Vi förlovade oss efter.. Hmm, 4 månader tror jag. Han friade till mig första gången efter mindre än 2 månader, men jag var inte helt säker förrän efter ungefär 3. Då fortsatte jag säga nej några gånger eftersom det blivit en "tävling", men sen tröttnade jag på att säga nej och så förlovade vi oss!
Det var i slutet av okt förra året. Vi hade gift oss i sommar om inte tusen grejer kommit emellan, så istället kommer vi att gifta oss antingen kring jul/årsskiftet eller i nångång februari-april nästa år.
Hmm.. Jag tror att de flesta tyckte det var konstigt och lite roligt eftersom de inte riktigt tog det på allvar, men det gör ingenting för jag vet att det är tusen kilo allvar. Min mamma blev eventuellt lite missnöjd (hon är lite hippie-mamma och tycker att giftermål är kyrkligt och frihetsinskränkande och onödigt), men hon sa "Är du lycklig, så är jag lycklig!" iallafall! Det var nog den mest negativa reaktionen jag fått!
Och dessutom: Det är ju ni som ska vara förlovade, spelar ingen roll vad de andra tycker!