När osa-tiden är ute...
...vad sjutton gör man då? Med dom som inte behagar svara. Jaga dom?? Trist tycker jag...
...vad sjutton gör man då? Med dom som inte behagar svara. Jaga dom?? Trist tycker jag...
jag sms och mailade dem, när de inte svarade på andra chans så strök jag dem från listan..
jag hade en som mailade 3 veckor senare om att hon forfarande inte viste om hon skulle komma, Då sa jag till henne att tiden är tyvär ute:)
dax o vara hård!
Våra värdar kontaktade dem. Jag tror det är bra att man inte gör det själv.
vi hade två som inte svarade, mailade henne men hon svarare ej på det heller. så då strök jag henne helt enkelt. Är man inte så engagerad att man svarar så behöver man inte komma heller, kände jag! men det är ju jättetråkigt..
Vi hade 2 som inte svarade, sms:ade : Bröllop 27juni?
o fick direkt ett samtal fårn en av dem, han hade fått inbjudan ( de e ju mest de man är rädd för annars hade jag tagit ett ej svarat osa som att de tackade nej) men han hade itne kolalt m jobbet utan fått inbjudan o lagt undan den.....
den andra sms att de int fick ihop de m semester. vi bor i vars en ände av landet....
Vissa påminde jag och vissa lät jag bero. Tycker inte man ska behöva påminna över huvud taget men jag kan ha överseende... ibland
Tycker ändå folk kan höra av sig och tacka för inbjudan. Jag mailade inbjudan, så det hade ju varit bus-enkelt att svara snabbt. Så jag iaf vet att dom vet.
Skrev en liten pik i min Facebook-status, då var det iaf 1 som hörde av sig. "Ååh, herregud jag trodde jag svarat..."
För oss är det en som inte svarat, det är min m2b:s kusin. Trots att han haft flera chanser att kunna säga något när min blivande träffat honom så har han ännu ej svarat. Vi betraktar det som att han inte kommer. Om någon undrar så är min blivande väldigt principfast. Hade det varit omvänt hade han ansett detsamma, att han hade fått skylla sig själv.
känns lite som de beror på vilka som inte svarat, vi räknar nog med att dom som inte hör av sig inte kommer, de är vuxna människor o fruktansvärt respektlöst att inte osa
Det är 3 pers som osa:t. Tre. Av över 40. Några som hört av sig men inte vet än och det är ju ok. Så sammanlagt är det kanske 6-8 pers som reagerat...
Irriterande att folk inte kan vara artiga och att man ska behöva fråga, tror sambons föräldrar kommer vänta till sista minuten. De tycker nog de är lite "pinsamt" att vi gifter oss. Däremot sin brors dotter verkar hon se fram emot och tjatar om.
Men för oss kan hon inte ens säga ordet bröllop och svarar inte så fort jag nämner klänning