Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Villemoa skrev 2009-06-17 13:14:41 följande:
    Men vaddå, kan man inte få sitt drömbröllop om man inte köper en alldeles sprillans ny klänning för flera tusen? Man kan faktiskt få sitt drömbröllop oavsett hur mycket pengar man spenderar, det blir väl inte mer än vad man gör det till. Vad mig anbelangar så skiter jag faktiskt fullständigt i hur mycket pengar folk lägger ner på sina bröllop, det viktigaste är väl ändå att de som gifter sig blir gifta och nöjda över en av de viktigaste dagarna i livet eller är jag helt ute och cyklar nu??
    Nej du är nog en av få som är inne och cyklar så att säga. Jag håller med du

De flesta verkar bara vilja skyrta om hur mycket pengar de har råd att lägga på sina bröllop, hur mycket deras föäldrar finansierar etc tvivlar på att äktenskapet blir lyckligare bara för att bröllopet kostade 200 000 än om det kostade 10 000 det är löftena man ger till varandra som är det viktigt...något som är lätt att glömma i all bröllopshysteri.
  • BlomAnna
    Villemoa skrev 2009-06-17 13:26:56 följande:
    Håller helt och hållet med dig För mig skulle det vara idioti att betala x antal hundra tusen kronor även om jag hade så mycket pengar att jag kunde bada i dem.
    Ja verkligen! Bröllopet är en enda dag av ens liv, löftena man avger ska vara alla livets dagar...det borde vara det som står i fokus... Men du och jag kanske är konstiga
  • BlomAnna
    Villemoa skrev 2009-06-17 13:30:19 följande:
    Oh yes, I´m a freakin nutcake!
    Skönt att vi är två lika tokiga iaf
  • BlomAnna
    mindag2009 skrev 2009-06-18 11:29:57 följande:
    Tack så hemskt mycket. Men jag är vääääldigt oteknisk så vi ska se hur det går. Bilderna kommer in då underkvällen pga att jag är på jobbet.Men ska nu på lunchen scanna in skisserna på klänningen, så att ni tror mig.Egentligen tycker jag att det är sjukt att jag måste göra det, men men.
    Det är väl ingen som tvingar dig! Du behöver väl inte bevisa något för någon här eller? Din klänning är din klänning, de som tror på dig tror på dig de som inte gör det gör det inte.

Förstår inte varför man ska hålla på och bevisa och hävda sig hela tiden, så länge man är ärlig mot sig själv är det ju skitsamma vad andra tycker.
  • BlomAnna
    mindag2009 skrev 2009-06-18 11:34:52 följande:
    Ja, du kan ju säga det till folk som hoppar på mig!Om de lämnar mig ifred och denna tråd så är jag nöjd.För varför ska man skriva här inne om man bara vill gnälla?
    Säger det till alla. Förstår inte alls varför andras åsikter är så viktiga egentligen? Jag frågar också efter andras åsikter men det betyder ju inte att jag måste bevisa något eller hävda mig. Är man bara trygg i sig själv behöver man inte det
  • BlomAnna
    mindag2009 skrev 2009-06-18 12:05:25 följande:
    Det är stor skillnad på mig privat som på kontoret.På arbetet är jag nog ännu hårdare Men det behöver man vara i denna värld för att komma någonstans.Jag är den enda kvinnan tex i styrelsen och då gäller det att ha "vassa armbågar" om man vill komma fram någonstans.Jag har verklige inget behov att prata pengar. Men kan inte denna tråd få vara för oss som vill spendera på våra bröllop!Så om du ej vill planera så snälla skriv inget alls då.
    jag sitter också i en ledande roll som ensam (ung)kvinna i en mansdominerad verksamhet, man kan ha vassa armbågar och ändå vara ödmjuk och komma någonstans i livet, fast det är klart det beror ju på vart man vill och på vilket sätt man vill komma dit. Jag kommer hellre dit genom hårt arbete och kompetens än rävspel och vassa armbågar.
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop