Inlägg från: Sundance |Visa alla inlägg
  • Sundance

augusti 2010

vart blir festen för er allihop då? Slott, lokal, restaurang, herrgård, utomhus, hemma, tält...?

• Sundance

Nej, det här med att leta lokal var verkligen jobbigt! Jag hade en massa bekymmer med det och fick inte så mycket stöd från min m2b tyvärr . Sedan var han på svensexa för en kompis och kom hem på natten, lite småberusad och grät och var jätteledsen för att han inte brytt sig så mycket om vårt planerande och att han inte varit mer delaktig och engagerad . Sedan dess har han varit superengagerad!

• Sundance

Vi närmar oss vår årsdag . På fredag är det den 14:e... Och på lördag ska vi ha fest hemma hos oss och då kan vi säga att det är mindre än 1 år kvar.

• Sundance

Ja, jag fattade inte heller någonting när han kom hem gråtandes

Lokal är hopplöst. Jag hade på ett sätt gärna fortsatt att kika i jakt på något som kanske är ännu bättre en vårt slott, men nej, nu ska jag satsa på det och planera efter det. Det kommer bli supervackert! Det enda felet är att deras slottspark och vallgrav inte är så välskött. Annars är det perfekt!

De har en Romeo- och Julia-balkon på baksidan av huset, vad tror ni om att ta fotona uppe på den? Att vi står där uppe... Och så har de en träbro över vallgraven, där kanske också kunde bli fint...

• Sundance

I fredags var det vårt ett-år-kvar-datum. Känns så sjukt roligt. Och vi hade fest i lördags och det var så kul att kunna säga till folk att den här lördagen om ett år så är vi gifta. För vi gifter oss ju på lördagen den 14:e. Och nu får jag mail från project wedding där de räknar ner till mig

Lider verkligen med er som letar lokal och jag förstår att det är svårare att hitta i storstäderna. Hoppas att det löser sig för er snart. Och att ni hittar lokalen med stort L.

• Sundance

Själv ska jag på mässan på Slagt i Malmö men den är inte förrän i februari.

Är här någon mer med ca 65 gäster? Hur mycket budgeterar ni med vad gäller mat och dryck? Och hur tänker ni lägga upp det?

• Sundance

Hur många här inne har bokat präst/vigselförrättare? Vart vänder man sig och hur tidigt måste man vara ute?

• Sundance

Låter som att det är dax för mig att kolla upp det här med vigselförrättare. Ni verkar allihop ha bokat.

• Sundance

För oss blir det vid 15.30. Kramkalas vid 16. Fotografering 16.30-17.15 och visning av slottet och destilleriet för gästerna under tiden. 17.30, 17.45 går vi in i festsalen och sedan är det middag.

Svar på tråden augusti 2010