• orangegirl

Nya passavgifter!!!

Ni som snart har pass som går ut: Ila iväg till polisstationen!! Detta fick jag i ett mail:

"Behöver du förnya ditt pass är det läge att skynda på - from 15 juli höjs priset med 1000 kr!
    Fram till den 14 juli kostar ett pass 400 kr men därefter höjs priset till 1400 kr.

Provisoriska pass blir även de en dyr historia - efter att ha kostat 1000 kr så höjs de till 1600 kr."

Ett tips till er alla!

• Svar på tråden Nya passavgifter!!!
  • Yesh I do

Men va!! 1400 för ett pass! Är inte det helt orimiligt?! Gifter mig först 18/7 och gör nytt pass efter det...1400..morr!

• Pumpkin

Konstigt att det inte går att hitta någon information om det på polisens hemsida, eller någon annanstans på nätet för den delen

• orangegirl

Jag letade faktiskt oxå på polisens hemsida om detta och hittade inget, men jag fick mailet från en van resenär som ofta hjälper folk med resefrågor på reseguiden.se

• shakynose

Gäller bara utlandssvenskar!

• orangegirl

Är det så? Guuu vad skönt!!

Förlåt förlåt förlåt att jag skrämde upp er!! Inte meningen!

• Imma

Skönt att det var falskt alarm!

Min fästman har dubbla medborgarskap och då har kommer att ta mitt efternamn behöver han ordna två nya pass, så jag är mycket nöjd med att de inte ska höja passavgiften.

orangegirl skrev 2009-06-15 11:07:46 följande:
    Är det så? Guuu vad skönt!!Förlåt förlåt förlåt att jag skrämde upp er!! Inte meningen!
  • emertin

Jag har skickat en e-post till polisen för säkerhets skull, lägger in deras svar så fort jag får det

• soffi73

Men Gud det later ju helt absurt liksom. Och varför är det just bara för utlandssvenskar? ( jag bor i Tyskland)Vi bokade precis var brollopsresa förra veckan sa jag maste ju resa i mitt nuvarande efternamn vilket betyder att jag kommer byta pass först i början av September. Ringde precis till Svenska ambassaden i Berlin för att kolla men de hade redan stängt sa ska ringa och kolla morgon igen.

• emertin

Hej
    Nej, det kommer INTE att höjas.

Med vänlig hälsning
    Christina Ekstrand
    citypolisens passgrupp

Svar på tråden Nya passavgifter!!!