Inlägg från: mindag2009 |Visa alla inlägg
  • mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

I och H skrev 2009-06-16 00:22:19 följande:

Gu det låter skit bra, det har jag inte ens tänkt på! Hur många gäster har ni som kommer utifrån?
    Det är ca 70 st som kommer från Italien sen är det 40 från USA och sedan runt lite överallt från Europa.
    Men de flesta som bor runt Europa är Svenskar men bor utomlands (förutom min m2b:s släkt).
    Ja visst är det smart, det kanske du kan göra för din svenska familj som kommer. Lite små plock bara.
  • mindag2009
    Panzerfaust skrev 2009-06-16 00:32:41 följande:
    Jo men är han kristen protestant eller kristen katolik?
    Protestant!
  • mindag2009

Ja först få får ju alla gäster en påse med "svenskt små plock" på hotell rummen och de som inte sover på hotell får sina påsar på fredag kväll när vi har den första samlingen.
    Sen vet jag inte riktigt vad man ska hitta på:-S
    Kanske fickpluntor till männen och något annat fint till kvinnorna! Hmm, bra att du sa det för det hade jag själv helt glömt bort.
    Barnen kommer att få påsar med lite allt möjligt i så som pennor, ritblock, något mjukis djur och sen så finns det flick och pojk påsar. I flickornas så är det pärlor och små smycken och i pojkarnas så är det bilar och andra "tuffa" saker.

Vi kommer att ha barnflickor/lekledare som kommer att aktivera barnen så föräldrarna får det trevligt och inte behöver oroa sig över barnen.

Sen har jag en liten fråga till er alla, jag kommer att ha en underbart vacker klänning som Lars Wallin har skapat. Men den ska jag bara ha på själva vigseln pga att den är såååå stor så den är svår att dansa i. Då vill jag ha en annan klänning på själva festen! Har ni några tips?

• mindag2009

vi ska också ha "dödamattan" på våran fest!
    Men blivande brukar reta mig och säga att bröllopet är "the big American dream".

Men han är faktiskt inte så dyr som man kan tro. Han är för det första en vän till familjen så jag får liiite rabatt. Sen så syr han upp den precis efter hur jag vill ha den, ska och prova idag *spännande*.

Nej, vi har folk som kommer från USA,Amsterdam,London,Slovenien,Italien, Thailand och Frankrike så vi kan absolut inte be de lämna sina barn hemma.

En kort klänning vet jag att jag INTE vill ha. Men en lång med mycket spets men den ska sitta tjat!
    Har du Amelias Brud & Bröllop? På sidan 47 klänning 6 är en favorit, men utan blomman som sitter på höften.

Har ni klart menyn till middagen?
    Det har inte vi! Vi funderar lite på att ha av smaknings meny. Alltså en massa småååå rätter! En sak vet vi iaf att vi kommer att ha Svensk inspirerad mat, så som hjortron, ren,älg och ripa!

Pentan skrev 2009-06-16 10:53:34 följande:
    Beställer mycket från USA till bröllopet, så det ramlar in post-avier var och varannan dag nu! Sååå kul!! Sist var det stolsöverdrag och vackra band till, piffa upp stolarna i vigselsalen lite!Vi ska även ha en röd matta som välkomnar gästerna vid entrén - klassiskt vackert!
  • mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-16 11:20:44 följande:
    Mat som är typisk svensk och som du säger avsmakningsmeny kan säkert vara jättetrevligt och annorlunda, samt att det ger era gäster en chans att få uppleva din kultur! Roligt!Ska kolla i tidningen när jag kommer hem! Är det i sjöjungfrumodell?? Är ju bara så snyggt tycker jag!Garamaj har en väldigt fin kollektionwww.garamaj.seHär finns vackra strumpbyxor!www.sfq.se
    Ja liknande, men jag vill ha en med litet släp!
    Vad ska ni ha för mat?

Förresten såg du vad jag skrev "dödamattan" skulle ju självklart vara "röda mattan"
  • mindag2009

De här klänningarna fastnade jag för, men nästan alla har halterneck och det vill jag absolut inte ha. Är väldigt slank med mycket bröst så jag vill inte gömma mina behag
    Tack för att du gav mig länken.

Sidan 1
    9
    8
    10
    16
    20 favorit

Sidan 2
    3
    5
    17 fast utan roseten
    20

Sidan 4
    18

• mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-16 11:43:32 följande:
    Mindag2009Ni gifter er veckan efter oss!! Spännande, det är inte långt borta nu!!
    Nej verkligen inte! Herre gud vad fort det går.
    Vad har ni för stopp datum på OSA?
    vårat går ut på fredag och det fattas ännu ca 50 pers:S

Låter ju riktigt gott, vart var det ni skulle ha eran fest?
    Vi ska i dag åka och prata med han som ska bygga ihop våran meny och sedan nästa vecka så blir det att smaka av *mums*

Oj, vad bra att du sa det! Är helt galen i deras butiker. Min blivande brukar få dra mig ut där i från
    Men visste vad nr 20 helt underbar. Jag ska självklart åka dit och se den i verkligheten och prova!
    Men min älskade håller på att bli tokig på allt mitt planerande och allt som jag har bokat in. Hur är det med din blivande håller han också på att bli tokig?

Sen detta med bordsplacering, om dom flesta kommer så blir det 350 pers och då vet jag inte hur jag ska klara det!
    Många pratar inte bra engelska så man måste verkligen tänka till! Vi kommer att ha tolkar som tolkar talen och vigseln men sedan så måste de ju kunna prata med sin bordsgranne, men ändå är det ju tråkigt om tex hela min mans Italienska familj sitter bredvid varandra. Hmmm har du några bra tips?
  • mindag2009
    090208 skrev 2009-06-16 16:53:38 följande:
    Kommer inte min dag bli det...? Jaha, da kan man val lika garna skita i det och inte slosa varken pengar, tid eller energi... Det kommer ju anda inte bli perfekt.
    Så varför skulle inte din dag bli lika underbar som min?
    Det beror ju helt på vad man prioriterar.
  • mindag2009
    090208 skrev 2009-06-16 18:32:30 följande:
    Du skrev ju sa, for dom som VILL spendera pengar. Sa att dagen blir perfekt.Jag vill inte spendera pengar... Jag kan, men vill inte. Men for dom som inte kan ar det trist att lasa. Visst, dom kanske ska halla sig borta fran traden. Men anda, man laser ju nastan allt.Jaja, jag drar nu, ska inte retas... Lycka till med ert!
    Ja precis lika trist för mig att läsa alla trådar om vem som kan hålla nere kostnaderna mest!
    Vem som hittar den billigaste lokalen, ringen och spriten som självklart hämtas från tyskland.
    Det tycker jag är skit trist att läsa om, jag vill inte ha ett sådant bröllop och därför skapade jag denna tråd.
    Och precis denna tråd är för folk som VILL spendera pengar på sitt bröllop och kan det.

Din dag kommer att bli perfekt, precis som du vill ha det och samma sak med min! Alla vill vi olika med våra bröllop.
  • mindag2009
    Emelieca skrev 2009-06-16 19:45:09 följande:
    Har inte hunnit läsa hela tråden så du kanske har fått massa bra tips. Är klänningen färdigsydd eller är den på G? Kan ni inte göra nån variant där en del av kjolen går att ta av? Känns ju trist att bara kunna använda en sån fin klänning bara några timmar annars.
    Men det var ju en ide tack tack!
    Nej, klänningen är absolut inte klar, jag provade "den" i dag men den var bara i linne just nu, för att prova måtten.
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop