Inlägg från: giz83 |Visa alla inlägg
  • giz83

augusti 2010

Astro skrev 2009-08-16 11:46:50 följande:
    Vad kul med en augusti 2010-tråd! Vi har tänkt den 7:e aug, och började leta lokal i förrgår :-/. Men vi fick napp på en bra lokal där de fixar allt inkl mat men man får köpa in dryck själv om man vill, så det låter ju kanon. Jag bara funderar på, är det kanske roligare att hyra en helt "tom" lokal och ta dit catering, då får man ju fixa stället precis som man vill ha det, och jag älskar ju att pyssla.....
    vi ska också gifta oss den 7/8 hihi...

du kan ju fråga personalen på stället om du kan få ha ett finger med i spelet när det gäller dekorationerna....det tror jag att man kan få göra iaf...eller kanske t o m att man borde få göra det...hihi

*kärleken är evig*
  • giz83
    sindri skrev 2009-08-16 20:33:11 följande:
    ja känner mig jätte gnällig men fan va allt e dyrt, ja blev uppsagd förra veckan så nu e de bara ut och börja leta nytt jobb annars blir de nog inget bröllop tyvär men de e ju ett bra tag dit så de löser sig säkert va bara tvungen att gnälla lite så min sambo slipper att höra allt här hemma;)
    jag vet precis hur du känner det!!! att allt e dyrt!! hihi

själv är jag studerande så jag har haft det så här under 1 ½ år nu...*suck*...men jag försökre verkligen stå ut för jag vet att det kommer att bli bättre när jag är klar...

jag lider med dig vännen!! var det pga finanskrisen?

vad har du jobbat me? finns det mycket sånna liknande jobb inärheten där du bor?

*kärleken är evig*
  • giz83

sundance--> vi komemr ha runt 50 pers o räknar på en matbudget på ca 10 000 med dryck tårta o mat och vi kommer göra all mat själva...

och även tårtan..

men ska ni ha catering så är det ju olika från firma till firma vad ett kuvert kostar...

*kärleken är evig*
  • giz83

Festen Blommor på middagsborden vita o orangrosa rosor, murgröna, björkris? ska köpa murgröna av en tjej på BT och sen ev endast ha rosenbladen och diamanterna 0 :- 300 :- Avvakta bordsdekorationer diamanter, rosenblad, sisal, 0 :- 425 :- OK Caketopper brudgum som drar brud/par sittandes o kysser varandra 0 :- 190 :- OK Dryck Tex. Vin eller öl till maten samt alkoholfritt alternativ 2500 :- 3600 :- Avvakta Ljus på borden 5 st pomp á 69 kr st + 3 förp hemsjö blockljus 15 kr/4 st 100 :- 390 :- Avvakta Lövsta Gård för fre-sön 4000 + 700 städning 500 :- 4700 :- Avvakta Middag Tex. egentillagad buffé, smörgåstårta + pizza slises till barnen 0 :- 4000 :- Avvakta Musik ev ska seb spela väntar svar. 0 :- 0 :- Avvakta Sångledare fråga fredde o emma 0 :- 0 :- Avvakta Toastmaster Be syster anna 0 :- 0 :- Avvakta Tårta be Lena baka? göra en egen ställning kolla anteckningar 600 :- 1600 :- Avvakta    

3700 :- 15205 :-    
    *kärleken är evig*
  • giz83

så där har jag lagt upp vår budget för själva festen...

såg inte alls ut så när ja kopierade över den så hoppas ni kan läsa iaf...??!!

*kärleken är evig*
  • giz83

jag vet inte hur vi ska göra än...men man kan ju hoppas på att det blir i tyskland!!

ev så kanske min moster o hennes kille ska åka dit nästa år...så man kan ju hoppas på att de kan handla åt oss också...*håller tummarna*

men det tar ja då..

*kärleken är evig*
  • giz83
    Sundance skrev 2009-08-17 19:13:19 följande:
    Hur många här inne har bokat präst/vigselförrättare? Vart vänder man sig och hur tidigt måste man vara ute?
    om du ska gifta dig borgerligt så brukar det räcka med ett halvår innan...men om ni ska gifta er i kyrkan/prästen så borde du nog göra det nu...

det brukar gå fort med sånt där

*kärleken är evig*
  • giz83
    Astro skrev 2009-08-17 20:21:18 följande:
    Anna R och Giz83, var gifter ni er? Lite nyfiken, eftersom ni har samma datum som vi. Vi gifter oss utanför Växjö i småland.
    vi gifter oss några mil norr om sthlm
    *kärleken är evig*
  • giz83

va spännande superstarfia...=)

du får uppdatera sen

*kärleken är evig*
  • giz83
    Sundance skrev 2009-08-19 09:57:05 följande:
    Låter som att det är dax för mig att kolla upp det här med vigselförrättare. Ni verkar allihop ha bokat.
    ja det kan vara en bra sak att kolla upp iaf...fråga om det är fr tidigt eller inte...jag har läst i andra trådar att det ibland är så att de ber en återkomma när det är närmare adtumet man vill ha, men jag tycker att man borde boka så fort man satt ett datum...för har man otur så är det datumet uppbokat sen när man själv vill boka..

sen beror det ju på vart man bor...vissa vf är ju uppbokade långt i förväg andra kanske inte har lika mycket att göra...

men man kan alltid fråga iaf...=)

*kärleken är evig*
Svar på tråden augusti 2010