• föralltidhans

Bröllopsresa som förälder!?

Jag har altid planerat att gifta mig föra jag skaffar barn eller det gör jag fortfarande. (Bara min hjärna som spökar och har fått för sig att jag är gravid för att jag mått illa i över en vecka utan att ha några andra symtomer.)Just av den anledningen att jag vill att bröllopsdagen skall vara vår samt kunna göra en lång bröllopsresa efter bröllopet. Jag antar att man inte gärna åker långt när man har barn hemma eller kanske inte har råd för den delen.

Hur har ni gjort som gifter er efter ni skaffar barn?
    Bröllopsresa eller ej?
    lång eller kort?
    med eller utan barn?

• Svar på tråden Bröllopsresa som förälder!?
  • Tmh

Hej
    Jag har barn och ska gifta mej nu i aug vi kommer ta med henne på bröllopsresan det känns som det mest naturliga jag skulle inte kunna lämna bort henne i två veckor,sen planerar vi att åka iväg bara han och jag på en lång weekend till paris och då får hon stanna hemma men det blir inte förens till våren nästa år.

• Paljetten

Vi ska inte åka på någon bröllopsresa alls. Dels finns det inte pengar över och sen får vi ingen barnvakt så länge. Däremot hoppas jag att vi kan ta en weekend nånstans i höst.

• Vid havet

Allt beror ju på hur gamla ens barn är. Våra är 9 & 7 och de kommer inte följa med. Däremot åker vi "bara" en vecka, och "bara" till Sicilien eftersom vi inte vill vara borta från dem längre, och inte heller åka längre bort ifrån dem. Inte för att det händer något, de kommer vara i säkert förvar hos mor-/farföräldrarna men det känns ändå bättre än att sitta på tex maldiverna.

• Mamli

vi tar emd honom, ska till gbg och gå på liseberg och mysa

• delirious

vi kommer lämna alla barnen hemma, 4 av 5 har vi inte gemensamt så de kommer vara hos sina "andra" föräldrar, medans hon vi har gemensamt kommer få vara hos mor-far föräldrar...däremot blir det ingen lång bröllopsresa, fast vi känner att vi vill fara bort några dagar i alla fall för att få vara lite ifred :)

• Hubba

Vi tar med våra barn till Grekland... de kommer att vara 4 & 2 då... Har inte hjärta att lämna dem hemma... Speciellt inte eftersom den store vet vad det är att flyga flygplan och vara på semester... han älskar det...

• 27juni2009

vi åker 4 dygn på spa resa t polen, bara mannen o jag skall bli välbehövligt o helt underbart, både för oss o barnen som kommer ha de toppen hos farmor o sen mormor o morfar

• delirious

åh spa resa, nu hör ju detta kanske inte till tråden...men vi är ute efter nåt liknande men det är en djungel av resebolag...har du om möjligt något tips å ge om spa resa till Polen?

27juni2009 skrev 2009-06-16 17:11:10 följande:
    vi åker 4 dygn på spa resa t polen, bara mannen o jag skall bli välbehövligt o helt underbart, både för oss o barnen som kommer ha de toppen hos farmor o sen mormor o morfar
Svar på tråden Bröllopsresa som förälder!?