• MondayGirl

Vilket Datum i Ringen?!

Hej!

Min kille friade till mig på skärtorsdagen i år och vi gifter oss våren 2010.
    Våra förlovnings- och vigselringar skall komma idag.
    Vi tänkte göra något roligt och ha någon slags "ringpåsättningscermoni" =)

Jag undrar vilket datum som "man ska ha" som självaste förlovningsdatum.
    Dagen då han friade eller dagen då vi sätter på oss ringarna?!

Jag har hela tiden tänkt mig det datum som han friade men alla verkar inte tycka lika.
    Vi kan ju såklart göra som vi vill, vill bara kolla vad ni andra här tycker.

Glad Midsommar! =)

• Svar på tråden Vilket Datum i Ringen?!
  • MondayGirl

Det får bli datumet då han friade!
    Som jag tänkt hela tiden =)

Ska bli så kul att få ringarna... iiiih =)

• Hedebris

min make friade och satte på ringen samtidigt :D så för oss var det lätt :D

• MondayGirl

Min kille anande att jag ville välja ut min ring tillsammans med honom så han friade utan ring =)

• MondayGirl

Min kille anade att jag ville välja ut min ring tillsammans med honom, så han friade utan ring =)

• Love1

Jag och min fästman bestämde oss tillsammans för att förlova oss på vår 3-årsdag så vi beställde förlovningsringarna i god tid innan och graverade in datumet direkt vid beställningen. Så kan man också göra!

• kullaberg

Vi har datumet för när han friade, vilket han gjorde med en leksaksring så vi kunde välja tillsammans. Jag hade på mig leksaksringen tills vi fick våra riktiga ringar.
    Vi firade både dagen han friade, dagen vi beställde ringarna och dagen vi hämtade våra ringar!

• MondayGirl

kullaberg skrev 2009-06-18 10:27:35 följande:

Vi har datumet för när han friade, vilket han gjorde med en leksaksring så vi kunde välja tillsammans. Jag hade på mig leksaksringen tills vi fick våra riktiga ringar. Vi firade både dagen han friade, dagen vi beställde ringarna och dagen vi hämtade våra ringar!
    Hehe, vi firade också när han friade och kommer fira nu när vi får ringarna =)
  • kullaberg
    Ja,en sån här sak ska man ju fira så mycket det bara går!!! hihi
  • Svanboet

Vi firade inte direkt när vi fick ringarna men vi berättade heller inte för någon att vi förlovat oss förän vi fått ringarna. Jag höll på att spricka innan jag äntligen fick ta på mig ringen och skrika ut för hela världen att jag har hittat min karl, han är min och titta här bara!

• Mammilon

Självklart ska ni ha datumet för frieriet, datumet då ni får ringarna bestäms ju i princip av någon annan (dvs guldsmeden).

• föralltidhans

Vi har iof inget datum i ringarna men har tänkt att gravera in det datum som vi bytte ringar på. När jag "friade" så frågade jag om vi skulle förlova oss under året så då bestämde vi när det skulle ske. Så därför är vår förlovningsdag den dag vi bytte ringar.

• livet är bra fint ändå

Vi har inte heller skrivit något datum i våra ringar, hade ingen dramatisk förlovning med knäböjningar och grejer utan det var mer nåt vi kom fram till. För oss räcker det fint att uppmärksamma dagen vi träffades på, och sen i framtiden bröllopsdagen. Förlovningen känns mer som nåt som hände på vägen under en tid, ingen speciell dag...

• Maybe2010

Min sambo friade till mig med en provisorisk ring för han var osäker på storlek mm. Det hade dock inte gjort nåt om den var äkta för den var jättesnygg så han har bra smak
    Hur som helst, det datumet känns dock inte som så speciellt för oss utan vi har bestämt oss för att skriva 17/9 i våra ringar. Mest för att vi firar vår "årsdag" den dagen och sen så skulle ringarna inte komma förrän i början av september så då känns det bra att sätta på sig dem omkring det datumet.

• anno08

vi bestämde oss för att gifta oss en vacker sommardag i juni när vi gjorde en utflykt till en herrgård vi visste hade bröllopsfester. o veckan efter beställde vi ringarna där datumet då fick bli dagen vid herrgården förstås.. jättemysigt!

• MondayGirl

Ja, det finns helt klart olika sätt =)
    Vi har redan fått alla ringarna och vi kommer att gravera dom precis innan bröllopet. Jag tror att vi tar frieridatumet och sen såklart vigseldatumet =)

Svar på tråden Vilket Datum i Ringen?!