• MulleNuh

Att få eller inte få bröllopspresent?!

Hur känner och tycker ni om detta?? Ja, vi hade några som inte ens lämnade ett litet kort på vårat bröllop. Gör man så när man är bjuden på en väns bröllop?!

Jag vet inte hur jag ska tänka om detta.. Just nu tänker jag inte så mycket om det, utan tanken slog mig bara i morse...

• Svar på tråden Att få eller inte få bröllopspresent?!
  • Miss Biii

Hm, låter ju superkonstigt... eller? Jag skulle bli väldigt fundersam... Brudparet förväntar sig väl inte dyra skatter men nån liten fin gest iaf... Hur sjutton kan man ens tänka tanken att gå iväg på bröllop utan att ta med en present????

• MulleNuh

Ja så kände jag lite också.. Jag hade skämts ihjäl om jag inte haft något med mig.. Och det skumma är att ett av de paren som inte lämnade ens ett kort är så hemskt rika.. (snackar miljonärer)

Miss Biii skrev 2009-06-22 08:33:31 följande:

Hm, låter ju superkonstigt... eller? Jag skulle bli väldigt fundersam... Brudparet förväntar sig väl inte dyra skatter men nån liten fin gest iaf... Hur sjutton kan man ens tänka tanken att gå iväg på bröllop utan att ta med en present????
  • Miss Biii

trist! jo och då har de ju verkligen inget annat att skylla på än att de är DUMMA eller SNÅLA, eller bådeoch?? Nämen... vilken besvikelse! Ett kort då för17...!

• MulleNuh

Jag är inte besviken så, utan tycker mer det är ett märkligt beteende..

Miss Biii skrev 2009-06-22 08:42:14 följande:

trist! jo och då har de ju verkligen inget annat att skylla på än att de är DUMMA eller SNÅLA, eller bådeoch?? Nämen... vilken besvikelse! Ett kort då för17...!
  • Miss Biii

Jo, fel ordval kanske... som jag sa innan så är det bara vanligt hyffs att ha med nått... om det sen är ett kort eller en dyr skatt, det kvittar... Riktigt märkligt beteende!!!! Vänta o se om du får fler svar av andra... kanske nån som varit med om samma sak :S

• MulleNuh

ja!

Miss Biii skrev 2009-06-22 08:46:50 följande:

Jo, fel ordval kanske... som jag sa innan så är det bara vanligt hyffs att ha med nått... om det sen är ett kort eller en dyr skatt, det kvittar... Riktigt märkligt beteende!!!! Vänta o se om du får fler svar av andra... kanske nån som varit med om samma sak :S
  • agtiwi

Vi har inte gift oss ännu, men detta tycker jag låter konstigt. Skulle personligen skämmas ögonen ur mig om jag gick på bröllop utan att ta med mig någon present. Skulle känna mig urdum. m2b:s faster med man är ett typiskt exempel på ett par som skulle kunna göra så. De kan torka sig i arslet med pengar om de vill, men de är extremt snikna. Så fort det vankas gratis mat så är de där, helst utan att ge något igen. För ett tag sedan firade vi min svärfars födelsedag på restaurang, när alla var färdiga så började m2b:s fasters man att äta det vi andra inte orkade. Det var genant.
    Nej, tycker att era vänner gott och väl kunde gett er någonting i allafall.

• Hemlig2009

En av mina vänner fick magsjuka och kunde inte komma. Fick sms:et på torsdagen innan bröllopet att han blivit dålig men ändå hoppades att han skulle kunna komma. Sedan hörde jag inget mer, inget grattis, ingen hälsning, ingenting. Nu har det gått över 4 veckor och vi har inte hörts av. Ska jag ta kontakt eller? Känns ju helskumt.

Jag förväntar mig ingen present men han hade ju kunnat skicka ett telegram till bröllopet eller iaf ett kort i efterhand... Blir så besviken på folk ibland.

Så ja, vad säger man om folk som itne ens har med sig något? Bedrövligt. Är du säker att ett kort inte tappats bort eller något? Om de gav ett presentkort eller liknande menar jag.

• MulleNuh

Jag har ju tänkt fråga, men HUR frågar man en sådan sak??
    Hade inte ni med nånting till oss eller?!?!

haha

Hemlig2009 skrev 2009-06-22 09:23:49 följande:
    En av mina vänner fick magsjuka och kunde inte komma. Fick sms:et på torsdagen innan bröllopet att han blivit dålig men ändå hoppades att han skulle kunna komma. Sedan hörde jag inget mer, inget grattis, ingen hälsning, ingenting. Nu har det gått över 4 veckor och vi har inte hörts av. Ska jag ta kontakt eller? Känns ju helskumt. Jag förväntar mig ingen present men han hade ju kunnat skicka ett telegram till bröllopet eller iaf ett kort i efterhand... Blir så besviken på folk ibland.Så ja, vad säger man om folk som itne ens har med sig något? Bedrövligt. Är du säker att ett kort inte tappats bort eller något? Om de gav ett presentkort eller liknande menar jag.
  • Fjällbruttan

Synnerligen underligt beteende! En gåva till brudpret hör till vanlig hyfs och ton, är ju ett sätt att lyckönska, sen om man väljer att ge ett kort är det ok, men inte att strunta idet!

Nästa gång du träffar dem , kan du inte pika lite?
    Åhhh.. vi fick så mycket fint, men jag var sååå virrig, kunde inte hålla rätt på vem som gav vad... Förlåt att jag måste fråga, men vad var det ni gav oss?? Är ju såååå pinsamt det här att vi måste fråga..(och så måste du fnittra urdumt när du frågar!!)

Svar på tråden Att få eller inte få bröllopspresent?!