Inlägg från: Emelieca |Visa alla inlägg
  • Emelieca

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

mindag2009 skrev 2009-06-16 10:35:28 följande:
    ...Sen har jag en liten fråga till er alla, jag kommer att ha en underbart vacker klänning som Lars Wallin har skapat. Men den ska jag bara ha på själva vigseln pga att den är såååå stor så den är svår att dansa i. Då vill jag ha en annan klänning på själva festen! Har ni några tips?
    Har inte hunnit läsa hela tråden så du kanske har fått massa bra tips. Är klänningen färdigsydd eller är den på G? Kan ni inte göra nån variant där en del av kjolen går att ta av? Känns ju trist att bara kunna använda en sån fin klänning bara några timmar annars.
  • Emelieca

Bride in the city skrev 2009-06-17 09:25:16 följande:

Citat från www.brollopstorget.se/Foretag/Strand/Radisson "SAS Strand Hotel's klassiska miljö och personliga atmosfär är perfekt för både små och stora bröllop och fester för upp till 90 personer, mitt i hjärtat av Stockholm."Låter inte så lyxigt att klämma in 300-350 stycken. Men det ska bli intressant att läsa vidare och följa det lilla internettrollets fortsatta irrfärder.
    Så här står det iofs också om man går in under meatings på hemsidan:
    "Exclusive parties and banquets
    The hotels stylish function rooms are ideal for throwing large or small parties for up to 300 guests."

Men kanske svårt med 350pers, har inte sett dessa lokaler så svårt att säga.
  • Emelieca

Bride in the city skrev 2009-06-17 09:52:59 följande:

Det givna valet är såvitt jag förstått Grand Hotel "if money is no object" som man säger. De har flera festlokaler som passar denna typ av sällskap. Jag skulle definitivt valt Grand om jag ville ha en storstilad fest och ville få in 350 gäster. Nåja, denna tråd livar upp mellan varven när man sitter på jobbet.
    Lätt att man skulle valt grand hotell om den ekonomin fanns=)
    Men om jag förstått TS rätt så skulle de hyra Strand hotell Sthlm.
  • Emelieca

Tänkte försöka gå tillbax till ämnet...
    Någon som har nått bra tips på en bra catering i sthlm som gör fina snittar att bjuda till champagnen?

• Emelieca
    Pentan skrev 2009-06-18 19:26:24 följande:
    Annorlunda Catering är ju ganska stora och kan säkert erbjuda det mesta!
    Tack=) såg super ut, massor med goda tilltugg!
  • Emelieca
    JS76JS skrev 2009-06-18 20:37:45 följande:
    Vad ska ni andra i den här tråden ge till er blivande i morgongåva?
    Jag har verkligen ingen aning, skitsvårt. Gärna lite inspiration. Verkar som om det är hett med secret box för tillfället men vet inte om jag är så sugen på det, det kan han ju få nån gång ändå. Eventuellt medlemskap i någon golfklubb, men då blir det för sommaren 2010 eftersom vi gifter oss i slutet av sommaren. Någon som har nått tips på nån golfklubb(spelar inte själv nämligen)
  • Emelieca
    shakynose skrev 2009-06-18 21:03:10 följande:
    Wermdö ska vara bra säger de som vet här.
    Tack, det ska jag kolla upp. Annars kan han ju få det till födelsedagen:)
  • Emelieca
    skärgårdsbröllop2010 skrev 2009-06-18 22:38:27 följande:
    Kära TS,Ville bara säga att du har fått mig att tänka om lite grann. Först blev jag ganska provocerad av ditt bröllop. Jag har också pengar att spendera men skulle aldrig drömma om att spendera i miljonklassen som du gör. Sen har denna tråd fått mig att börjat tänka att jag är lite dumsnål. Jag vill gärna ha övernattning två dagar men har inte tyckt att det varit okej eftersom jag inte vill att mina gäster ska behöva betala övernattning två kvällar (jag vill vara lite isolerat ute i skärgården). Att bjuda gästerna på boende har aldrig ens slagit mig för inget bröllop jag någonsin har varit på (inklusive frackbröllop) har bjudit gästerna på boendet. Det är en ganska osvenk tradition tror jag och det kanske är därför du råkade provocera så mycket, när du beskrev något som de flesta uppfattar som normen som ett betalbröllop. Nu börjar jag tänka att jag kanske ska bjuda gästerna på boende en av nätterna?! Jag har råd och att alla gäster lär känna varandra lite innan bröllopet är drömmen för mig! Tack för att du fick mig att utmana mina normer lite! Däremot känner jag en viss oro för att ha ett "mer exklusivt" upplägg på bröllopet än de flesta av mina kompisar har råd till. Det är nog det som håller mig tillbaka lite. Jag vill ha mitt drömbröllop men vill inte verka som att jag "show off". Vet inte riktigt hur jag ska göra?
    Jag tror inte det är speciellt "svenskt" att inte bjuda på boende. Min familj är nära vän med en familj i NY vars dotter gifte sig förra sommaren, det var ett riktigt lyxbröllop i miljonkronorsklassen med gäster från Sverige, Spanien, USA m.m. Men alla betalade för resa och sitt boende, däremot hade dom hyrt alla rummen på ett hotell och på så sätt fixat billigare priser. Men kan man och vill bjuda så är väll det en jättefin gest, men verkligen inget som någon förväntar sig.
  • Emelieca
    Snoddasen skrev 2009-06-19 12:50:54 följande:
    Igår skickade vi in papper om hindersprövning och namnbyte...=)Vad ska ni ha för ringar?Vi har bestämt oss sen länge för Engelbert's New wave...så otroligt snygga!Våra förlovningsringar är i Titan men vi hittade ingen vigselring som passade ihop så därför ska vi ha 2 ringar var i new wave.Men nu till nästa problem, vad ska vi gravera i dem.Givetvis vigseldatumet, men ska vi skriva förlovningsdatumet i den andra?Vad ska ni skriva?Tips! Trevlig midsommar!
    Min v-ring kommer vara Engelberts pavé ur serien ellipse, finns inte så mkt plats att skriva så det blir E hjärta J och sen datumet. Har ju var min gamla f-ring och där står blivandes namn och datum.

Vilka new wave ringar ska ni ha? Ska ni ha med vågigt på båda sidor eller de med en rak och en vågig sida?
  • Emelieca
    Snoddasen skrev 2009-06-20 20:01:24 följande:
    Emelieca: Gud vilka fina ringar!
    Tack=) Jag längtar såååå att få sätta på den. Bara dryga 2 månader kvar!

Hur går det föresten att gravera i era? blir texten också vågig eller går det att skriva rakt?
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop