Inlägg från: Im yours |Visa alla inlägg
  • Im yours

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Hej, jättekul m den här tråden.

Vi gifter oss inte förrän nyårsafton- 2010, m som sagt tiden går fort. Efter 4 års särboskap, kommer jag att flytta ner till Kullavik utanf Göteborg.

Vi drömmer om stora snöflingor, vit nysnö. Häst och släde, facklor, o ett maffigt fyrverkeri. Kort sagt, ett härligt vinterbröllop. Jag är norrländska så kanske får vi dra mot norr för att hitta "just det där" stället.

sv.wikipedia.org/wiki/Multr%C3%A5_kyrka

www.galsjobruk.com/default.asp%2C10649&pageid=14179

Vi skulle vilja importera lite av det amerikanska Att brudgum, bestmen, brudtärnor står framme i kyrkan tills m prästen. Och att jag får skrida in med lilla barnbarnet till dessa toner.

Jag hoppas vi har tur med prästen, det är tydligen inte självklart att man får göra så. Varför vet jag inte, men men - det ordnar sig

Vi firar oxå bröllop i tre dagar, självklart är det vi som betalar hela kalaset av ren glädje - för att alla gästerna (ca. 125 st)tar sig tid att komma och fira vår stora dag med oss.

Vi kommer att se till att även barn/ungdomar känner sig välkommen, o mycket speciella. Det kommer att visas film, aktiviteter, och allehanda pyssel till de "långa tal" -ointressserade krabaterna.

Då min blivande har både kontakter, o vänner i musikbranchen kommer vi att ha så mycket levande musik som möjligt.

Klädsel, och styling är alltid viktigt för mig. Självfallet är sånt ännu mer speciellt på vårt bröllop. Vi pyntar upp brudtärnor, bestmen etc, precis så mycket dom de önskar bli stylade.

Vi kommer att ha en bröllopskordinator, som vi kan bolla idéer med. Det här är vår dag, därför ska vi och gästerna bara ha så trevligt som möjligt. Utan att behöva oroa oss för något.

Ungefär så här långt har vi kommit .........

• Im yours

Yea, det förstår jag

Vi kommer inte att ha så många långväga gäster, men många är mycket uppbokade så ........... det gäller att "limma" fast datumet i folks kalendrar

Men å andra sidan finns det många svenskar som aldrig upplevt riktig norrlandsvinter. Så det kan nog bli aningens spännande ändå

• Im yours

Jättetrevligt meny-upplägg, det kommer garanterat att uppskattas.

Jag funderar oxå på en extra ombytesklänning. Det verkar så praktiskt, m visst vore det det ljuvligt att festa runt i drömklänningen en hel kväll

Härom kvällen läste jag en blogg, där skrivaren hade hittat en helt underbar lång vintageklänning i spets från 50- talet. Det vore helt underbart att bara springa på sin klänning, o veta att den här ska jag ha. Kosta vad, det kosta vill!!

Vi funderar på att låta Efva Attling göra våra ringar. Någon som vill berätta hur era ringar ser ut.

• Im yours

Vi kommer att ha presentöppning, under brunchen dagen efter.

• Im yours
    Det förstår jag, jättesnällt av honom. Mmmmm.... man kan verkligen bli yr i klänningsdjungeln.

Just nu tycker jag den här klänningstypen är fin;

www.maggiesottero.com/dress.aspx

Det finns fler snyggingar i mitt galleri

Ska bli kul att se era ringar.
  • Im yours
    Ja, något present-tävlande vill vi inte ha.
  • Im yours

Mindag; Jättefina klänningar, verkligen. Du kommer knappast att bli besviken, och jag glädsmed dig. Lars Wallin är mycket, mycket duktig.

Nej, det förstår jag. Olika nationaliteter ser annorlunda på saker och ting. Jag skulle inte protestera över något vi får i bröllopsgåva, huvudsaken är att det kommer från hjärtat.

Nu ska jag sova. Nattinatt, vi hörs i morgon!

• Im yours

Hej på er!

Ny dag, och nya möjligheter. Hmmmm..... favors till gästerna. Jag såg att det fanns "paket" innehållande bubbeldricka, o god choklad att köpa på någon utländsk sajt. Men nått sånt kan man säkert fixa inom vårt lands gränser oxå.

Jag tror hur som helst på något som används/inmundigas i samband med bröllopsfesten.

Vi funderar även på att sätta ihop bilder, o klipp från vårt bröllop i en cd.skiva. Skivan får gästerna tills m tackkort.

Det vi vill värna om är att våra gäster känner sig varmt välkomnade o ompysslade. Idén med fria resor + aktiviteter för tillresta gäster känns bra, för de som har bröllop i storstan.

Hur länge stannar era långväga gäster i Sverige?

Vi får väl ställa till med snögrottstävling, snöbollskrig. Skid/pulk åkning med många pauser och varmt att dricka

Min blivande spelar piano som en gud. Iaf hemma där flygeln står. Man kunde kanske önska att han spelade något vackert för mig under vigsel/fest Jag fundera på att göra en imitation på Miss Li.s fantastiska Allsång på Skansen- uppträdande. Jag spelade piano en gång i tiden, m i det här fallet blir det till att improvisera. Det skulle vara hur kul som helst.

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop