Berätta hur det var när ni förlovade er!
Jag tycker att det är jätte mysigt att höra om hur det var när människor berättar om hur det var de bestämde att gifta sig!
Var det han/hon som friade?
Vart var ni?
Vad sa han/hon?
Hade ni någon förlovnings fest?
Så berätta nu.
Här kommer min:
Den dagen Nicola friade till mig är nu den lyckligaste dagen i mitt liv.
Det hela började med att jag alltid har sagt att jag vill att min blivande man som ska fria ska komma ridande på en vit springare (på skämt). Men då den 7:de så var jag väldigt stressad efter jobbet och ville bara hem och krypa ner i ett varmt bad, men när jag kom ut ur mitt kontor så står mina 3 närmaste vänner och väntar. Dom sa att vi hade bestämt att vi skulle åka och fika i dag (de vet att jag är väldigt snurrig och har lätt att glömma saker). Så vi åker i väg, men jag tycker att de åker åt helt fel håll! Jag frågar vart ska vi?
Så helt plötsligt är vi i Hagaparken. Där så har de dukat upp en jätte mysig picknick. Jag blev så klart jätte överaskad och glad, tänk om jag hade vetat! Så efter ett tag när vi sitter där ser jag någon komma ridande. Jag tänker väll inte så mycket på det och fortsätter att dricka min skumpa. Men de kommer bara närmare och närmare och tillslut så ser jag att det är ju Nicola som sitter på häst ryggen. Blev helt chockad och börjar att gråta för då förstår jag vad han ska göra. Han hoppade av hästen och ställer sig på knä!
Efter några miljoner tårar så säger jag JA och då kommer en massa folk springande. De "jäklarna" hade planerat detta jätte länge, så nu blev det stor förlovningsfest! Och jag som bara skulle hem och krypa ner i ett bad.