• ario

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

va kul att ni startar denna tråd, jag har nyss blivit klar med all planering och jag är super nöjd nu:P

och det ska lyxas till ordentligt:P 260 personer

• ario

självklart, jag kan tala om för dig att jag har inte "sparat" några år eller nått sånt, utan min fästmans föräldrar betalar hela kalaset, det vill dem så gärna:) och inte säger jag nej till det:)

Mia1972 skrev 2009-06-17 00:05:58 följande:
    Måste bara får fråga er tjejer som ska ha dessa "lyx" bröllop hur ni har löst detta rent ekonomiskt.Rena siffror bryr jag mig inte om utan jag är mer nyfiken på om ni har sparat ihopa alla dessa pengar själv.Eller hjälper era föräldrar/blivande svärföräldrar till och betalar? Har en väninna som skryter om sitt kommande bröllop (nästa år) och det kommer kosta en förmögenhet enligt henne.MEN pappa betalar så då är det ju inga svårigheter att lyxa till det.Och även om vårt bröllop kommer kosta betydligt mycket mindre än hennes så kommer vår dag bli precis som vi vill ha det ändå. Så slutsumman för hela kalaset är skitsamma i mina ögon.Vi är stolta över att i slutändan ha betalt varenda krona själv och att våra nära och kära vill dela denna dagen med oss.
  • ario

VET DU VAD, jag köpte min klänning på blocket och kommer ha lyx bröllop för 350 pers!

om nån vill sälja en brudklänning för 70% billigare, då är man smart o köper den;P

man kan vara ekonomisk o ha råd samtidigt:P

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:48:08 följande:
    Det är ett lyx-bröllop om det känner det så.Jag kanske skrev det väldigt klumpigt i TS men jag menar att här kan vi prata som inte måste köpa våran sprit i tyskland, ta betalt av gästern,köpa klänning på blocket osv.Vi som vill spendera pengar på den lyckligaste dagen i ens liv.*hoppas att du förstår vad jag menar*
  • ario

den enda som spelar dum är ju du!!

mogna först människa!!

mindag2009 skrev 2009-06-17 13:07:32 följande:
    Oj vad många som ska haka upp sig på små saker.Tänk helheten och spela inte dum!
  • ario

har anmällt henne redan, jag misstänke också att det är en fejk person!

anmäll henne så bli vi av med oseriösa människor!!

Krysmynta skrev 2009-06-17 16:26:22 följande:
    ...säger det i denna tråden också...mindag2009 är en påhittad karaktär...en känsla jag fick direkt när jag började läsa trådarna hon/han figurerar i...Lite synd eftersom hon/han ger dem som har det gott ställt och vill lägga mycket pengar på sitt bröllop dåligt rykte...
  • ario

ledsen? du???

försök vara mer ödemjuk nästa gång så kommer folk inte hoppa på dig!

Tycker du ska skärpa dig!

mindag2009 skrev 2009-06-17 19:35:37 följande:
    Ursh vad ledsen jag blir!Jag kommer nu hålla mig till endast denna tråd och jag hoppas att alla som skriver här skriver om deras planer för bröllopet.Förstår nu verkligen vad min väninna menade med denna sida.Direkt om någon är avvikande så ska man bli på hoppad! Jag kan säga att jag har anmält en massa inlägg redan.
  • ario

Vi är inte avunsjuka, men mindag2009 hoppar och provocerar folk!

JS76JS skrev 2009-06-17 20:12:53 följande:
    förstår ingenting, varför anmäla mindag2009???jag har inte hittat en enda grej skriven av henne som skulle vara värt att anmäla. Ni andra som hoppar på en människa av ren avundsjuka, skärp er och lämna denna tråd om ni blir så illa berörda. Vissa väljer att lägga massa pengar på sitt bröllop, andra lite mindre och andra så lite som möjligt, men tänk på att allt är relativt. För vissa är 10 000:- JÄTTEMKT pengar medans för andra är samma summa inte lika mkt.
  • ario

Hur många av er har anlitat en bröllopskordinator?

isåfall vem?

• ario

Olämpligt att kalla folk för hyenor härinne!!!

sånna som dig borde inte änns vara kvar på BT!

