• mindag2009

Berätta hur det var när ni förlovade er!

Jag tycker att det är jätte mysigt att höra om hur det var när människor berättar om hur det var de bestämde att gifta sig!

Var det han/hon som friade?
    Vart var ni?
    Vad sa han/hon?
    Hade ni någon förlovnings fest?

Så berätta nu.

Här kommer min:
    Den dagen Nicola friade till mig är nu den lyckligaste dagen i mitt liv.
    Det hela började med att jag alltid har sagt att jag vill att min blivande man som ska fria ska komma ridande på en vit springare (på skämt). Men då den 7:de så var jag väldigt stressad efter jobbet och ville bara hem och krypa ner i ett varmt bad, men när jag kom ut ur mitt kontor så står mina 3 närmaste vänner och väntar. Dom sa att vi hade bestämt att vi skulle åka och fika i dag (de vet att jag är väldigt snurrig och har lätt att glömma saker). Så vi åker i väg, men jag tycker att de åker åt helt fel håll! Jag frågar vart ska vi?

Så helt plötsligt är vi i Hagaparken. Där så har de dukat upp en jätte mysig picknick. Jag blev så klart jätte överaskad och glad, tänk om jag hade vetat! Så efter ett tag när vi sitter där ser jag någon komma ridande. Jag tänker väll inte så mycket på det och fortsätter att dricka min skumpa. Men de kommer bara närmare och närmare och tillslut så ser jag att det är ju Nicola som sitter på häst ryggen. Blev helt chockad och börjar att gråta för då förstår jag vad han ska göra. Han hoppade av hästen och ställer sig på knä!
    Efter några miljoner tårar så säger jag JA och då kommer en massa folk springande. De "jäklarna" hade planerat detta jätte länge, så nu blev det stor förlovningsfest! Och jag som bara skulle hem och krypa ner i ett bad.

• Svar på tråden Berätta hur det var när ni förlovade er!
  • camilla 32

Jag visste att det var något på G.
    Var gravid och lite trött.
    Han sa att vi skulle åka till gysinge och äta och gå runt
    lite där. (jättefin natur och fiskeställe)
    Han gick ut en vända innan vi skulle åka.
    Jag städade upp lite. Låg blött toapapper hoprullat
    på köksbordet. Jag tänkte slänga det. Men sen kände jag 'att det var något i papperet. Ett par RINGAR. La snabb tillbaks dem på bordet igen. Och låtsades som ingenting.
    Vi åkte till gysinge. Trodde han skulle fråga mig där. När vi åt mat.
    Men inget hände. Vi åkte hem igen. Dagen gick. Sen skulle han laga god mat. Jag låg i soffan och vilade. Han var alldeles svettig. (nervös), sen när vi ätit och druckit lite vin, så gick han ner på knä och friade

• mindag2009

camilla 32 skrev 2009-06-15 13:31:14 följande:

Jag visste att det var något på G.Var gravid och lite trött.Han sa att vi skulle åka till gysinge och äta och gå runtlite där. (jättefin natur och fiskeställe)Han gick ut en vända innan vi skulle åka.Jag städade upp lite. Låg blött toapapper hoprullat på köksbordet. Jag tänkte slänga det. Men sen kände jag 'att det var något i papperet. Ett par RINGAR. La snabb tillbaks dem på bordet igen. Och låtsades som ingenting. Vi åkte till gysinge. Trodde han skulle fråga mig där. När vi åt mat.Men inget hände. Vi åkte hem igen. Dagen gick. Sen skulle han laga god mat. Jag låg i soffan och vilade. Han var alldeles svettig. (nervös), sen när vi ätit och druckit lite vin, så gick han ner på knä och friade
    Å vad gulligt!
    Jag hade verkligen igen aning. ALLA visste utom jag!
    Detta hade dom planerat i månader, min man hade tom tagit rid lektioner.
  • camilla 32
    mindag2009 skrev 2009-06-15 13:36:28 följande:
    Å vad gulligt!Jag hade verkligen igen aning. ALLA visste utom jag!Detta hade dom planerat i månader, min man hade tom tagit rid lektioner.
    Det är verkligen romantiskt. Tänk att han tog ridlektioner.
    Underbart.
  • mindag2009

camilla 32 skrev 2009-06-15 19:48:24 följande:

Det är verkligen romantiskt. Tänk att han tog ridlektioner.Underbart.
    Ja, tänk
    Så jag har nog valt rätt man
  • Bettertogether

