• Josie08

Skriva något annorlunda i ringarna? TIPS!

Undrar om någon har tips på fina ord, meningar, låtrader eller annat fint att skriva i förlovningsringarna istället för namnen. Tack för tips! :)

• Svar på tråden Skriva något annorlunda i ringarna? TIPS!
  • Eilah

Min sambo skrev en gång i ett speciellt sms till mej "Allt för dej Emme"

Nu har det blivit speciella ord för oss, så den dagen vi förlovar oss så kommer det att stå "Allt för dej" i våra :)

• JonnaHbg

I våra förlovningsringar står där "Tack, För att du finns" och i min vigselring kommer där stå "Du och Jag mot världen"

• Picnick i det gröna

Som ladyshadow86 säger: Det är nog en bra idé att det speglar ert förhållande och att det är något personligt. Att citera någon annan eller en känd fras känns lite B, tycker jag personligen..

Blir lätt alldeles för smörigt och krystat!

För min egen del räcker det kort och gott med namn och datum.

• Pitebrud 090801

Såg ett roligt tips där man sätter halva meningen i ena ringen och den andra i den andra ringen. Jag tyckte det var lite mysigt.

• Vid havet

Det viktigaste är att det är något personligt för er. Att bara ta något citat eller några ord, som visserligen är fint men..., tycker jag är trist. Det ska betyda något - annars tycker jag namn och datum är perfekt.

Jag har inte mycket plats så jag har P[hjärta]T 24/7-09 i min ena och ett JA! i den andra.

• Milla84

I min förlovningsring står det namn och datum och i vigels ringen kommer det stå "lycka 1/8 09".

• BM2009

I våra förlovningsringar står det

"Amor aeternum 20/6-08"
    Evig kärlek (på latin)

• KatjaB

min sambo brukar alltid säga "du och jag Katja", precis som Alfred i Emil i Lönneberga brukar säga.
    Vet inte om det får plats i ringarna men skulle vilja ha texten "Du och jag Simon" och i hans "Du och jag Katja" men det kanske inte hann vill.. har inte kollat än

• silversvans

I min vigselring står det helt enkelt "gjort är gjort"

:)

Svar på tråden Skriva något annorlunda i ringarna? TIPS!