Pentan skrev 2009-06-18 07:20:38 följande:
    Åh vad löjligt - nu drog alla sura inlägg, Mindag2009 blev en verklig person och vips så blev det tyst! Hyenor är vad ni är!
  • ario

Håller med,

inte så lämpligt o skryta om allt man har, du är inte ensam om att ha det bra ekonomiskt!

capu skrev 2009-06-18 11:48:34 följande:
    Jag har följt tråden sen den startade och jag tror inte folk skriver inlägg bara för att jävlas. Är du Sverigechef för ett stort internationellt företag bör du kanske vara lite mer ödmjuk än vad du visat här. Klart att det finns avundsjuka och det är ju tråkigt att folk inte kan vara nöjda med sitt om det nu är så. Men du verkar ha ett väldigt stort behov av att tala om att pengar inte är ett problem,din klänning görs av Lars Vallin, ni har hus i thailand, släktingar fick hus i bröllopspresent mm.Hoppas du inte är lika nedlåtande mot din personal om du nu är chef..
  • ario

Håller med!!!

passionsblomman skrev 2009-06-18 20:07:30 följande:
    Det är det här TS som är problemet med din trådstart.För den första halvan av den gör att de allra flesta visst kan vara med i din tråd.Den andra halvan gör att ni aldrig kan bli mer än ett fåtal, för även om folk vill tala om att det finns andra definitioner av ordet lyx så handlar det för dig om att planera whitout limits.Du skulle låtit bli att ge en släng av sleven om papptallrikarna har jag ju sagt, eftersom det är DETsom blir nedvärderande om man lägger ihop del ett med del två i din trådstart.Ha man desusutom följt din framfart i de andra trådarna-där du framför sådan oerhörd förvåning och sågar längs med fotkölarna, så framstår du som en överlägsen klumpeduns, eller tanklös bimbo, vilket som.Det är inte att dugg underligt eller magiskt på något sätt.Du hade kunnat göra entré på bt och i lugn och ro starta en tråd med en genomtänkt rubrik och inte hamnat i den här sitsen.Du skördar bara vad dusnabbsått nu ochdet du kastade ut var välgödslat för det växer snabbt.Visst är avundsjuka en del av den mänskliga naturen, men det är att göra det för lätt för sig att skylla reaktionerna på bt bara på det den här gången.Ida F skrev 2009-06-18 19:51:57 följande:
  • ario

hehe, undar hur det skulle kännas att starta en tråd som heter:

"Vi som inte är borskämda bridezillas och som kör en budgetbröllp"

passionsblomman skrev 2009-06-18 22:15:36 följande:
    Jag vänder mig inte till dig. Ditt inlägg är ett exempel på ett som inte alls hör hit egentligen, för att man gör på olika sätt och hur man behagar är vare sig vad ts tycker eller står för och inte heller henes syte med tråden.Hon ville ha en tråd om lyxbröllop för dem som VILL spendera mycket pengar.Det är inte en tyckartråd om att man ska bjuda utan en för dem som har flis att spendera. Hade du läst alla andra inlägg i andra trådar hade du sett det, och läser du den andra delen av trådstarten är det tämligen uppenbart. Därföer ser jag det som oslipat att ens ha med första delen av texten, då den bara är ännu ett tillfälle att uttrycka en åsikt om vad andra valt i andra trådar. Man kan starta en tråd om lyx och flärd helt fristående från papptallrikar och kuvertavgifter. Då blir saken tyclig och man har större chans att få prata om det man vill i tråden och mindre risk att reta upp folk.Just nu skulle ts antagligen iofs säga att du viist det hör till dem som ska vara här, för vem som helst som inte är irriterad på eller ifrågasätter just henne och hennes attityder och agenda, är förmodligen välkommen för närvarande.Vad jag tycker om kuvertavgifter etc avhandlar jag i de trådar som frågar efter det. I den här har jag stuckit ut hakan och kritiserat trådstaren för att vara dålig och påstår att ts får ta konsekvenserna av den genom de reaktioner hon själv bord kunnat förutse och undvika genom att formulera sig med mer omdöme.Ida F skrev 2009-06-18 22:05:08 följande:
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop