• Aleta

Tänker ni låna till ert bröllop?

Själv tycker jag att man inte ska låna till konsumtion, fester och resor. Allt blir ju mycket dyrare då. Hade man inte råd från början, hur har man då råd i efterhand när det kostar ännu mer?

Det finns ju inget av värde kvar som säkerhet heller utan man står verkligen där med skulderna.

Förra året var det en kille som startade en tråd här på BT. Han hade problem med sitt ex. De hade skilt sig och hade tidigare tagit lån för att betala sitt bröllop.
    Nu hade hon inte råd/lust att betala sin del och han stod ensam kvar med avbetalningarna. Det var ingen rolig läsning!

• Aleta

Det finns massor av folk som jag gärna hade bjudit, sådana som man inte träffat på länge men umgicks mycket med förr osv.
    Vi landade på 120 gäster, men oj vad kul det skulle ha varit att få bjuda alla!

mindag2009 skrev 2009-06-16 15:13:21 följande:
    Vid havet skrev 2009-06-16 14:58:48 följande:Du,jag känner inte heller alla som min man har bjudit och tvärtom.Hans gamla barndoms vänner och kolleger som jag aldrig har träffat. Men i hans familj så är det tradition att ALLA ska bjudas.
Svar på tråden Tänker ni låna till ert bröllop?