Molle2011 skrev 2011-01-18 14:40:05 följande:
Jag har inte heller känt mig riktigt hemma i "budget-trådarna" men jag förstår förstås att alla har olika åsikter liksom ekonomiska förutsättningar och jag hyser inget annat än beundran för alla brudar som kan och orkar fixa allt från egna bröllopsinbjudningar till mat för alla gäster. Vi har varken ork eller tid till det och resonerade istället som så att det är v å r dag och vi vill göra den på vårt sätt vilket innebär borgerlig vigsel utomhus och därefter middag och fest för våra familjer och vänner, ca 90 st totalt och det f å r kosta! Vi vill ha en vacker lokal där all service ingår, champagne och snittar, en Rolls Royce som kör oss, en proffsfotograf, 3-rätters middag med matchat vinpaket, bröllopstårta, fri bar och live band, jag vill ha en uppsydd sidenklänning och en vacker vigselring m m! Vi har båda välbetalda jobb men inte så mycket tid och då passar det oss utmärkt att leja ut alla tjänster. Och bröllopspresenter har vi avsagt oss, vi är bara glada att våra vänner och familjer vill komma och dela vår dag!.
Ja, det är underligt - när blev det fult att vilja köpa sin tårta? Jag har flera som erbjudit sig att baka den (bl.a. min syster) men vi har tackat nej - vi har hittat en vi älskar och den kostar precis vad vi budgeterat för.
Vi är inte välbetalda eftersom vi båda är studenter. Men vi kommer bli om något år. ^^ Och båda jobbade förut och har därför ändå en stor spargris att nalla ur. Vi betalar allt själva, våra föräldrar bidrar med varsin symbolisk summa men det rör sig om knappt 5% av totala kostnaden.
Däremot inbjudningskorten har vi gjort själva. Hittade inga som såg ut som vi ville och då blev detta lösningen. Men inte blev det billigare inte. Bara finare.
Kommer ni ha kuverttallrikar/undertallrikar? Jag letar som en dåre just nu!