• smultronblom00

min sambo sa nej

först ska jag tala om att jag lånar denna medlems sida jag har ingen egen tyvärr!
    jag och min sambo hade vänner här igår våra barn lekte som valigt då frågade det andra paret oss om vi ville gifta oss tillsammans med dem alltså dubbelbröllop vi är såna inget stort utan i all enkelhet han verkade ganska säker sen var det inget mera prat igår kväll var allt jättebra idag på middan frågade jag han om han ville gifta sig men det var inte populärt nää det kan kvitta typ det kan vi ta en annan gång ingen panik ja alltså mer eller mindra Nej
    hur sårad blir man jag är helt förtvivlad nu vi har två barn tillsammans hade jag vetat detta så hade jag inte skaffat barn med han när vi förlovade oss var det han som så gärna ville och jag tycker att om man förlovar sig så gifter man sig inom en rimlig tid...
    vad ska jag göra

• Svar på tråden min sambo sa nej
  • workoutgirl

Han kanske bara menade att han inte ville ha ett dubbelbröllop? Du får väl fråga honom rakt ut om han vill gifta sig eller inte. Det behöver ju inte vara tillsammans med ett annat par. Personligen tycker jag dubbelbröllop verkar jättetrist

• December 2009

jag är förlovad sen 05 No rush here

• smultronblom00

förlovade oss 99

• Fairytail

Vi har varit förlovade och tillsammans i 10 år. Men min sambo tycker inte bröllop betyder något.
    Men nu så ska vi gifta oss. Hanfriade igår och han gör det nog mest för min skull. Höll själv på att få en chock!!!
    Det kanske kommer. Prata med honom. Det kanske handlar om att han inte vill haa dubbelbröllop.

• en dröm blir sann

Grattis Fairytail!

Min blivande friade på vår 10års dag nu i januari. Och jag blev veldigt överaskad
    Han tycker bröllop är mest en massa stoj. Men äntligen!!! (Tror också att han gör det mest för min skull.) Och till råga med allt, vi skall gifta oss nu i augusti!
    Eftersom det tog 10år innan han friade, trodde jag det skulle ta minst några år innan vi skulle gifta oss. Så ge inte upp hoppet Smultronblom00!!

• AlvaStar

Jag förstår att du är hemskt ledsen o besviken! Inte kul alls
    Det jag kan säga till tröst är, att efter att ha läst vad din sambo sagt angående giftermål så tror jag absolut inte att du ska tolka det som ett deffinitivt nej!

Min sambo har alltid varit STARKT imot bröllop. Efter många lugna o sakliga diskussioner är vi nu förlovade o planerar bröllop... Han är jätteglad!

Gå igenom med honom vad det är han ogillar med bröllop. Ni kan kanske komma fram till en bröllopsvariant han är bekväm med. Prata o lyssna på honom, det är mitt bästa tips.
    Ta upp de juridiska argumenten, ni har ju barn ihop.

Jag trodde att det var otänkbart att min sambo skulle ändra sig, så tappa inte hoppet!

Är det så att det är relation han är osäker på så måste ni prata om den saken.

Varmt lycka till!

• Fairytail

Tack för gratulationerna!

Jag trodde inte heller min sambo skulle ändra sig. Men han gjorde det och vi ska ju också gifta oss ja kanske redan i augusti och han friade igår. :)

• ario

Oj va tråkigt, men jag tycker du ska säga yill honom, utlitmatum!!

smultronblom00 skrev 2009-06-20 18:52:34 följande:
    först ska jag tala om att jag lånar denna medlems sida jag har ingen egen tyvärr!jag och min sambo hade vänner här igår våra barn lekte som valigt då frågade det andra paret oss om vi ville gifta oss tillsammans med dem alltså dubbelbröllop vi är såna inget stort utan i all enkelhet han verkade ganska säker sen var det inget mera prat igår kväll var allt jättebra idag på middan frågade jag han om han ville gifta sig men det var inte populärt nää det kan kvitta typ det kan vi ta en annan gång ingen panik ja alltså mer eller mindra Nejhur sårad blir man jag är helt förtvivlad nu vi har två barn tillsammans hade jag vetat detta så hade jag inte skaffat barn med han när vi förlovade oss var det han som så gärna ville och jag tycker att om man förlovar sig så gifter man sig inom en rimlig tid...vad ska jag göra
  • Pizan
    ario skrev 2009-06-20 20:36:44 följande:
    Oj va tråkigt, men jag tycker du ska säga yill honom, utlitmatum!!
    Men hur bra skulle det kännas? Att nån gifter sig med en av tvång pga ett ultimatum och inte för att de verkligen vill.

Jag tror det bästa sätter är att prata om det. Säg hur viktigt det är för dig osv. Vi har varit förlovade i tio år och min sambo har väl aldrig sagt att det skulle vara jätteviktigt för honom eller propsat på att vi ska gifta oss, och för mig har det väl inte varit nån jättestress heller. Helst plötsligt var vi redo båda två och kände att det var dags. Jag tror att det värsta man kan göra är att stressa och tjata sig till nått utan berätta bara att det är viktigt för dig och varför.
  • novemberbrud2009

Jag känner betydligt fler män än kvinnor som är skeptiska till giftemål.

Det är kanske vi kvinnor som drömmer mest och är mest engagerade i bröllopet. Det är bara att kolla vilka som hänger här på BT - har inte stött på många män ;)

Min kille var till en början skeptiskt till giftemål. Hans argument; dyrt, jobbigt att stå i centrum, tycker inte om att planera, jag älskar dig lika mycket utan att vi är gifta.

Mina argument: Det behöver inte vara ett stort och påkostat bröllop. Sen om man slår ut det på alla år vi skall leva tillsammans, blir det inte så mycket. Jag står ju i centrum med dig. Jag planerar gärna! (det bästa som finns). För mig är det viktigt - efter det är en symbolhandling över vår kärlek. Juridiska aspekten (eftersom vi har barn).

Han har ändrat sig, kanske för att han förstår att det är så viktigt för mig. Ibland måste det få ta tid att förbereda sig mentalt :) Vi hade många samtal kring bröllop innan jag beslutade mig för att fria. Jag ville inte att det skulle bli påtvingat :)

Mitt tips: Ta reda på vad han har för känslor kring bröllop och börja att prata om bröllop.

Svar på tråden min sambo sa nej