Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Jag har ingenting emot vare sig betalbar eller kuvertavgift även om vi inte ska ha något av det.

Vi hade tänkt prioritera hårdare, men samtidigt är detta något vi bara gör en gång i livet och även om det "bara" gäller en kväll så kommer minnena av kvällen att vara resten av livet (eller tills vi blir senila).

Vi vill ha liveband båda två. Vi vill också ha en riktig fotograf. Vi väljer inte det dyraste alternativen när det gäller någotdera. Bandet har vi valt eftersom det var en av de få som inte alls lät som ett dansband. Fotografen är billig, men valdes eftersom hans bilder är de enda jag fastnat för. Han tar bilder PRECIS i min stil (hoppas nu bara att han inte är en lurendrejare - folk råkar ut för så mycket). Jag har valt klänningen jag vill ha och får den modifierad så som jag vill ha den eftersom jag köper den direkt av designern - trots det och trots att det är siden kostar den inte mer än 6000:- - lite mer än vad som var budgeterat från början, men det är klänningen som känns rätt och då blir det den.

Vi vänder inte på varje öre, men med fiffighet kan man få fabulöst fina saker utan att spendera allt för mycket. Jag gör trycksakerna själv och sparar in massor på det, men jag gör det inte för att spara utan dels för att jag tycker att det är jättekul att designa trycksaker och dels för att det inte kan bli så som jag vill ha det annars.

Dekorationen i lokalen kommer att bli väldigt billig, men det beror inte på snålhet utan på att lokalen är så vacker i sig att ingen annan dekoration än vilda blommor behövs - och just vilda blommor är det som blir snyggast i den lokalen och till det tema/stil vi har på bröllopet.

Om man inte har pengar måste man spara och vända på slantarna för att få till en fest, men jag tycker att det är tråkigt att så ofta höra "det är ju bara en dag". Visst är det det. En resa till månen vara inte heller så länge, men tänk vilka minnen man kommer att ha med sig resten av livet!

• Sebastiána

Vi ska f.ö ha gratis bar, men det är ju en enkel sak när bröllopet är i Skåne. Bara att sticka över till Tyskland och storhandla. Om man har festen på restaurang är det ju en annan femma.

• Sebastiána
    megamango skrev 2011-01-18 13:48:07 följande:
    Bröllop för 30.000 eller 100.000 spelar egentligen ingen roll så länge dagen blir som man tänkt sig och alla har haft roligt!
    precis!
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-01-18 16:25:40 följande:
    nej kanske inte,
    men många har varit stöddiga i andra inlägg,
    och kommenterat både det ena och det andra!

tycker det är rent ut sagt idiotiskt att höja sig i skyarna och vara bättre än andra!
    Du verkar ha ganska kort stubin
  • Sebastiána

Det finns inte ett lika stort behov av trådar för de som inte tänker göra några begränsningar i sin budget. Om man har råd med allt behöver man ju inte en massa tips det är bara att köpa det man vill ha. Om man däremot måste "vända på slantarna" och ändå vill få till sitt drömbröllop behöver man tips och hjälp. Har man tid och gott om fantasi och fiffighet kan man faktiskt få till ett sagobröllop med lite pengar. Om man däremot har ont om tid och inte är så bra på att hitta kluriga lösningar behöver man mer pengar. Om man både har gott om tid, mycket fantasi OCH gott om pengar... jösses

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop