Inlägg från: megamango |Visa alla inlägg
  • megamango

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Jag har inte varit medlem särskilt länge på BT men får känslan av att s.k lyxbröllop är något fult.
    Jag anser inte att det är "fult" utan helt upp till brudparet vad som är en rimlig kostnad för sitt bröllop! Min M2B och jag räknar med att vårt framtida bröllop kommer att gå på ca 100.000, vilket (i mina ögon) verkar vara en rimlig summa om man vill bjuda på allt.

En annan sak som jag har märkt av på BT är att det är accepterat att ta en kuvertavgift eller ha en betalbar men det är inte accepterat att önska sig pengar till en resa eller dylikt, trots att man redan har allt! När jag gifter mig kommer vi att önska oss ett anonymt bidrag till en resa, då vi redan har allt. Skriver man att bidraget är anonymt behöver ingen känna att de givit för lite eller för mycket.

Bröllop för 30.000 eller 100.000 spelar egentligen ingen roll så länge dagen blir som man tänkt sig och alla har haft roligt!

• megamango

Vott: Ca 110 personer. Hela släkten och alla kompisar. Däremot kommer vi att välja barnfritt. Vi har inte valt när vi ska gifta oss men vi vet att vi ska det när jag slutat studera och börjat tjäna pengar. 

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop