• Pentan

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Sätter ingen etikett på ert bröllop. Hoppas bara att ni får det precis så underbart som ni själva vill ha det!! Välkommen hit och dela med dig av dina tips och erfarenheter!!

Bambi76 skrev 2009-06-17 10:40:52 följande:
    Har en liten fråga till er som har "lyx"bröllop..Är mitt bröllop en lyx-variant eller är det dett buget bröllop i era ögon? ( Jag vet vad vi kallar det men är nyfiken på att höra vad ni säger )Vi kommer att vara 35 personer på bröllopet, vår mat inkl. vinpaket, mingel bubbel med jordgubbar och snacks och avec till kaffet och tårtan kommer att gå på ca 1300kr/pp.Om någon av våra gäster vill dricka mer efter tårtan och kaffet så får dom betala det själva.Vi kommer att ge våra gäster småfavors iform av godis(minthjärtan med olika kärleksord på, typ: He said yes m.m)
  • Pentan

Ni vet väl om den tjejen som la ned 1 milj på sitt bröllop - hon blev så påhoppad att hon lämnade BT helt!

• Pentan

Vi betalar allt själva. Arv, lgh försäljning, sparande, pengar som bara finns på kontot! Kommer lite varstans ifrån.

Mia1972 skrev 2009-06-17 00:05:58 följande:
    Måste bara får fråga er tjejer som ska ha dessa "lyx" bröllop hur ni har löst detta rent ekonomiskt.Rena siffror bryr jag mig inte om utan jag är mer nyfiken på om ni har sparat ihopa alla dessa pengar själv.Eller hjälper era föräldrar/blivande svärföräldrar till och betalar? Har en väninna som skryter om sitt kommande bröllop (nästa år) och det kommer kosta en förmögenhet enligt henne.MEN pappa betalar så då är det ju inga svårigheter att lyxa till det.Och även om vårt bröllop kommer kosta betydligt mycket mindre än hennes så kommer vår dag bli precis som vi vill ha det ändå. Så slutsumman för hela kalaset är skitsamma i mina ögon.Vi är stolta över att i slutändan ha betalt varenda krona själv och att våra nära och kära vill dela denna dagen med oss.
  • Pentan

Ok vad tycker ni?

Favors till gästerna:
    Silveraskar (ej äkta silver - nysilver) med dragerade mandlar, en liten lapp med historiken bakom gåvan med just mandlar.

Eller

Små askar (pillerpurk) med små fräscha mintpastiller. En ask för män och en för kvinnor.

Eller

Handgjorda chokladpraliner

Eller eller eller... Ideé torka!

• Pentan

Min fråga kom nog bort lite av alla andra inlägg, så jag tar den igen.

Pentan skrev 2009-06-16 21:51:49 följande:
    Vi har 2 stora maffiga flyglar i vår vigselsal - vad ska ni ha för musik under vigseln? Troligen en ller två solister, min m2b är inom musik/teater/opera-branchen, så kanske två operasångerskor!
  • Pentan

Oj då, hoppas hon fick en bra bröllopsdag iallafall!!

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:49:16 följande:
    Ja jag är nära vän med henne och hon sa faktiskt att jag skulle akta mig för att bli medlem här! För vissa är verkligen inte snälla.
  • Pentan

Ja pianister ska vi självklart ha - men vill gärna ha lite sång oxå! Ska grunna vidare

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:52:23 följande:
    Opera är inte riktigt min grej men kan ni inte ha två som spelar på flyglarna?Vi har faktiskt inte bestämt vad vi ska ha för musik ännu. Vi ska sätta oss ner faktiskt i helgen med några musiker och planera!Detta är mitt stora problem det med, vad ska man ge gästerna????Har också världens idé torka.
  • Pentan

Seriöst folk - släpp allt om ni inte har något att bidra med i denna tråd. Bidrag med det som vi önskar tala om - inte om vad ni tycker om det vi diskuterar. Starta en annan tråd för det.
    Tack.

• Pentan

www.marisabridals.com/
    Där kommer klänningen i från.
    Ringen tror jag är från www.vigselbutiken.se/ annars har de liknande på sin hemsdia

Lakritsbåten skrev 2009-06-17 19:33:10 följande:
    Pentan - snygga klänningar och snygg ring i galleriet! Vart är den nedre klänningen och ringen ifrån?
  • Pentan

Wow tack för tipset!!

Aleta skrev 2009-06-17 16:40:21 följande:
    Om du vill ha handgjorda chokladpraliner och har råd så är Emanuel Andréns praliner ur kollektionen Evolution det absolut godaste du kan få tag på i världen - jag lovar!De var så goda att jag kunde känna smaken av dem i två dagar efteråt. www.emanuelandren.se/boxlist.aspDe kostar 30:- styck. Lådan var svindyr, så den skulle jag skippa, den går ju ändå inte att äta.
  • Pentan

Måste göra ditt galleri synligt för alla. Under inställningar

mindag2009 skrev 2009-06-17 20:10:45 följande:
    Ska titta om de har någon hemsida!Har jag inte?Jag har lagt upp bilderna iaf, ursh är så oteknisk.
  • Pentan

Lägg ned nu bara.

ario skrev 2009-06-17 19:59:39 följande:
    ledsen? du???försök vara mer ödemjuk nästa gång så kommer folk inte hoppa på dig!Tycker du ska skärpa dig!
  • Pentan

NK

mindag2009 skrev 2009-06-17 20:10:45 följande:
    Ska titta om de har någon hemsida!Har jag inte?Jag har lagt upp bilderna iaf, ursh är så oteknisk.
  • Pentan

Ok nu ägnar vi oss åt riktig planering!

Igår fick jag hem vackra vita sidenrosor, över 10 m (girlang) som ska pryda trappräcket i slottet upp till övervåningen där vi ska vigas!

Vill även tipsa om NH Nails - de ska göra mina bröllopsnaglar! De är bäst i Sthlm tycker jag!

• Pentan

Oops! Ömma tår. Lögnerska, skrytmåns och diva går tydligen bra att kalla folk, men hyenoer är uppenbarligen att gå över gränsen. Dessutom var det ju inte riktat mot någon enskild person, jämfört med attacken på TS...

Jag säger bara HA HA HA HA! *skrattar vansinnigt som en hyena!*

ario skrev 2009-06-18 12:17:59 följande:
    Olämpligt att kalla folk för hyenor härinne!!!sånna som dig borde inte änns vara kvar på BT!
  • Pentan

Fatta hur trackad Kronprinsessan Victoria skulle bli om hon skrev här inne!! Pengar, rikedom, kungligheter...ojoj hon skulle få det hett om öronen!

• Pentan

Vi ska ha tipsrunda och bingo, letar nu bra papper till det och då slog det mig att jag måste ha pennor till det!
    Så nu har jag luskat fram små söta pennor med små kyrkklockor som pinglar höst upp, graverade med våra namn! Snacka onödig nödvändighet!!

• Pentan

Annorlunda Catering är ju ganska stora och kan säkert erbjuda det mesta!

• Pentan

Glad midsommar tjejer!!

Beställt två brudnäbbsklänningar som jag är så nöjd med!! Hittat en trubadur med röst som sammet som jag vill ska spela för gästerna när de anländer till slottet, under vigseln och minglet efteråt - hoppas han kan!!

Ska även träffa smink och hår-tjejen nästa vecka som ska vara med oss på hotellet på dagen D!

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop