• Mamli

Jag vill inte vara tjatig men jag tar upp de igen.

Jag och sambon hade väldigt svårt att enas om namn. Han älskar sitt och jag tycker der är hemskt.
    Vi enades att ta min farmors namn som ogift eftersom han heter ****berg och jag hette berg***.

Igår tog jag upp de igen för jag känner att han inte vill byta namn. Det är helt upp till honom! Jag byter inte om han inte vill. Men jag och våran son heter min mammas namn, jag bytte för ca 2år sedan.

Nu om vi ska behålla våra namn, så funderar jag på att byta tillbaka till min pappas. Han är alkolist och jag bytte för jag var så arg på honom. Men nu känner jag att jag kan ju inte ändra allt på grund av ett namn!

Min kompis sa att vi inte borde ta de som gifta för alla idioter i stan heter de, och de sårar mig!
    Jag är ingen idiot, inte min pappa heller!

Jag heter Brügg nu, funderar att byta tillbaka till Bergman.

Vad tycker ni?
    Sambon kanske behåller sitt som mellannamn och kan byta efternman men berg börjar jag känna tveksamt inför

• Svar på tråden Jag vill inte vara tjatig men jag tar upp de igen.
  • Mamli

Nä, men jag funderar på att byta tillbaka till de namn jag bar i 21år...eller om jag byter till berg..ja vet inte..

• Mamli

svanboet: precis så är de för oss!
    Jag vet att vi är gifta fast vi har olika namn, men jag skulle bli glad om vi hette samma, känns bra om ni förstår.

Tycker inte de är strul att byta namn, det är värt det.
    Båda vill gärna heta samma men han vill inte släppa taget om sitt namn. Ocj jag förstår honom! samtidigt som jag blir ledsen att ett namn ska komma emellan oss.

Vet inte om jag trivs med mitt, hade velat ha ett nytt namn när jag gifter mig. Ja antingen behåller jag mitt.
    Eller så byter jag tillbaka eller tar de nya namnet ändå.
    Byter jag tillbaka eller tar de nya kanske sambon tar nåt av de med...jag vet inte.

Är lite rädd vad folk ska säga om jag byter tillbaka...eller om bara jag och sonen byter. Och är LIVRÄDD att berätta för hans föräldrar att jag inte vill heta hans namn.

• Mamli

nån som bestämt sig för hur ni ska göra?

Står verkligen still för oss..
    Blir verkligen ledsen att han inte vill byta längre, vill att vi ska heta samma.

• Mamli

igår sa sambon att han kan tänka sig byta efternamn..men känns inte som om han verkligen vill..åh inget känns kul

Svar på tråden Jag vill inte vara tjatig men jag tar upp de igen.