Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Kan man gå in någonstans och se....

Finns det någonstans man kan gå in och se om ens namnbyte gått igenom?? Någon som vet??

• Svar på tråden Kan man gå in någonstans och se....
  • MulleNuh

Jo jag hittade förut..
    Och nej, det var inte registrerat ännu.. Skumt.. Men det kanske tar så pass lång tid?!
    Vi gifte oss den 13/6.

Stjärnblomma skrev 2009-06-22 08:12:12 följande:
    Har du någon form av e-legitimation t.ex. Bank-ID så är det lätt som en plätt. Gå in på Skatteverkets hemsida på e-tjänsten "skriv ut personbevis" www.skatteverket.se/etjanster/skrivutpersonbe...Logga in uppe till höger och du kommer till en sida där du kan titta på personbevis för alla möjliga syften, kolla ex. "utdrag om folkbokföringsuppgifter". Där står det namn du just nu är registrerad som hos Skatteverket.Hoppas namnbytet är klart.
  • MulleNuh

Ja det har du rätt i..
    Jag har inge bråttom.. Bara stör för jag kan inte få ut mitt jobb-ID förns jag har mitt nya namn på kort att visa upp här..

Stjärnblomma skrev 2009-06-22 08:16:31 följande:
    Det kan ta 2-3 veckor, och just nu är det semestertider också...
  • MulleNuh

hahaha
    Ja i morse skrev jag nya för första gången och det gick inte!!!

Hemlig2009 skrev 2009-06-22 08:51:12 följande:

Samma här. HR vägrade att byta namn och mail innan det syntes i folkbokföringen. När det hade gått 2,5 vecka ringde jag och hamnade då i Norrköping som handlade mitt ärende. Jag skulle räkna med minst en vecka till sa de då till mig. Men sedan visade det sig att de hade registrerat det senare under eftermiddagen... Så det kanske lönar sig att ringa? Jag har inte skickat in om nytt körkort än för jag har inte alls tränat på ny namnteckning. Ser inte klokt ut när jag försöker så jag ska nog ta en övningskväll ikväll.
Svar på tråden Kan man gå in någonstans och se....