel timme och fick göra två dricksglas, en ljusstake, två glashjärtan samt örhängen och ett halssmycke. Sakerna blir ju också bra minnen att spara. Efteråt var vi på äventyrsbad och åkte vattenrutshkana, badade bubbelpool och bastu. Sedan gjorde vi oss fina och åt god middag på restaurang. Vi var 6 st på min möhippa och det var en riktigt trevlig dag där vi umgicks och hade mysigt ihop.

  • EmMa09

    Jag fick göra lite pinsamheter på stan sen var det lunch och kubbspel i Slottskogen. Efter det var vi på Hagabadet, med egen pool och vin och ostbricka. Vi åt på restaurang coh sedan var det party på kvällen!

  • Kajsalisan

    jag blev kidnappad och sen hamnade vi på Gökboet i göteborg följt av att jag fick köpa min egen outfit för 100kr på ett returvaruhus följt av uppdrag. Sen hade de gjort ett eget hemmaspa hos en kompis där jag fick manikyr, fotbad och massage av tjejerna följt av en underbart härlig middag

  • kompistillbruden

    Jag har varit med och ordnat 3 st... väldigt olika beroende på den blivande bruden, en gillar att sy en annan dansa etc.

    1. SPA (vi var på Granliden mitt i Skåne, bra priser och jätte mysigt ställe) vi badade i utomhus jacuzzi och bastade och åt fruktfat (ca 400 kr/pers), den blivande bruden fick lerinpackning (ca 650 kr), sen åt vi också (fast jag kommer inte ihåg vad det gick på, rörigt med dryck etc.)

    2. Hemma-spa, Bollywood dans och Buffè (I Malmö, Dans på Malmö Dansakademi 1500 kr för upp till 10 personer, mat på Sultan palace 80 kr/pers och magdans! och några hundra för lite hemma spa produkter och snacks)

    3. Hon fick 1 timme på sig att sy en klänning för kvällen (hon gillar att sy) medan vi snackade och fick snacks och bubbel, sen Indisk Restaurang och krogrunda där hon fick visa upp sig.

  • Bridemma

    Jag ahr varit med på möhippor och då har vi gjort lite blandat beroende på hurdan person bruden är:
    -testat på fäktning, där vi hade en turnering
    -blåst glas
    - badat vedeldad badtunna
    -ätit god mat på restaurang
    -gjort en uteritt med picknic

    Jag tror det viktigaste är att anpassa det efter brudens typ, vad hon skulle tycka vad roligt!

  • kompistillbruden

    Kom på att jag kan lämna länkar, så kan få mer info

    Granliden - litet personligt SPA www.granliden.eu

    Malmö Dansakademi - Bollywood dans (de har annat också) www.dansakademi.se

  • Sesamy

    Jag gifter mig om typ två veckor och har haft turen att få två möhippor...

    Den ena inleddes med kidnappning - fånig outfit, pinsamma uppdrag på stan, tur till Sthlm (jag bor cirka tio mil bort en av vännerna bor där), måla porträtt av m2b, picknick på djurgården, femkamp på grönan och sedan middag och party.
    Detta var av mina "gamla" vänner som är utspridda i landet.

    Nästa var jag mer förberedd på... Den var från mina vänner i stan - där jag bara bott i ett år men m2b kommer härifrån. M2b blev kidnappad på morgonen och jag skulle möta upp tjejerna senare - så jag misstänkte något.
    Jag fick på mig ögonbindel - åka runt i bilen tills jag var helt lost - stannade vid Sundbyholms slott. Där väntade fler tjejer och det blev kak - buffé - ljuvligt.
    Sen fick jag på mig en tyllkjol och en liten princesskrona och vi drog in till stan igen. Jag fick gå på skattjakt runt stan och leta rätt på köksredskap (en "pik" för att jag aldrig lagar mat hemma). Till sist kom vi fram till ett av våra favoritcaféer/restaurang i stan som var stängt - en tjejkompis jobbar dock där - så vi fick låna det.
    Sen fick jag nästan panik när jag fick veta att jag skulle laga all mat.... Men jag fick mycket hjälp av tjejen som jobbar som kock.
    Sen blev det mat, vin, prat - sminkning av mig och ciderprovning. Chockat märkte vi att klockan var halv ett och det inte var idé att gå ut - så vi stannade kvar! =P
    Finaste biten av kvällen var när jag fick berätta mina första minnen av alla som var där - och de berättade sina av mig.
    De känner nästan allihop min m2b - före mig och vi har inte känt varandra så länge... Men det blev en riktig snyftstund!
    =)

