• Mgbg

Brudbukett vid borgerlig vigsel?

Ni som har eller ska gifta er borgerligt, ska ni ha/hade ni någon brudbukett?

• Svar på tråden Brudbukett vid borgerlig vigsel?
  • ullis33

Min kompis gifte sig borgeligt och hon hade brudbukett men bara en liten rundbunden. Man gör nog som man själv känner med bukett vid borgelig vigsel, så gå på din magkänsla

• passionsblomman

Det är ju inte längre så att borgerlig vigsel innebär litet snabbt och enkelt och kyrkligt är heller inte alls alltid stort "brudigt" och med pmpa och ståt.

Tvrärtom är trenden just nu tt många vill detaljplanera allra minsta del av dagen-inklusive hur vigseln ska utformas, och då det inte alltid stämmer med hur kyrkans vigselritual ser ut, så väljer många borgerligt-men med full pompa och slöja och slä och hela killivitten.

En brudbukett har aldrig varit ett måste,vid någon vigsel alls, men de allra flesta har någon blomma i näven när allt kommer omkring.
    Vad som passar i just ditt fall tycker jag har mycket med din kldsel i övrigt att göra.

• Jiel o Deps

Jag ska ha en "brudboll" som jag gör själv. Men en brudbukett skulle gå lika bra, bara det att jag inte vill ha någon...

• Stjärnblomma

Vi hade världens minsta borgerliga bröllop men jag hade brudbukett iallafall. Ville verkligen inte missa chansen, jag älskar blommor! Och det kändes högtidligt och rätt.

• Mgbg

Hmmm verkar vara lite olika hur man gör, för min del blir det nog ingen.

Tack för alla svar!

• Villemoa

Vi gifte oss borgerligt och jag hade brudbukett. Bilder finns i galleriet.

• passionsblomman

*Ett floristhjärta svämmar över*

Stjärnblomma skrev 2009-06-21 18:03:21 följande:
    Vi hade världens minsta borgerliga bröllop men jag hade brudbukett iallafall. Ville verkligen inte missa chansen, jag älskar blommor! Och det kändes högtidligt och rätt.
  • Stjärnblomma
    passionsblomman skrev 2009-06-21 21:07:36 följande:
    *Ett floristhjärta svämmar över*
    Jag har så gott som alltid en bukett snittblommor på mitt matbord, bara för mitt eget höga nöjes skull. Jag riktigt känner hur de sprider positiv energi.
  • passionsblomman

Om fler vore som du hade mitt yrke haft en riktig framtid!

Stjärnblomma skrev 2009-06-21 22:05:00 följande:
    Jag har så gott som alltid en bukett snittblommor på mitt matbord, bara för mitt eget höga nöjes skull. Jag riktigt känner hur de sprider positiv energi.
Svar på tråden Brudbukett vid borgerlig vigsel?