Morgongåva till mannen
Hej!
Har kollat igenom gamla trådar, utan att hitta något direkt tips. Vill gärna ha något som finns kvar. Vill inte ta bilder, som många skriver om.
Snälla hjälp!
Hej!
Har kollat igenom gamla trådar, utan att hitta något direkt tips. Vill gärna ha något som finns kvar. Vill inte ta bilder, som många skriver om.
Snälla hjälp!
jag skall ge min blivande en smideskurs.
han är inte så mkt smycken, och är väldigt intresserad av smide
Han fick en Breitlingklocka i present så det täcker morgongåvan också har jag sagt.
Han har ett billigt hänge med symbolen för tigerns år som jag låter göra i rent silver. På baksidan kommer hans namn och vårt bröllopsdatum graveras in.
Jag köpte en akustisk gitarr till min man. Han kan spela lite grann, men hade ingen gitarr så det var något jag visste att han ville ha. Något som han kan spara under lång tid och som är ett fint minne! Annars tycker jag att en klocka är en väldigt bra idé!
jag har hittat ett antikt hängsmycke i form av en dalahäst.
då han kommer från dalarna och nu bor i göteborg så passar det utmärkt.
Gillar smycken då det finns bara ett.
Så ett tips är att kolla auktioner och antik affärer, väldigt roligt att leta och kanske hitta "sin" skatt
Jag köpte på liveit.se, vi ska på ost- och vinprovning tillsammans!
Om ni gillar bilar - Titta in på GR8 experience. De hyr ut Ferrari Lamborghini. Jag googla lite och hitta dem, de verkar ha ett helt gäng med häftiga bilar.
Min m2b skulle gärna vilja ha en ny klocka och detta tycker jag är en jättebra present, nu är det så att min m2b vill ganska dyra klockor för ca 15-20 tusen så känner jag att det har jag inte råd med och han får köpa själv så därför ska jag ge honom en secret box fotografering som jag ska göra i helgen. Den kostar 1700:- och tycker jag är en mer rimlig summa.
Jag köpte en klocka till min man i morgongåva.
Han är intresserad av klockor och är av åsikten att klockor är det enda smycke en man kan ha (han gillar inte halsband och sådant). Helst ville han ha en omega, men det har jag inte råd med. Jag hade tänkt mig en klocka för 5000kr ungefär, men sen blev det tillslut en longine klocka för 8500kr. Han blev jätteglad, det är verkligen en kvalitetsklocka han kan ha länge.
Sen tyckte jag att han var värd den eftersom jag fått så mycket inför bröllopet....klänning, diamantring, smycken, håruppsättning.....ja ni vet ;)
Jag vet andra vänner som gett bort en system digital kamera i morgongåva.
Jag klurar och klurar.
Men lite av de alternativen som kvarstår är:
- Elgitarr eller elbas
- Digitalt trumset (tufft, men dyyyrt)
- Mobiltelefon (säger att han vill ha en iphone men ändå en samsung.. hur gör man då? :S)
- Säsongskort för hammarby fotboll (men då måste han ju ha någon att gå med...)
Men det känns inte som att ovanstående alternativ är sådär "jättemorgongåviga". Han har redan en toppen klocka, har fått guldhalsband av mig tidigare. Skulle vara kul att ge något som finns kvar så att säga.
Jag och min blivande ska inte ge varandra något direkt. Men jag kunde inte motstå när jag gick på Sjöbomarknad och hittade en t-shirt som hade ett brudpar som motiv. Under motivet så står GAME OVER.. Jag tyckte att den blev perfekt till min älskling. Han ska ta mitt efternamn och han menar JAHA efter bröllopsdagen så försvinner Daniel XXX. Poff som han sa.. =) Fast jag blir ju istället Daniel YYY ist (avslutade han sött med)
Om du vill ha något som VERKLIGEN överraskar honom så ska du ge honom en låt! Om du inte är musikalisk själv så gå in på UnikMusik.se så kan de göra en låt efter dina önskemål. Makalöst ballt!
Min önskar sig en kejsarlänk och en fet sådan. I guld dessutom. Får se om jag kan överraska honom med en sån.
Trodde faktiskt inte det fanns andra än jag som funderade på morgongåva till mannen, trodde bara kvinnan fick, hihi.
min m2b snackar om att han alltid har viljat ha en gammal fiat 128 tror jag att det var.
ska se om jag inte kan köpa en sådan till han....då vet jag att han skulle bli salig
Ja just det, GR8 hyr ut bilar om man är medlem hos dem och de tar en medlemsavgift närmare 75000 kr för dem som vill köra bilarna själva, det är e fel skrivet av dem, för de hyr inte ut bilarna till vem som helst om man inte e villig att betala 75000kr i startavgift.
Kolla in Dreamcarrental.se istället, där kan man hyra bilarna lamborghini, ferrari osv direkt som privat person.
Det är ju mkt roligare att hyra en bil "upplevelse" där man själva kan köra bilarna än att åka med ngn instuktör.
:)
Kolla in det!!! Skulle kunna vara en fin morgongåva till en motorgalen man hehe