Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Berätta hur det var när ni förlovade er!

camilla 32 skrev 2009-06-15 13:31:14 följande:

Jag visste att det var något på G.Var gravid och lite trött.Han sa att vi skulle åka till gysinge och äta och gå runtlite där. (jättefin natur och fiskeställe)Han gick ut en vända innan vi skulle åka.Jag städade upp lite. Låg blött toapapper hoprullat på köksbordet. Jag tänkte slänga det. Men sen kände jag 'att det var något i papperet. Ett par RINGAR. La snabb tillbaks dem på bordet igen. Och låtsades som ingenting. Vi åkte till gysinge. Trodde han skulle fråga mig där. När vi åt mat.Men inget hände. Vi åkte hem igen. Dagen gick. Sen skulle han laga god mat. Jag låg i soffan och vilade. Han var alldeles svettig. (nervös), sen när vi ätit och druckit lite vin, så gick han ner på knä och friade
    Har han fått veta i efterhand att du kände till att han skulle fria?! ;)
  • Bettertogether

Åh, det var ju jättegulligt!!! :D

mindag2009 skrev 2009-06-16 11:20:46 följande:
    Sådana där överraskningar är ju helt underbara.De som sakerna som gör att man aldrig kommer att glömma dom.En sak som min blivande sa kvällen på förlovningsfesten var "Men nu min älskade har jag gjort allt du drömt om, så nu måste du skapa nya drömmar som jag kan förverkliga!" Det tyckte jag var så underbart rart sagt.
  • Bettertogether

Varför kan inte min m2b förstå att köpa bröllopstidingar åt mej :D

Sundance skrev 2009-06-16 11:15:49 följande:
    Vi hade gemensamt bestämt att vi skulle förlova oss och hade beställt ringar tillsammans och så. När det var dax bokade vi en spaweekend på Tylösand Hotell (som jag varmt kan rekommendera). Vi myste i spa't under eftermiddagen och sedan gick vi upp i vår minisvit och gjorde oss i ordning. Efter det var det dax! Vi satte ringarna på varandras finger och öpppnade en flaska bubbel. Sedan kom en liten överraskning. Kanske inte så märkvärdig i andras ögon men för mig var det själva frieriet. Jag hade tidigare frågat min m2b "Ok, nu förlovar vi oss ju och så men hur länge ska vi va förlovade? Hur vet jag liksom när jag får börja planera inför bröllopet?" Då sa han "Du får en bröllopstidning älskling, när det är ok". Och när vi satt där på hotellet så säger han "vänta lite älsklingen" och så gick han efter det senaste numret av Bröllopstmagasinet inslaget i guldband. Sedan åt vi en lång treträtters middag och drack drinkar efteråt och drömde lite om bröllopet. Dagen efter åkte vi till Hilton hotell och överraskade våra vänner som satt där och åt brunch. De hade inte misstänkt något alls och blev jätteglada!
  • Bettertogether

Vår förlovning var inte SÅ speciell. Vi bestämde att vi skulle förlova oss på dagen 2 år efter att vi blev tillsammans. Så vi åkte helt enkelt till samma pir som vi suttit på två år tidigare och böt ringar. Han steg inte ner på knä, för då skulle han ha fallit i vattnet :P

Så på sommaren hade vi förlovningsfest :)

Svar på tråden Berätta hur det var när ni förlovade er!