Jag visste att det var något på G.Var gravid och lite trött.Han sa att vi skulle åka till gysinge och äta och gå runtlite där. (jättefin natur och fiskeställe)Han gick ut en vända innan vi skulle åka.Jag städade upp lite. Låg blött toapapper hoprullat på köksbordet. Jag tänkte slänga det. Men sen kände jag 'att det var något i papperet. Ett par RINGAR. La snabb tillbaks dem på bordet igen. Och låtsades som ingenting. Vi åkte till gysinge. Trodde han skulle fråga mig där. När vi åt mat.Men inget hände. Vi åkte hem igen. Dagen gick. Sen skulle han laga god mat. Jag låg i soffan och vilade. Han var alldeles svettig. (nervös), sen när vi ätit och druckit lite vin, så gick han ner på knä och friade
    Har han fått veta i efterhand att du kände till att han skulle fria?! ;)
  • camilla 32
    Bettertogether skrev 2009-06-15 19:50:53 följande:
    Har han fått veta i efterhand att du kände till att han skulle fria?! ;)
    Nej. Jo förresten. Nämde det några månader efteråt att jag misstänkte nåt. Men han trodde mig inte. Men har inte sagt något åt honom att jag såg ringarna. Det märktes ganska tydligt att det var något på G
  • Junebug

Vi var på semester i HongKong, vi var ute och shoppade på stan en dag och han insisterade på att jag skulle gå och få en mani-pedi för en billig peng. Vilket jag gjorde, och under tiden passade han på att smita iväg och köpa en plastring med stor plastdiamant, vilkte jag förstås inte visste.
    Sen åkte vi upp till ett berg med utsikt över hela stan, och där ville han plötsligt stanna. Så gick han ner på ett knä och sträckte fram plastringen och frågade om jag ville gifta mig med honom. Vilket jag ville! :) Sen grät vi och drack superfin champagne på en superfin restaurang i bergen, sen gick vi och köpte guldringar. Mycket nöjd med det hela! :)

• mindag2009

Åååå vad mysigt!

Var det någon av er som hade förlovnings fest?

Junebug skrev 2009-06-15 21:17:04 följande:
    Vi var på semester i HongKong, vi var ute och shoppade på stan en dag och han insisterade på att jag skulle gå och få en mani-pedi för en billig peng. Vilket jag gjorde, och under tiden passade han på att smita iväg och köpa en plastring med stor plastdiamant, vilkte jag förstås inte visste. Sen åkte vi upp till ett berg med utsikt över hela stan, och där ville han plötsligt stanna. Så gick han ner på ett knä och sträckte fram plastringen och frågade om jag ville gifta mig med honom. Vilket jag ville! :) Sen grät vi och drack superfin champagne på en superfin restaurang i bergen, sen gick vi och köpte guldringar. Mycket nöjd med det hela! :)
  • Sundance

Vi hade gemensamt bestämt att vi skulle förlova oss och hade beställt ringar tillsammans och så. När det var dax bokade vi en spaweekend på Tylösand Hotell (som jag varmt kan rekommendera). Vi myste i spa't under eftermiddagen och sedan gick vi upp i vår minisvit och gjorde oss i ordning. Efter det var det dax! Vi satte ringarna på varandras finger och öpppnade en flaska bubbel. Sedan kom en liten överraskning. Kanske inte så märkvärdig i andras ögon men för mig var det själva frieriet. Jag hade tidigare frågat min m2b "Ok, nu förlovar vi oss ju och så men hur länge ska vi va förlovade? Hur vet jag liksom när jag får börja planera inför bröllopet?" Då sa han "Du får en bröllopstidning älskling, när det är ok". Och när vi satt där på hotellet så säger han "vänta lite älsklingen" och så gick han efter det senaste numret av Bröllopstmagasinet inslaget i guldband. Sedan åt vi en lång treträtters middag och drack drinkar efteråt och drömde lite om bröllopet. Dagen efter åkte vi till Hilton hotell och överraskade våra vänner som satt där och åt brunch. De hade inte misstänkt något alls och blev jätteglada!

• mindag2009

Sådana där överraskningar är ju helt underbara.
    De som sakerna som gör att man aldrig kommer att glömma dom.

En sak som min blivande sa kvällen på förlovningsfesten var "Men nu min älskade har jag gjort allt du drömt om, så nu måste du skapa nya drömmar som jag kan förverkliga!" Det tyckte jag var så underbart rart sagt.

Sundance skrev 2009-06-16 11:15:49 följande:
    Vi hade gemensamt bestämt att vi skulle förlova oss och hade beställt ringar tillsammans och så. När det var dax bokade vi en spaweekend på Tylösand Hotell (som jag varmt kan rekommendera). Vi myste i spa't under eftermiddagen och sedan gick vi upp i vår minisvit och gjorde oss i ordning. Efter det var det dax! Vi satte ringarna på varandras finger och öpppnade en flaska bubbel. Sedan kom en liten överraskning. Kanske inte så märkvärdig i andras ögon men för mig var det själva frieriet. Jag hade tidigare frågat min m2b "Ok, nu förlovar vi oss ju och så men hur länge ska vi va förlovade? Hur vet jag liksom när jag får börja planera inför bröllopet?" Då sa han "Du får en bröllopstidning älskling, när det är ok". Och när vi satt där på hotellet så säger han "vänta lite älsklingen" och så gick han efter det senaste numret av Bröllopstmagasinet inslaget i guldband. Sedan åt vi en lång treträtters middag och drack drinkar efteråt och drömde lite om bröllopet. Dagen efter åkte vi till Hilton hotell och överraskade våra vänner som satt där och åt brunch. De hade inte misstänkt något alls och blev jätteglada!
  • Bettertogether

Åh, det var ju jättegulligt!!! :D

mindag2009 skrev 2009-06-16 11:20:46 följande:
    Sådana där överraskningar är ju helt underbara.De som sakerna som gör att man aldrig kommer att glömma dom.En sak som min blivande sa kvällen på förlovningsfesten var "Men nu min älskade har jag gjort allt du drömt om, så nu måste du skapa nya drömmar som jag kan förverkliga!" Det tyckte jag var så underbart rart sagt.
  • Bettertogether

Varför kan inte min m2b förstå att köpa bröllopstidingar åt mej :D

Sundance skrev 2009-06-16 11:15:49 följande:
  • Hoffsennanen Tottoplex

haha...min har inte frågat ännu..men vi har pratat om det ganska mycket...vi är dock ganska unga ännu...20/22 men det känns ändå som att detta är så rätt
    grejen är att jag nog är rätt kräsen..haha..att din blivande kom ridande på en häst r ju helt underbart sånt vill jag ha!haha

• mindag2009

Han är galen!
    Om du har varit i Hagaparken i sthlm så vet du hur det ser ut?!
    Så när jag ser han komma ridande mellan träden så höll jag på att svimma.
    Men en sak som är rolig är att min blivande har fått ett nyt intresse, ridnig! Han tog ju ridlektioner för att kunna genomföra detta, men då tyckte han att det var så roligt att han nu har fortsatt. Men en sak har jag sagt till han, om han börjar prata om att köpa häst så är det stopp

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-06-16 12:51:20 följande:

haha...min har inte frågat ännu..men vi har pratat om det ganska mycket...vi är dock ganska unga ännu...20/22 men det känns ändå som att detta är så rätt grejen är att jag nog är rätt kräsen..haha..att din blivande kom ridande på en häst r ju helt underbart sånt vill jag ha!haha
  • Stolpen

Jag fyllde 24 år och jag hade samlat ihop en skara vänner för att äta ute och fira! Vi hamnade på Boule & Berså, vi åt jättegod mat och hade mycket trevligt! Jag får presenter, öppnar allas o sen vill jag öppna presenten från min m2b men han vill att alla ska vara samlade (några har tagit en toapaus) så jag får snällt vänta! Sen ställer han sig upp och håller ett tal, tackar alla för dom kunde komma o ställer sig sedan på knä!!! jag höll på att dö:) Han ställer frågan och jag blir alldeles stum! Mitt första svar blir "du är ju knäpp", sen kommer ett mkt glatt "JA"! Grabbarna i gänget fick tårar i ögonen och alla jublade! Detta var för snart 2 år sen, vi gifter oss 2 år och 2 veckor senare:)

• Bettertogether

Vår förlovning var inte SÅ speciell. Vi bestämde att vi skulle förlova oss på dagen 2 år efter att vi blev tillsammans. Så vi åkte helt enkelt till samma pir som vi suttit på två år tidigare och böt ringar. Han steg inte ner på knä, för då skulle han ha fallit i vattnet :P

Så på sommaren hade vi förlovningsfest :)

• Sundance

Bettertogether: Det har bara hänt den enda gången . Men jag tycker er förlovning lät jättemysig. Mina föräldrar ordnade förlovningsfest ett par månader senare. Vi hade verkligen jätteroligt. Och så fick vi en hel uppsättning glas och karaff ur en serie vi önskat oss.

• Selma2010

Så underbart att läsa alla lyckliga historier, blir ju tårögd! Här är min.

Jag bjöd min sambo på en sista-minuten resa till Brasilien, 11 månader efter att vi träffats (flyttade ihop efter knappa 2 månader...är det rätt så vet man!). Allt var helt fantastiskt där, den 3:e dagen var vi på en strand där det kom in vilda delfiner i bukten och dagen var HELT fantastisk. Vi gick sedan och köpte lite vin och lite färsk frukt för att mysa på hotellrummet efter denna underbara dag. Då när jag ligger där i hängmattan och smaskar mango så sätter sig killen på stolen bredvid, tar fram ett paket och frågar om jag vill förlova mig med honom. Jag svarar självklart (följt av ett, är du seriös?) och kan inte komma på att jag någonsin varit lyckligare. I paketet låg ett underbart armband som jag fick som minne av stunden, ringarna provade vi ut när vi kom hem till Sverige igen. Hittills bästa dagen i mitt liv. Sambon hade inte berättat för någon om hans planer men hans mamma hade kollat efter en annons i tidningen varje dag vi var borta, hon känner sin son

Nu planerar vi bröllop 11 månader efter förlovningsdagen!

Svar på tråden Berätta hur det var när ni förlovade er!