  • jojanna

    Jag blev väckt av morgopicknik, sedan en timmes pump-pass. Sedan lite pinsamheter på stan och iväg på spa och prova kyl-behandling (-110grader) Sedan brudbastu och sist ut på restaurang ochhh disco.

  • theresepersson

    jag fick hoppa fallskärm vilket har varit min hemliga dröm i hela mitt liv, så häftig upplevelse. Sen fick jag lära mig dansa afrodans då vi ska till Afrika på bröllopsresa. Det var en dag som började 07:20 och slutade 04:00 men oj vad kul jag hade!!!

  • WillesMama
    Bridemma skrev 2009-06-25 13:47:17 följande:
    Jag ahr varit med på möhippor och då har vi gjort lite blandat beroende på hurdan person bruden är:-testat på fäktning, där vi hade en turnering-blåst glas- badat vedeldad badtunna-ätit god mat på restaurang-gjort en uteritt med picknicJag tror det viktigaste är att anpassa det efter brudens typ, vad hon skulle tycka vad roligt!
    Åh en uteritt med picknick! Det hade ju vart drömmen=) Kul att få ordna så många hippor som du gjort!
  • Jossis tm

    Jag håller på att planera en nu..
    Vi ska börja med äventyrsbana, sen ska vi ta henne till en golfbana där vi styr upp med lite olika uppdrag, sen åker vi o spelar in en skiva och sedan är det buffé (ute lr inne beroende på vädret) Då ska vi ta kort på henne och sätta ihop till en kalender som hon får på bröllopet...
    Sen blir det förhoppningsvis lite annat spex också. Har bett alla inblandade att komma med något förslag så alla känner sig delaktiga!
    Tror att hon kommer att uppskatta detta, det är ju ändå för hennes skull! =)

  • pysselbruden

    Ett tips från min möhippa är sumobrottning. Fantastisk kul och bra om man inte är så många eftersom man bara kan brottas två åt gången.

  • Firan

    vi har alltid utgått från vad den blivande bruden tycker e kul när vi planerat våra möhippor....jag va på min möhippa förra fredagen...jag fick åka till en skivstudio o spela in en skiva..en egen cd med 2 låtar...i den studion lasse stefanz grönwalls bla spelar in sina skivor...så det va hur nice som helst!!

  • avtryck

    Jag var med och ordnade en möhippa nu i juni.

    Här kommer två tips som blev lyckade!

    Alla i möhippegänget hade med sig en present som skulle spegla deras relation till bruden/ett minne. Bruden fick sedan öppna presenterna under dagen och gissa vem de kom från.

    Bruden fick på morgonen sy sin egen slöja som hon sedan skulle ha på sig.

    Tror det är viktigt som andra har nämnt att tänka på vad bruden vill och tycker är roligt!

  • Vid havet

    På min hade vi picknick, en sumobrottning (hysteriskt roligt!), smyckestillverkning - det kan jag verkligen rekommendera! jag fick göra halsband och armband till mig själv medans tjejerna gjorde ett gemensamt halsband till mig. Jättefint och roligt minne - champagneprovning (som de fixade själva), middag hemma, sen karaoke (man kunde hyra ett eget rum, så man sjöng bara för sina kompisar) och sist utgång.

    Jag fick också en sån där påse med presenter som de tagit med sig och som jag skulle gissa från vem och varför jag fått det. Jag fick även gissa vem som gjort vilken länk på halsbandet. Dessutom hade min sambo svarat på ett gäng frågor som jag sen också skulle svara på.

    En helt fantastisk dag

Svar på tråden Vad gjorde de för er på er möhippa?