Inlägg från: Villemoa |Visa alla inlägg
  • Villemoa

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Men vaddå, kan man inte få sitt drömbröllop om man inte köper en alldeles sprillans ny klänning för flera tusen? Man kan faktiskt få sitt drömbröllop oavsett hur mycket pengar man spenderar, det blir väl inte mer än vad man gör det till.

Vad mig anbelangar så skiter jag faktiskt fullständigt i hur mycket pengar folk lägger ner på sina bröllop, det viktigaste är väl ändå att de som gifter sig blir gifta och nöjda över en av de viktigaste dagarna i livet eller är jag helt ute och cyklar nu??

• Villemoa

Håller helt och hållet med dig
    För mig skulle det vara idioti att betala x antal hundra tusen kronor även om jag hade så mycket pengar att jag kunde bada i dem.

BlomAnna skrev 2009-06-17 13:22:46 följande:
    Nej du är nog en av få som är inne och cyklar så att säga. Jag håller med du De flesta verkar bara vilja skyrta om hur mycket pengar de har råd att lägga på sina bröllop, hur mycket deras föäldrar finansierar etc tvivlar på att äktenskapet blir lyckligare bara för att bröllopet kostade 200 000 än om det kostade 10 000 det är löftena man ger till varandra som är det viktigt...något som är lätt att glömma i all bröllopshysteri.
  • Villemoa

Oh yes, I´m a freakin nutcake!

BlomAnna skrev 2009-06-17 13:28:42 följande:
    Ja verkligen! Bröllopet är en enda dag av ens liv, löftena man avger ska vara alla livets dagar...det borde vara det som står i fokus... Men du och jag kanske är konstiga
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop