• Bambi76

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har en liten fråga till er som har "lyx"bröllop..
    Är mitt bröllop en lyx-variant eller är det dett buget bröllop i era ögon? ( Jag vet vad vi kallar det men är nyfiken på att höra vad ni säger )
    Vi kommer att vara 35 personer på bröllopet, vår mat inkl. vinpaket, mingel bubbel med jordgubbar och snacks och avec till kaffet och tårtan kommer att gå på ca 1300kr/pp.
    Om någon av våra gäster vill dricka mer efter tårtan och kaffet så får dom betala det själva.
    Vi kommer att ge våra gäster småfavors iform av godis(minthjärtan med olika kärleksord på, typ: He said yes m.m)

• Bambi76

Men jag fick inte riktigt svar på min fråga... vad tycker du om mitt bröllop.. Lyx el. "budget"? ( vet att det är lite svårt att svara på och kanske lite känsligt men jag tål att höra svaret även om jag svarar emot )
    FÖr mig är det ett lyx bröllop även om vår mat skulle ha kostat 200/pp eller om vi hade tagit betalt för maten eller om jag hade köpt min klänning på blocket, för mig är ett bröllop en lyx iom att man får vara tillsammans med sina nära och kära och framför allt tillsammans med mannen i sitt liv.

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:48:08 följande:
    Det är ett lyx-bröllop om det känner det så.Jag kanske skrev det väldigt klumpigt i TS men jag menar att här kan vi prata som inte måste köpa våran sprit i tyskland, ta betalt av gästern,köpa klänning på blocket osv.Vi som vill spendera pengar på den lyckligaste dagen i ens liv.*hoppas att du förstår vad jag menar*
  • Bambi76

Håller helt med dig och BlomAnna

Villemoa skrev 2009-06-17 13:26:56 följande:
    Håller helt och hållet med dig För mig skulle det vara idioti att betala x antal hundra tusen kronor även om jag hade så mycket pengar att jag kunde bada i dem.
  • Bambi76
    ario skrev 2009-06-17 16:22:12 följande:
    den enda som spelar dum är ju du!!mogna först människa!!
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop