• lovvydovvy

tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?

Ja precis som titeln frågar, vad fick ni för reaktioner? Har varit tillsammans med min pojkvän i 8 månader men känner varandra sen tidigare och planerar just nu förlovning, men är lite nervös för vilka reaktioner vi kommer få...

• Svar på tråden tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?
  • lovvydovvy

Tack för alla inlägg, roligt att höra att de flesta fått positiva reaktioner!

• BlivandeFruPettersson

Vi pratade om vad vi vill med ett seriöst förhållande (gifta sig, bilda familj) någon vecka in i vårt förhållande (som började med att han flyttade in hos mig. Började prata om förlovning efter sex månader och ungefär samtidigt slutade jag med p-piller. Vi förlovade oss efter ett år och gifter oss efter två, och än så länge har vi inte fått något trist kommentar. Varför vänta när det känns rätt?

• På rosa moln
    ladyshadow86 skrev 2009-06-15 11:25:25 följande:
    tycker att förlovning är väl ingen stor grej så. skulle de inte fungera så är de ju bara att ta av ringen.
    Varför gör ni det om ni inte tycker att det är en stor grej?
  • Heloise

Vi förlovade oss efter 13 månader, sen tog det ytterligare 9 år innan det blev bröllop, eller blir bröllop hmm det är sent nu( om 3.5 v gifter vi oss)

• ronile

Vi förlovade oss efter.. Hmm, 4 månader tror jag. Han friade till mig första gången efter mindre än 2 månader, men jag var inte helt säker förrän efter ungefär 3. Då fortsatte jag säga nej några gånger eftersom det blivit en "tävling", men sen tröttnade jag på att säga nej och så förlovade vi oss!

Det var i slutet av okt förra året. Vi hade gift oss i sommar om inte tusen grejer kommit emellan, så istället kommer vi att gifta oss antingen kring jul/årsskiftet eller i nångång februari-april nästa år.

Hmm.. Jag tror att de flesta tyckte det var konstigt och lite roligt eftersom de inte riktigt tog det på allvar, men det gör ingenting för jag vet att det är tusen kilo allvar. Min mamma blev eventuellt lite missnöjd (hon är lite hippie-mamma och tycker att giftermål är kyrkligt och frihetsinskränkande och onödigt), men hon sa "Är du lycklig, så är jag lycklig!" iallafall! Det var nog den mest negativa reaktionen jag fått!

Och dessutom: Det är ju ni som ska vara förlovade, spelar ingen roll vad de andra tycker!

• Energy

Vi förlovade oss efter 10 månader och alla var bara glada för vår skull.

• högstavinsten

vi förlovade oss efter 9 månader hade redan planerad bebis i magen då

Vi fick bara positiva reaktioner (vet iofs inte vad folk sa bakom rygen)

Idag är vi gifta..........efter 3 år tillsammans!

• 090208

I like that. Basta installningen till skvaller och skitsnack. Tummen upp for dig.

Bustroll skrev 2009-06-15 10:50:22 följande:
    De flesta blev glada, de övriga skiter jag faktiskt i
  • BlivandeFruPettersson

En förlovning är väl ändå ett löfte om att man ska gifta sig? Tycker nog att det är en rätt stor grej, men det är jag det...

ladyshadow86 skrev 2009-06-15 11:25:26 följande:
    tycker att förlovning är väl ingen stor grej så. skulle de inte fungera så är de ju bara att ta av ringen.
  • EWJP

Hej!

Jag och min sambo förlovade oss den 6 juli 09 på vår ettårsdag. Vi har valt att låta alla få reda på det när de ser ringarna. Och i går så träffade vi, min sambos föräldrar för att äta middag tillsammans. Och tro mig att jag har varit nervös för inför att träffa dem, sen vi förlovade oss. Även fast jag har träffat dem otroligt många gånger och tycker så otroligt mycket om dem, så var man ändå nervös.

Så var det så roligt i går när min sambos mamma upptäckte guldringen på sin sons vänstra ringfinger. Hon ropade ut.... har ni förlovat er.. Och sedan blev det ett otroligt kramkalas..
    Nu har vi bara mina föräldrar och syskon och min sambos syskon att berätta för.

Men en sak som jag tycker att man ska tänka på är att de inte spelar någon roll vad andra tycker så länge man älskar varandra och verkligen vill förlova sig med varandra. För man gör det ju inte för någon annans skull, utan för sin egen skull.

Lycka till med er förlovning!

/EWJP

• konstigabaralillajag

Vi förlovade oss efter 14 månader och nu ca 11 år efter gifter vi oss... Känns allt rätt, så varför inte?

• J D

Vi förlovade oss efter ca 5 mån och gifter oss exakt ett år efter det. Alla har blivit glada men jag vet att en hel del har pratat bakom ryggen på oss och ärligt talat så är det deras förlust!

• dandelionkid

Vi hade varit tillsammans i sju månader när vi bestämde oss för att förlova oss. Vi var lite oroliga för vad våra respektive föräldrar skulle tycka. Våran förvåning var total när dom nästan grät av lycka och sa att dom hade väntat på att vi skulle förlova oss. Vi har bestämt oss att vänta något år innan bröllop men jag är numera helt övertygad om att dom kommer bli minst lika glada när vi väl bestämmer oss för det. Ingen i våran omgivning har tyckt att det varit "för tidigt" för dom har sagt att det som gör oss lyckliga gör dom lyckliga.

Svar på tråden tidig förlovning, vad fick ni för reaktioner?