passionsblomman skrev 2009-06-15 10:37:36 följande:
Matlådor!Laga all mat själva efter planerade inköp och ta med matlådor! En ute-lunch kostar 65-80 kr/dag på två personer bir det väldigt mycket pengaratt spara på att ta med hemifrån.Skippa prenumerationer och att köpa tidningar.Fundera över om det du står och tänker köpa är ett behov elle bara en impuls. Om svaret är impuls, så köp den inte.Köp inte kaffe ute på stan. Rök inte. Hoppa över tuggummi, godis och andra onödiga saker
jätte bra tips...
jag har matlådor men sambon äter ofta ute, kanske kan säga åt honom att låta bli
Tidningar och prenumerationer förekommer aldrig i vårt hushåll inte rökning eller snusning heller (som tur är, det är äckligt dyrt och enbart äckligt med för den delen) Godis äter inte jag men sambon ibland, dock väldigt sällan och i liten mängd...tuggummi däremot är jag beroende av mer eller mindre...
Det där med att överväga beslutet om att köpa något eller inte ska jag verkligen ta till mig. Tror jag handlar för mycket på impuls. Inte över våra tillgångar eller så men ändå dumt ju...