• Epona

Har jag missat något & är detta realistiskt?

Det känns som att vår kostnad känns för billig! Jag vet inte om jag har missat en massa kostnader som jag inte tänker på. Observera att allt är ungefärliga kostnader. Vad har jag glömt?

Fotograf 0 kr (kompis som arbetar som fotograf fotar)
    Hår & makeup: 0 kr (kompis som är makeupartist)
    Blommor: 500 kr (bekant som är florist, betalar bara för blomkostnaden)
    klänning: 2000 (ebay)
    Klänning brudnäbb: 500
    Kläder brudgum: 2000
    naglar: 500
    Diverse trycksaker som inbjudningskort, festprogram, tackkort etc: 1500
    Plats för bröllopsfest: 1500
    Mat: 7000 (gör mycket själva)
    Dukar och bordsdekorationer: 1500
    Champagneglas: 500
    Underhållning och musik: 1000
    Smycken: 500
    Väska: 200
    Ringar: 2000 (ska köpa stålringar, vi är så förälskade i dem!)
    Skor till alla tre: 1000
    Underkläder: 600
    Engångskameror: 300
    Bubblor till när vi kommer ut från kyrkan: 400
    Kaffe, avec, champagne, dricka till mat och fest: 4500
    Snacks: 500
    Bröllopsnatt: 1500
    TRansport från kyrkan till fest: 0 kr (kompis som kör)
    Transport från fest till hotell: 500

Vad har jag missat? Är det något jag helt har tänkt galet inom? Vi kommer vara 45-50 gäster.

• Svar på tråden Har jag missat något & är detta realistiskt?
  • Epona

Missade att några vänner kommer ställa upp som de som ställer fram och tar bort buffé och sånt..

• Epona

Tack för synpunkter!

Angående blomkostnaden så får jag kolla upp vad det kan tänkas kosta, men just nu är jag inne på att ha vita pioner och de är ju inte så svårt att få tag på!

När det gäller underkläder så har jag inte tänkt köpa någon speciell bh och så till mig, eftersom jag har svårt att hitta rätt storlek etc så kommer jag använda befintliga som jag har, därför är den kostnaden inte så hög.

När det gäller skor så kanske vi får öka på kostnaden lite..

Alkoholkostnaden tycker jag är jättesvår! Dock dricker inte varken min släkt eller sambons släkt alls mycket, utan det är kompisarna. Och så ska det ju vara champagne då. Måste nog göra en kalkyl på det!

När det gäller underhållning så sjunger en kompis i kyrkan och hennes kille har ett dj-företag och kommer spela på bröllopet. De två kommer även sjunga lite och så, men vi kommer inte ha något levande band i övrigt.

Ja detta med ringar... Jag ÄLSKAR de ringarna vi valt, knasigt att det kan vara så att nästan billigast också är det jag tyckte var finast :) Sambon håller dessutom med :)

Svar på tråden Har jag missat något & är detta realistiskt?