Inlägg från: Lakritsbåten |Visa alla inlägg
  • Lakritsbåten

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Åhh vad kul att någon startar en sådan här tråd igen... det var FÖR länge sedan sist. I mitt tycke har vi varken ett speciellt dyrt eller stort bröllop men det är inspirerande att läsa om spännande/annorlunda lösningar! Vi går inte på någon slags "maxbudget" utan på en nivå som är rimlig - för oss.

Jag skulle inte gå på betalbröllop, tycker att man rättar munnen efter matsäcken alt till det belopp man vill lägga på bröllop.

Men jag blir så trött på den kungliga svenska avundsjukan typ "synd om dem som inte kan spendera att behöva läsa om dyrare bröllop". Kan inte bara alla som inte vill läsa denna tråd hålla sig härifrån. starta en egen tråd med det tema Ni vill ha!!

• Lakritsbåten

Pentan - snygga klänningar och snygg ring i galleriet! Vart är den nedre klänningen och ringen ifrån?

• Lakritsbåten

Flera snygga klänningar på Marisabridals, har dessvärre (dessbättre) redan min klänning på gång och jag tror den blir superbra den med...

Ringen i ditt galleri är väldigt lik den jag tänkt mig.

Pentan skrev 2009-06-17 19:36:50 följande:
    www.marisabridals.com/Där kommer klänningen i från.Ringen tror jag är från www.vigselbutiken.se/ annars har de liknande på sin hemsdia
  • Lakritsbåten

Om du menar att du lagt bilder i ditt galleri så har du inte publicerat det ännu. Nyfiken...

Vetekatten?! Alltid supergoda bakverk men jag har inte ätit deras bröllopstårtor.

• Lakritsbåten

jodå, nu funkar det! Är det Lars Wallin-klänningen?

mindag2009 skrev 2009-06-17 20:31:16 följande:
    Nu så, tror jag iaf
  • Lakritsbåten

Nej, tror faktiskt inte det att hon skulle bli det i lika stor utsträckning, för hennes ställning är onåbar, för oss vanliga dödliga. Likadant, eller sannolikt än mer accepterat om exvis Zlatan, Ljungberg, Anja Persson eller någon anna känd idrottsman/-kvinna skulle göra ett enastående dyrt bröllop. För i Sverige är det ok att tjäna pengar på idrott, musik eller något annat "folkligt" men om du däremot är framgångsrik i ditt yrke (och dessutom ett yrke som kräver universitetsutbildning) alt är en framgångsrik affärsman då är det allt annat än ok, snarare det motsatta... och att fackföreningspampar håvar in cash det är ok men fy den företagsledare som gör det. Jag blir såå trött på det! Jag får väl det varken bättre eller sämre om någon annan har mer eller mindre än jag!

Sorry att jag spär på kapandet av tråden, men jag kunde inte motstå att kommentera det.

Pentan skrev 2009-06-18 14:25:09 följande:
    Fatta hur trackad Kronprinsessan Victoria skulle bli om hon skrev här inne!! Pengar, rikedom, kungligheter...ojoj hon skulle få det hett om öronen!
  • Lakritsbåten

Jag kommer INTE att göra secret box och har funderat på vad som kan vara lämpligt. USB-minne med bilder och digital fotoram låter som en kul idé.

JS76JS skrev 2009-06-18 22:21:08 följande:
    Jo, det verkar hett med secret box. Själv ska jag ge en secret box till min blivande och jag tror verkligen att han kommer att uppskatta det. Innan jag bestämde mig för secret box funderade jag på att ge honom en digital fotoram med USB-minne med bilder på vårat liv tillsammans, tyckte att det vore gulligt. Tror att ett medlemsskap i en trevlig golfklubb skulle vara en bra morgongåva.
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop