• MulleNuh

Att få eller inte få bröllopspresent?!

Hur känner och tycker ni om detta?? Ja, vi hade några som inte ens lämnade ett litet kort på vårat bröllop. Gör man så när man är bjuden på en väns bröllop?!

Jag vet inte hur jag ska tänka om detta.. Just nu tänker jag inte så mycket om det, utan tanken slog mig bara i morse...

• Svar på tråden Att få eller inte få bröllopspresent?!
  • passionsblomman

Joho! Vet du var du har tusenlappen kanske?

Ett kort försvinner så lätt, slink, fladder och vips så är det på något helt annat ställe. -En anledning till att jag aldrig skulle lägga tusen spänn bara i ett kort, utan fästa det kortet i exempelvis ett blomarrangemang, så det åtminstone blev lite mer synligt.

Fast om det är en tjuv som tagit från ert presentbord, då är det gräsligt!

MulleNuh skrev 2009-06-22 13:47:18 följande:
    haha!!! Vadå MULLE har tappat bort!!! Nej, det är faktiskt som så att det finns en misstänkt tjuv. Förjävligt!!!!!
  • MulleNuh

Ja VIDRIGT är det!!!!!

passionsblomman skrev 2009-06-22 13:52:39 följande:
    Joho! Vet du var du har tusenlappen kanske?Ett kort försvinner så lätt, slink, fladder och vips så är det på något helt annat ställe. -En anledning till att jag aldrig skulle lägga tusen spänn bara i ett kort, utan fästa det kortet i exempelvis ett blomarrangemang, så det åtminstone blev lite mer synligt.Fast om det är en tjuv som tagit från ert presentbord, då är det gräsligt!
  • Pumpkin

Men herregud! Hoppas ni får fatt i pengarna, jättetrist annars ju.

Önskar att jag hade tänkt på att fråga tärnan efter bröllopet om de hade lämnat något som vi missat, men det gjorde jag inte. Känns lite dumt att fråga om det nu liksom. Men jag tror inte de lämnade någonting faktiskt, och inte har jag fått bilderna hon tog på bröllopet än heller...

• hamåsa

Våra vänner gifter sig om några veckor. Och fast än min blivande har gjort inbjudningskorten till dem och de anser det vara presenten från oss, så köper vi en liten plojpresent för att ha något med oss på bröllopet. Känns inte rätt annars!

• Bettertogether

Precis! Till min väns bröllop gjorde jag både brudbukett, tärnbukett, tärnarmband, och 6 stycken corsage... Och då gjorde jag även en egen tavla åt dem som bröllopsgåva trots allt arbete de också fick av mej :) Det känns liksom mycket bättre att ha något med sig till presentbordet.

hamåsa skrev 2009-06-22 14:10:30 följande:
    Våra vänner gifter sig om några veckor. Och fast än min blivande har gjort inbjudningskorten till dem och de anser det vara presenten från oss, så köper vi en liten plojpresent för att ha något med oss på bröllopet. Känns inte rätt annars!
  • Villemoa

Men fy F*N, hur kan man stjäla från ett presentbord!! :-0

Håller med övriga i det att jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag inte tog med en present till ett bröllop! Ett kort dessutom är väl det minsta man kan ge. Pratar generellt nu.

• s hjärta a

Hoppas att ni finner kuvertet.. Olustigt när det kommer bort så.

För mig är det en självklarhet att man har med sig en present, skulle aldrig falla mig in att gå på bröllop utan en gåva till de nygifta. Även om man hjälp till med div saker inför bröllopet så är väl åtminstone ett kort med lyckoönskningar på sin plats, anser jag..

Själv är jag relativt nygift och min far gav oss nada, inte ett kort, inte en present, det enda han gav mig var en uppläxning på min bröllopsdag inför en del av våra gäster samt att han nonchalerade mig resten av kvällen..

En av min bästa vänner skickade ett sms, också intressant..

• Lakritsbåten

Visst är det otroligt om någon stjäl från ett presentbord. Vi var på studentuppvaktning till grannes dotter (som vin inte känner annat än granne). Hon blev av med ett kuvert och en av gästerna blev av med pengar ur plånboken som låg i hallen. Kändes ju minst sagt jobbigt när det bara var släkt och vi. Det finns folk till allt...

• Miss Biii

Men fy... Jo det finns verkligen folk till allt, ush!

Lakritsbåten skrev 2009-06-22 15:17:43 följande:
    Visst är det otroligt om någon stjäl från ett presentbord. Vi var på studentuppvaktning till grannes dotter (som vin inte känner annat än granne). Hon blev av med ett kuvert och en av gästerna blev av med pengar ur plånboken som låg i hallen. Kändes ju minst sagt jobbigt när det bara var släkt och vi. Det finns folk till allt...
  • ElMac

Måste erkänna att vi inte hade någon present med på sambons kusins bröllop i maj. Det var kuvertavgift (tror det var 300 kr) och sambons mamma hade sagt åt oss att inte köpa något eftersom de ju var kuvertbröllop (då de får festen som gåva istället). Hur som helst, jag ville ju inte komma tomhänt utan gick på affärn och köpte ett jättefint kort. Skitnöjd då jag gick hem.. enda till vi skulle skriva på det - då stod de någon om man och fru och paret bestod av två brudar. Jag hade alltså inte läst så ordagrant på kortet :( Så de blev att gå dit utan något, vilket var pinsamt men jag är säker på att de var lika glada för det :) Dock kommer vi att skicka ett kort till dem nu efteråt istället och tacka för en jättefin kväll och önska dem all lycka i framtiden.

• ElMac

För egen del så skulle de nog inte ha så jättestor betydelse utan jag skulle vara gladast bara de vill vara med och fira min dag, samtidigt som jag har full förståelse för de som förväntar sig en present/kort.. Tyckte som sagt det var skämmigt att komma tomhänt ;)

• Miss Biii
    ElMac skrev 2009-06-22 15:27:44 följande:
    .. Tyckte som sagt det var skämmigt att komma tomhänt ;)
    exakt... ett kort räcker ju! Sen om man tackar efteråt så är ju det en fin gest oxå!
  • MulleNuh

haha Lite kul med kortet.. Och nej, det är skillnad om det är kuvertavgift tycker jag....

ElMac skrev 2009-06-22 15:25:33 följande:
    Måste erkänna att vi inte hade någon present med på sambons kusins bröllop i maj. Det var kuvertavgift (tror det var 300 kr) och sambons mamma hade sagt åt oss att inte köpa något eftersom de ju var kuvertbröllop (då de får festen som gåva istället). Hur som helst, jag ville ju inte komma tomhänt utan gick på affärn och köpte ett jättefint kort. Skitnöjd då jag gick hem.. enda till vi skulle skriva på det - då stod de någon om man och fru och paret bestod av två brudar. Jag hade alltså inte läst så ordagrant på kortet :( Så de blev att gå dit utan något, vilket var pinsamt men jag är säker på att de var lika glada för det :) Dock kommer vi att skicka ett kort till dem nu efteråt istället och tacka för en jättefin kväll och önska dem all lycka i framtiden.
Svar på tråden Att få eller inte få bröllopspresent?!