Inlägg från: mindag2009 |Visa alla inlägg
  • mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Bride in the city skrev 2009-06-17 09:25:16 följande:

Citat från www.brollopstorget.se/Foretag/Strand/Radisson "SAS Strand Hotel's klassiska miljö och personliga atmosfär är perfekt för både små och stora bröllop och fester för upp till 90 personer, mitt i hjärtat av Stockholm."Låter inte så lyxigt att klämma in 300-350 stycken. Men det ska bli intressant att läsa vidare och följa det lilla internettrollets fortsatta irrfärder.
    Haha, orkar inte ens!
  • mindag2009
    Bambi76 skrev 2009-06-17 10:40:52 följande:
    Har en liten fråga till er som har "lyx"bröllop..Är mitt bröllop en lyx-variant eller är det dett buget bröllop i era ögon? ( Jag vet vad vi kallar det men är nyfiken på att höra vad ni säger )Vi kommer att vara 35 personer på bröllopet, vår mat inkl. vinpaket, mingel bubbel med jordgubbar och snacks och avec till kaffet och tårtan kommer att gå på ca 1300kr/pp.Om någon av våra gäster vill dricka mer efter tårtan och kaffet så får dom betala det själva.Vi kommer att ge våra gäster småfavors iform av godis(minthjärtan med olika kärleksord på, typ: He said yes m.m)
    Det är ett lyx-bröllop om det känner det så.
    Jag kanske skrev det väldigt klumpigt i TS men jag menar att här kan vi prata som inte måste köpa våran sprit i tyskland, ta betalt av gästern,köpa klänning på blocket osv.
    Vi som vill spendera pengar på den lyckligaste dagen i ens liv.
    *hoppas att du förstår vad jag menar*
  • mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-17 11:40:22 följande:
    Ni vet väl om den tjejen som la ned 1 milj på sitt bröllop - hon blev så påhoppad att hon lämnade BT helt!
    Ja jag är nära vän med henne och hon sa faktiskt att jag skulle akta mig för att bli medlem här! För vissa är verkligen inte snälla.
  • mindag2009

Opera är inte riktigt min grej men kan ni inte ha två som spelar på flyglarna?
    Vi har faktiskt inte bestämt vad vi ska ha för musik ännu. Vi ska sätta oss ner faktiskt i helgen med några musiker och planera!

Detta är mitt stora problem det med, vad ska man ge gästerna????
    Har också världens idé torka.

• mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-17 11:56:22 följande:
    Oj då, hoppas hon fick en bra bröllopsdag iallafall!!
    Hennes dag var underbar

Vad har ni mer kvar att göra?
    Vi har massor. Det vi är mest oroliga för är bordsplaceringen:-S
    Direkt jag tittar på listan med de inbjudna får jag kalla kårar på ryggen.
    Kan du komma på något bra sätt att göra?
  • mindag2009

Jag fick ner priset väldigt mycket på maten iaf i dag
    Pgr att vi nu serverar 11 st små rätter kommer vi ner till 970 kr per kuvert, riktigt bra.
    Sen blir det "buffé" på fredagen med 4 olika rätter att välja på, men den kvällen blir helt alkohol fri, vill ju att gästerna ska vara fräscha på vigsel dagen.

De flesta åker hem på söndag eller måndag. Men många från min blivandes familj kommer att stanna hela veckan efter, men då är i i Thailand ska stanna där i 2 HELA månader och bara mysa och få vara nära våran son.

Vad har ni funderat på för låtar? jag hoppas att en vän till oss vill skriva text/musik till en egen låt till oss. Han är så duktig.

Vad har ni kvar att fixa?
    Vi har massor kvar.

P.s om man inte vill planera bröllop här inne så behöver man inte kommentera andra saker heller.

Im yours skrev 2009-06-17 12:39:29 följande:

Hej på er!Ny dag, och nya möjligheter. Hmmmm..... favors till gästerna. Jag såg att det fanns "paket" innehållande bubbeldricka, o god choklad att köpa på någon utländsk sajt. Men nått sånt kan man säkert fixa inom vårt lands gränser oxå. Jag tror hur som helst på något som används/inmundigas i samband med bröllopsfesten.Vi funderar även på att sätta ihop bilder, o klipp från vårt bröllop i en cd.skiva. Skivan får gästerna tills m tackkort.Det vi vill värna om är att våra gäster känner sig varmt välkomnade o ompysslade. Idén med fria resor + aktiviteter för tillresta gäster känns bra, för de som har bröllop i storstan.Hur länge stannar era långväga gäster i Sverige?Vi får väl ställa till med snögrottstävling, snöbollskrig. Skid/pulk åkning med många pauser och varmt att dricka Min blivande spelar piano som en gud. Iaf hemma där flygeln står. Man kunde kanske önska att han spelade något vackert för mig under vigsel/fest Jag fundera på att göra en imitation på Miss Li.s fantastiska Allsång på Skansen- uppträdande. Jag spelade piano en gång i tiden, m i det här fallet blir det till att improvisera. Det skulle vara hur kul som helst.www.youtube.com/watch
  • mindag2009

EM ikström skrev 2009-06-17 14:12:03 följande:

Silveraskarna låter jättetrevliga. Hade inte tänk ha favors, det känns lite krystat, men nu kom jag på att en påse med svenska saker till skottarna och en påsen med skotska saker till svenskarna kunde vara trevligt. Får fundera mer...Vart bär era bröllopsresor av? Vi ska kryssa med Queen Mary II i tolv nätter. Yes!
    Det är ju alltid trevligt!
    Kanske en liten dalahäst till skottarna och något annat litet till svenskarna.
    Ska ni ha barn på erat bröllop?
  • mindag2009

Ja vi har ju som sagt en hel del gäster från olika länder så vi "måste" ha barn med.
    Jag vet att vissa av barnen är väldigt väluppfostrade och sedan så finns det några riktiga odågor. Funderade ett tag på att skicka med eltejp och rep till de föräldrarna med odågor till barn

Men vi har ordnat det så att vi har barnflickor/lekledare som ska underhålla barnen. På hotellet så har de ett stort lekrum vart det ska vara disco och party för de små. Tror att de får riktigt kul där och inte behöva se mamma och pappa ta ett glas vin heller.

• mindag2009

EM ikström skrev 2009-06-17 14:09:00 följande:

För mig är lyx att inte behöva tänka på exakt vad allt kostar. Man måste inte välja det billigaste av allt osv. Jag har faktiskt ingen större koll på hur mycket det kommer att bli, men det blir inga fantasisummor. Man har ju ett ekonomiskt sinnelag och kan inte få allt om man inte vill nolla alla konton.Vi betalar större delen själva. Mina föräldrar bidrar med en del. Det är pengar som är "över" på kontot. Har inte behövt ta några sparpengar. Men som sagt, vi lägger oss på en nivå där vi inte behöver nolla kontot. Det är bara en dag (för oss).
    Vi åker till Thailand, till vårt hus som äntligen kommer att vara klart. Sen så finns vår son där så då ska vi "umgås" med han!
  • mindag2009

MW 090829 skrev 2009-06-17 14:28:09 följande:

Tackar också för denna tråd! Måste läsa ikapp lite.
    Välkommen hit
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop