Inlägg från: Anna R |Visa alla inlägg
  • Anna R

augusti 2010

Här hoppar en till med som ska gifta sig den 7:e augusti 2010.
    Preliminärbokade kyrkan igår! Men ännu så länge ingen festlokal.
    Har en fästman som gärna vill vara med och bestämma, han vill inte att jag sa bli någon "bridezilla". Det är skönt att han säger hur han skulle vilja ha det, men det är lite jobbigt när han inte håller med mig

• Anna R
    sunzhine skrev 2009-07-30 18:11:13 följande:
    Vad kul att vi blir några fler o bolla idéer med.Här står planeringarna rätt still, måste ta tag i lokalletandet men nu är det ju semestertider så vi väntar tills vi börjar jobba igen. Jag har massa planer i huvudet som min sambo är med på som tur e :) sen har jag nog hittat min klänning men väntar ett tag med det inköpet ifall jag skulle hitta nån annan som jag gillar bättre Hur går det för er andra tjejer?
    Har inte heller fixat lokal än, men vi vet en som skulle passa och tänkte kanske åka och kolla på den när folk börjar komma tillbaka från semestrar.
    Annars har vi inte heller kommit speciellt långt. Skissat upp en del, men ingenting bestämt. Känns som att det är så lång tid kvar, men det ändrar väl sig om ett par månader - då känns det väl som om tiden inte ska räcka till =)
    Har också kollat runt lite på klänning, men inte kunnat bestämma mig för om jag ska beställa på internet eller om man ska åka till någon butik och prova ut. Det skiljer ju lite i pris.......
  • Anna R
    Humlan66 skrev 2009-08-02 17:01:47 följande:
    Anna R skrev 2009-08-02 16:28:53 följande:
    Åhh bridaloutlet , där va jag i Torsdags och provade klänningar . Peronalen där är TOPPEN. Vart förtjust i en klänning ( bild finns i galleriet)Men den är på utgående tyvärr och jag törs inte köpa den då jag ska träna ocgh gå ner lite i vikt först
    För mig som bor en bit bort blir det nog mest aktuellt att beställa klänning, och det skrämmer mig lite =)
    Får försöka få tag på någon som skulle kunna sy in/ut den om det skulle behövas kanske.
    Vet inte om den jag gillar är utgående modell, hoppas inte det då jag helst vill vänta några månader innan jag beställer. Ingen som har erfarenhet av att beställa från bridaloutlet????
  • Anna R

Har äntligen fått bekräftelse på att kyrkan är bokad den 7:e augusti nästa år. Men det var visst ett till bröllop inbokat samma dag, så nu får man hålla tummarna för att lokalen vi vill ha inte redan är uthyrd =( Det hade ju varit så himla typiskt!!!
    Har också talat om för släkt och vänner om vad som komma skall. Ingen återvändo!!!! =)

• Anna R
    Astro skrev 2009-08-17 20:21:18 följande:
    Anna R och Giz83, var gifter ni er? Lite nyfiken, eftersom ni har samma datum som vi. Vi gifter oss utanför Växjö i småland.
    Vi gifter oss i Bolmsö kyrka på just Bolmsö. Småland det oxå =)
    Har funderat på att boka präst men det känns lite tidigt. Men efter att läst några inlägg om just det här, är det kanske bäst att prata med honom.
    Vi vet vem vi vill ha, nästan som en familjepräst - vigde min mamma och pappa och har döpt mig och mina syskon. Så det hade varit roligt om han kan (och vill). =)
  • Anna R
    Astro skrev 2009-08-22 11:16:29 följande:
    Anna R skrev 2009-08-18 19:06:48 följande:
    Det är ju jätteroligt om man har en präst ma känner väl som kan göra det. Vi har lite svårt med just det där, vet två olika präster vi kan tänka oss, men samtidigt känns det lite taskigt att man inte nöjer sig med den präst som finns på plats.
    Så kände vi också lite innan. Men när jag ringde och bokade kyrkan så verkade det inte vara SÅ ovanligt att vilja ha en annan präst än den som är på plats. I alla fall inte om man som vi bor en bit ifrån och inte är medlemmar av just den församlingen.
    Dock ska vi den kantor som är "tjänstgörande" i kyrkan och jag hoppas att det kommer att gå bra! =)
Svar på tråden augusti 2010