Inlägg från: kermit100 |Visa alla inlägg
  • kermit100

Spartips nån?

Här vart jag bor är Willys inte billigare än ICA MAXI, och så håller jag med BlomAnna Willys butiklerna är sunkiga och har dåligt sortiment och kvalité.
    Jag och min familj skulle verkligen kunna spara in många slantar på vårat mat handlande. 7-8000 kr/mån lägger vi ner på mat (2 vuxna och 2 barn) då inkluderar det inte hämt mat och restaurang besök. Ja det är sjukt mycket pengar vi äter upp, men skönt att veta att OM vi behäver dra in någonstans så vet vi vart.

Andra tips att spara in pengar på är att se över el, tv, internet leverantörer. Handla kläder seconhand, eller sy om sina gamla.

• kermit100

Då får man försöka tjäna mera pengar! Extra jobb kvällar och helger, dela tidningar på morgonen, dela reklam, barnvakt, hundvakt, husvakt nu under semestertider.

• kermit100

Klart att det löser sig. Och har man inget att spara av så har man inte. Det går ju inte och leva på luft utblandat med vatten.

• kermit100

Ja och då skulle ju de extra kilon man har försvinna på kuppen. Men luft utblandat med vatten åt folket!!!!!!!!

Svar på tråden Spartips nån?