Inlägg från: mindag2009 |Visa alla inlägg
  • mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

LyckligaSara skrev 2009-06-17 21:16:20 följande:
    Ja jag håller med,jätte skönt blev det.Man får skaka av sig det. Miljonärs bruden som hängde här för länge sen blev ju riktigt attackerad! Alla möjliga hot och hon blev så nedtryckt att hon lämnade BT.Hon förolampade ingen utan råkade starta trådar för lyx brudar och nämna sin budget på 1 miljon.Ingen trodde på henne..sen kom hon tillbaka och visade upp alla bilder från bröllopet,heheOch så har Tove som dom hade som bröllopskordinator nämt det paret jättemånga ggr i tv intervjuer och liknande.
    Jag vet, hon är en av mina närmaste vänner. Hon varnade faktiskt mig för att bli medlem här just pga alla "hemska" människor.
    Kan bara säga att hennes bröllop var magiskt, om jag får det hälften så bra som hennes blir jag nöjd!
    Tove är faktiskt min kordinator också, hon är riktigt bra. Just nu försöker vi få kläm på bordsplaceringen som är ett STORT problem.
  • mindag2009
    LyckligaSara skrev 2009-06-17 22:41:26 följande:
    Jag funderar på att anlita Tove Leijon men bara för bröllopsdagen så vi och våra familjer slipper fixa en massa.Då håller hon kollt på allt så det ser ut som vi vill ha det.har dock inte frågat henne om priser och så än eftersom det är ett tag kvar för mig
    Det ska du verkligen göra, hon är guld värd!
  • mindag2009

Ååå äntligen någon som förstår vad denna tråd handlar om.
    Det enda jag vill med denna tråd är att vi inte ska prata pengar och hur man kan hitta det abslut billigaste av allt.

Välkommen hit

Snoddasen skrev 2009-06-17 23:13:54 följande:
    Hej alla lyxbrudar!! Har precis suttit och läst igenom hela tråden från början till slut. väldigt underhållande läsning :) Vi är helt på er sida, en sådan här tråd är jättekul att följa och läsa. Vet inte om vi kan klassas som lyxbrudar rent ekonomiskt, men det är ju egentligen inte "pengarna" som gör det till ett lyxbröllop utan inställningen man har till det. För vissa är det lyx att lägga 1 miljon på sitt bröllop och för andra 50.000 kr. Vi har själva en budget på 80.000 kr, och för oss är det lyxigt! :) Gästerna ska inte behöva betala något själva, det är ju trots allt vi som bjuder till fest. En sak är säker, oavsett hur mycket pengar man lägger på sitt bröllop så är vi övetygade om att dagen blir precis så perfekt som man önskar :)Mindag2009: fortsätt stå på dig! Ta inte skit från folk som inte har bättre för sig. Har man inget snällt att skriva eller inte har samma åsikter kan man ju faktiskt låta bli att yttra sig.
  • mindag2009
    shakynose skrev 2009-06-18 10:27:05 följande:
    Din klänning är inte en skapelse av Lars Wallin och bilden är inte tagen i hans showroom/atelje.Vet inte riktigt vad som är syftet med att hitta på en sådan sak, men jag hoppas att du vet det själv i alla fall.Lycka till med framtiden oavsett!
    Hahaha, att ni orkar.
    Nej, vem har sagt att vi är i hans studio?
  • mindag2009

En sak till, bilderna du skickade är inte heller från hans studio.
    Kallas PR, om du vet vad det är?

• mindag2009

Tjejer vad har ni tänkt att ge er m2b i morgon gåva?

Till alla er som bara kommer in och förstör, ni kanske kan hjälpa mig med en sak så vi blir av med er från denna tråd.
    Jag har bilder på mig och Wallin när han håller på med klänningen, men bilderna är förstora så jag får inte in de i galleriet hur göra´?

• mindag2009
    shakynose skrev 2009-06-18 11:03:16 följande:
    Jo då! Bilderna som Bride in the city länkade till ÄR från Lars Wallins showroom. Vissa av oss har faktiskt varit där PÅ RIKTIGT (PR). Om du vet vad det är?
    Men det är EJ hans studio där de syr
    Han har ett Showroom och en studio.
    Nej, jag slutar omedelbart nu att förska övertala er avundsjuka människor.
    Om du vill planera bröllop här inne på denna tråd så skriv, annars inte!
  • mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-18 08:26:23 följande:
    Ok nu ägnar vi oss åt riktig planering!Igår fick jag hem vackra vita sidenrosor, över 10 m (girlang) som ska pryda trappräcket i slottet upp till övervåningen där vi ska vigas! Vill även tipsa om NH Nails - de ska göra mina bröllopsnaglar! De är bäst i Sthlm tycker jag!
    Har faktiskt också funderat på dom.
    I dag har jag varit förbi NK och lånat hemma deras tårt-bok.
    Och OJ vilka fina tårtor de gör.

Jag vill ha en ljuslinné grön tårta med bubbelgum rosa breda band runt!
    Ska försöka scanna in en tårta jag älskar där i från.
  • mindag2009
    monkay skrev 2009-06-18 11:25:02 följande:
    Är väldigt enkelt att förminska en bild. Enklast är väl att högerklicka på bilden, välja redigera. Sen väljer du bild - ändra storlek...Klart! Alt är att välja snabbkommandot ctrl+W. Ska bli jättekul att se Lars Wallin dig och klänningen!
    Tack så hemskt mycket. Men jag är vääääldigt oteknisk så vi ska se hur det går. Bilderna kommer in då underkvällen pga att jag är på jobbet.
    Men ska nu på lunchen scanna in skisserna på klänningen, så att ni tror mig.
    Egentligen tycker jag att det är sjukt att jag måste göra det, men men.
  • mindag2009
    möklintabröllop skrev 2009-06-18 11:28:32 följande:
    Morgongåva är självklart något som är personligt från mig till min man.Jag har anlitat en prisbelönt porträttfotograf (fått utmärkelser bl.a. bästa europeiska fotograf). Han har fotat fotografier till en secret-box.
    det har faktiskt jag också funderat på
    Men jag skulle jätte gärna vilja bli fotad bredvid sthlm stadion.
    Stadion har en stor betydelse i vårat liv så.
    Sen hade det varit riktigt häftigt att fotas bara i underkläderna mot en sådan hård och kall yta.
    Eller vad tycker ni?
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop