• I och H

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Jag ska gifta mig utomlands, och har bjudit hela min svenska släkt(de är inte så många), Men jag har tänkt att bidra med 1000 kr /pp till biljetten! Borde jag inte göra det kanske? :s

• I och H

jo råd har vi väl, men jag är så rädd att om jag inte erbjuder mig att bidra, att de inte kommer att komma då! men vet inte ju! Jag ska gifa mig i Tunisien nästa juli! Jag är halv svensk halv tunisier och ska gifta mig med en tunisier :)

• I och H

Det va ju väldigt snällt utav er! För boende i tunisien står vi för. Så jag kommer väl att bidra med lite pengar till biljetterna då oxå. Jag vill och kommer nog att göra en liten blandning mellan de båda traditionerna. Så jag kommer blocka ut det bästa ur båda och slå ihop dom! Så jag hoppas att det blir lyckat! Hur ska ni göra? Hur är traditionerna i Italien?

• I och H
    mindag2009 skrev 2009-06-16 00:19:48 följande:
    I och H skrev 2009-06-16 00:09:51 följande:
    Traditionerna i Italien är galna Det ska låta hela tiden!*hoppas för gudskull att inte någon har vapen med sig och börjar skjuta i taken* Vi ska försöka göra som er, ta det bästa från båda + att det blir mycket Amerikanskt pga att vi har bott där och många av våra nära och kära kommer därifrån. Men när gästerna kommer till hotellen så kommer det att finnas påsar på rummen med en massa roliga saker i. Taxi-kort + en förtäckning om vilka taxi bolag de ska åka med, hjortron sylt, en mjukis ren, karta över sthlm, inträdes biljetter till skansen och grönan m.m Så att de känner sig riktigt välkommna.
    Gu det låter skit bra, det har jag inte ens tänkt på! Hur många gäster har ni som kommer utifrån?
  • I och H
    mindag2009 skrev 2009-06-16 00:26:29 följande:
    I och H skrev 2009-06-16 00:22:19 följande:
    Det är ca 70 st som kommer från Italien sen är det 40 från USA och sedan runt lite överallt från Europa.Men de flesta som bor runt Europa är Svenskar men bor utomlands (förutom min m2b:s släkt).Ja visst är det smart, det kanske du kan göra för din svenska familj som kommer. Lite små plock bara.
    aah, jag ska faktist sno din idee och göra det!
    Hur länge har ni varit tsm och så då? Vad ska du bjudå på för mat? berätta gärna lite om hur ni har tänkt er..
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop